Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789757632283
Boyut
140-200
Sayfa Sayısı
296
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
1996
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe
Dertli DolapYunus Emre'nin Yaşam Öyküsü
Yazar:
Nezihe Araz
Yayınevi : Dünya Kitapları
5,10TL
Satışta değil
9789757632283
386331
https://www.kitapburada.com/dertli-dolap-p386331.html
Dertli Dolap Yunus Emre'nin Yaşam Öyküsü
5.10
Yunus Emre'yi annemin büyükannesi Bülbül hanımın, beşiğini sallarken bana söylediği Yunus deyişlerinden tanıdım. O gündür bu gündür tatlı birlikteliğim devam ediyor. Herhalde, "yaylalar yaylamaz oldu" diye ağlayan ayrılık aryasını da, bu dünyadan giderken birlikte söyleceğiz.
Yunus Emre, insanoğluna; kurtuluşa, huzura, sevgiye ve birliğe, götüren gücü; koşullar ne olursa olsun, kendi içinde, kendi birikiminde araması gerektiğini şiirsel bir ustalıkla anlatmaya çalışan kişidir.
Bu noktayı yakalayan insan onun deyimiyle söylersek:
Yunus'un önerdiği bu çağdaş insan onun deyimiyle söylersek:
"Yetmiş iki millete bir gözle bakan",
"Yetmiş iki milleti kurban olan",
"Yetmiş iki milleti hak gibi gören"er sahibi bir kişidir artık.
Ama bu ilkeleri kabul etmeyen ve ona göre yaşayanlar da var. Onlar için de Yunus şöyle diyor.
"Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan"
"Şeriat açısından ermiş kabul edilse bile, gerçekte, bir asidir." Böyle biri: Arıklar safında asla imam olamaz. Tanrı katında, hesap vermeleri gerekir.
Oysa Yunus'un sevdiği insanlar:
"Haram eline gelse bile direnip yemeyen"
"Dili de davranışları da acı olmayan"
"Yediği yoksul eti, içtiği kan olmayan"
"Kendini peygamber sanıp halkın başına dert kesilmeyen"
"İçi-dışı bir"
"Ettikleriyle dedikleri aynı"
"Fetvayı, kendi gönlünden alan"
"Yaradılmışı, yaratandan ötürü sevenlerdir."
İşte, Yunus Emre'nin, aydınlatıcı, umut veren dost eli, 2000'li yıllarının eşiğinde kuşku ve hatta korku içinde bekleşen çağımız insanlarına bu duygularla uzanmıştı. Onun bu niteliklerini tanıtmakta ve tanımakta sayısız yararlar var ve Dertli Dolap bunun için yazıldı.
(Arka Kapak)
Yunus Emre, insanoğluna; kurtuluşa, huzura, sevgiye ve birliğe, götüren gücü; koşullar ne olursa olsun, kendi içinde, kendi birikiminde araması gerektiğini şiirsel bir ustalıkla anlatmaya çalışan kişidir.
Bu noktayı yakalayan insan onun deyimiyle söylersek:
Yunus'un önerdiği bu çağdaş insan onun deyimiyle söylersek:
"Yetmiş iki millete bir gözle bakan",
"Yetmiş iki milleti kurban olan",
"Yetmiş iki milleti hak gibi gören"er sahibi bir kişidir artık.
Ama bu ilkeleri kabul etmeyen ve ona göre yaşayanlar da var. Onlar için de Yunus şöyle diyor.
"Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan"
"Şeriat açısından ermiş kabul edilse bile, gerçekte, bir asidir." Böyle biri: Arıklar safında asla imam olamaz. Tanrı katında, hesap vermeleri gerekir.
Oysa Yunus'un sevdiği insanlar:
"Haram eline gelse bile direnip yemeyen"
"Dili de davranışları da acı olmayan"
"Yediği yoksul eti, içtiği kan olmayan"
"Kendini peygamber sanıp halkın başına dert kesilmeyen"
"İçi-dışı bir"
"Ettikleriyle dedikleri aynı"
"Fetvayı, kendi gönlünden alan"
"Yaradılmışı, yaratandan ötürü sevenlerdir."
İşte, Yunus Emre'nin, aydınlatıcı, umut veren dost eli, 2000'li yıllarının eşiğinde kuşku ve hatta korku içinde bekleşen çağımız insanlarına bu duygularla uzanmıştı. Onun bu niteliklerini tanıtmakta ve tanımakta sayısız yararlar var ve Dertli Dolap bunun için yazıldı.
(Arka Kapak)
- Açıklama
- Yunus Emre'yi annemin büyükannesi Bülbül hanımın, beşiğini sallarken bana söylediği Yunus deyişlerinden tanıdım. O gündür bu gündür tatlı birlikteliğim devam ediyor. Herhalde, "yaylalar yaylamaz oldu" diye ağlayan ayrılık aryasını da, bu dünyadan giderken birlikte söyleceğiz.
Yunus Emre, insanoğluna; kurtuluşa, huzura, sevgiye ve birliğe, götüren gücü; koşullar ne olursa olsun, kendi içinde, kendi birikiminde araması gerektiğini şiirsel bir ustalıkla anlatmaya çalışan kişidir.
Bu noktayı yakalayan insan onun deyimiyle söylersek:
Yunus'un önerdiği bu çağdaş insan onun deyimiyle söylersek:
"Yetmiş iki millete bir gözle bakan",
"Yetmiş iki milleti kurban olan",
"Yetmiş iki milleti hak gibi gören"er sahibi bir kişidir artık.
Ama bu ilkeleri kabul etmeyen ve ona göre yaşayanlar da var. Onlar için de Yunus şöyle diyor.
"Yetmiş iki millete bir göz ile bakmayan"
"Şeriat açısından ermiş kabul edilse bile, gerçekte, bir asidir." Böyle biri: Arıklar safında asla imam olamaz. Tanrı katında, hesap vermeleri gerekir.
Oysa Yunus'un sevdiği insanlar:
"Haram eline gelse bile direnip yemeyen"
"Dili de davranışları da acı olmayan"
"Yediği yoksul eti, içtiği kan olmayan"
"Kendini peygamber sanıp halkın başına dert kesilmeyen"
"İçi-dışı bir"
"Ettikleriyle dedikleri aynı"
"Fetvayı, kendi gönlünden alan"
"Yaradılmışı, yaratandan ötürü sevenlerdir."
İşte, Yunus Emre'nin, aydınlatıcı, umut veren dost eli, 2000'li yıllarının eşiğinde kuşku ve hatta korku içinde bekleşen çağımız insanlarına bu duygularla uzanmıştı. Onun bu niteliklerini tanıtmakta ve tanımakta sayısız yararlar var ve Dertli Dolap bunun için yazıldı.
(Arka Kapak)
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.