Avcı Mehmed'in Alay-ı Hümayunu Mehmed the Hunter's Imperial Procession
"Avcı" diye anılan Sultan 4. Mehmed'in, 1657 yılı sonbaharında, büyük bir kalabalık eşliğinde Edirne'ye ava gidişi çok büyük bir gösteriye dönüşmüş, o yıllarda İstanbul'da isveç büyükelçisi olarak bulunan Claes Ralomb da, yaptırdığı bir dizi yağlıboya resimle bu yolculuğun ilk bölümünün bir "görsel kaydının" tarihe kalmasını sağlamıştı. Yirmi tablodan oluşan ve bugün İsveç'teki Nordiska Museet'te korunan, bu neredeyse "sinematografik" kaydın sergilenebilir durumdaki on altı parçalık bölümü, sözünü ettiğimiz olaydan yaklaşık üç yüz elli yıl sonra, yeniden İstanbul'a, Pera Müzesi'ne konuk oluyor. Ava meraklı bir padişah, sanatsever bir büyükelçi, adsız bir ressam ve 17. yüzyıl giysileri içinde tablodan tabloya sessizce yürüyen Osmanlılar...
Avcı Mehmed'in Alay Humayunu, gerek sanatsal, gerekse tarihsel açıdan çok yönlü okumalara açık bir bilmece-sergi.
Sultan Mehmed 4, remembered as Mehmed the Hunter because of his passion for hunting, departed for Edirne in 1657 on a hunting expedition with a large entourage in display of imperial majesty that has been preserved for history as a visual document in the form of a series of oil paintings commissioned by Claes Ralomb, then the Swedish Ambassador to İstanbul. This almost cinematographic record consisting of a total of twenty paintingis is preserved at the Nordiska Museet in Sweeden. A selection of sixteen of the paintings that are in condition for exhibition now return to Istanbul nearly three hundred and fifty years after this event as the guest of the Pera Museum. A Sultan who loved the hunt, an ambassador who loved the arts, a nameless painter and a procession of Ottomans moving silently from painting to painting in their 17 century costume... Mehmed the Hunter's Imperial Procession is a cipher-exhibition open to multifaceted artistic and historical interpretation.
(Arka Kapak)
- Açıklama
"Avcı" diye anılan Sultan 4. Mehmed'in, 1657 yılı sonbaharında, büyük bir kalabalık eşliğinde Edirne'ye ava gidişi çok büyük bir gösteriye dönüşmüş, o yıllarda İstanbul'da isveç büyükelçisi olarak bulunan Claes Ralomb da, yaptırdığı bir dizi yağlıboya resimle bu yolculuğun ilk bölümünün bir "görsel kaydının" tarihe kalmasını sağlamıştı. Yirmi tablodan oluşan ve bugün İsveç'teki Nordiska Museet'te korunan, bu neredeyse "sinematografik" kaydın sergilenebilir durumdaki on altı parçalık bölümü, sözünü ettiğimiz olaydan yaklaşık üç yüz elli yıl sonra, yeniden İstanbul'a, Pera Müzesi'ne konuk oluyor. Ava meraklı bir padişah, sanatsever bir büyükelçi, adsız bir ressam ve 17. yüzyıl giysileri içinde tablodan tabloya sessizce yürüyen Osmanlılar...
Avcı Mehmed'in Alay Humayunu, gerek sanatsal, gerekse tarihsel açıdan çok yönlü okumalara açık bir bilmece-sergi.Sultan Mehmed 4, remembered as Mehmed the Hunter because of his passion for hunting, departed for Edirne in 1657 on a hunting expedition with a large entourage in display of imperial majesty that has been preserved for history as a visual document in the form of a series of oil paintings commissioned by Claes Ralomb, then the Swedish Ambassador to İstanbul. This almost cinematographic record consisting of a total of twenty paintingis is preserved at the Nordiska Museet in Sweeden. A selection of sixteen of the paintings that are in condition for exhibition now return to Istanbul nearly three hundred and fifty years after this event as the guest of the Pera Museum. A Sultan who loved the hunt, an ambassador who loved the arts, a nameless painter and a procession of Ottomans moving silently from painting to painting in their 17 century costume... Mehmed the Hunter's Imperial Procession is a cipher-exhibition open to multifaceted artistic and historical interpretation.
(Arka Kapak)
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.