Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055109417
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
192
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-08
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

An'a Düşen NotlarKainat Okumaları

Yayınevi : İlmek Kitap
18,00TL
Satışta değil
9786055109417
539689
An'a Düşen Notlar
An'a Düşen Notlar Kainat Okumaları
18.00

Yazı, verilen nimetlerdendir. Kıymeti bilmenin en basit yolu, yokluğunu düşünmektir. Yazı olmasaydı (bu durum) insanın hayatını nasıl etkilerdi? Daha doğrusu arzda vahiy, bilgi, değer... nasıl aktarılacaktı muhataba. Yazının yokluğunda oluşacak boşluğu tahayyül etmek gerçekten zor. Her şeyi mükemmel yaratan Rabbimiz bu nimetini bizden esirgemedi. Yazı, “Oku!”İlahi emrini yerine getirmemize vesile olan kanaldır. Olmaması emrin uygulanamamasıdır. Bize taşıyamayacağımızdan fazlasını yüklemeyen Allah, bu emrin yerine getirilmesinin aracından da kullarını mahrum etmemiştir. “Sadece yazılan mı okunur?” denebilir. Tabii ki sadece yazılan okunmaz. Farklı okuma türleri de var. Allah'ın ayetlerinin hepsi okunur. Ancak son âdeme kadar devam edecek olan dinin yazılı metninin varlığı, biz insanlar için gerekliliktir. Mevcudiyet sebebimizle imtihana muhataplığımız, yazının mevcudiyetini lüzumlu kılar.

Sözün ve yazının değeri; mahiyetinde,

Mahiyetin değeri; samimiyet ve ihlâsında, Söyleyenin kimliği; kişiliği ve diğer özellikleri önem arz etmekle beraber, mahiyet, samimiyet ve ihlâs önceliklidir.

Dilden, kalemden dökülen kelimeler kulaklara, sayfalara ulaştığında aksettirdiği manaya etki edecek mahiyet, samimiyet, ihlâstır. Söylenenin nasıl anlaşılacağına etki eden asli sebeplerdendir. Ehemmiyet arz eden husus, evveliyatla kelâmın sahibinin mahiyet, samimiyet ve ihlâsla ilişkisidir. Söylenen söz, yazılan her cümle, bir yere ve manaya seyreder.

Yazılanların ve söylenenlerin insana göre sonsuz seyrinde vücudu söyleniş maksatlarından neşet eder. Mananın mahiyeti ve yolculuğun varış mekânı, amaçlarla ilişkilidir. “Kelâm maksada matuftur” maksadın doğru seçilmesi mahiyeti belirler. Bir anlamda yazının rotasını çizer. Yazar Osman Nuri Kabaktepe eserinde kâinattan yaptığı okumaları zevkli ve akıcı bir üslupla bizlere aktarıyor.

  • Açıklama
    • Yazı, verilen nimetlerdendir. Kıymeti bilmenin en basit yolu, yokluğunu düşünmektir. Yazı olmasaydı (bu durum) insanın hayatını nasıl etkilerdi? Daha doğrusu arzda vahiy, bilgi, değer... nasıl aktarılacaktı muhataba. Yazının yokluğunda oluşacak boşluğu tahayyül etmek gerçekten zor. Her şeyi mükemmel yaratan Rabbimiz bu nimetini bizden esirgemedi. Yazı, “Oku!”İlahi emrini yerine getirmemize vesile olan kanaldır. Olmaması emrin uygulanamamasıdır. Bize taşıyamayacağımızdan fazlasını yüklemeyen Allah, bu emrin yerine getirilmesinin aracından da kullarını mahrum etmemiştir. “Sadece yazılan mı okunur?” denebilir. Tabii ki sadece yazılan okunmaz. Farklı okuma türleri de var. Allah'ın ayetlerinin hepsi okunur. Ancak son âdeme kadar devam edecek olan dinin yazılı metninin varlığı, biz insanlar için gerekliliktir. Mevcudiyet sebebimizle imtihana muhataplığımız, yazının mevcudiyetini lüzumlu kılar.

      Sözün ve yazının değeri; mahiyetinde,

      Mahiyetin değeri; samimiyet ve ihlâsında, Söyleyenin kimliği; kişiliği ve diğer özellikleri önem arz etmekle beraber, mahiyet, samimiyet ve ihlâs önceliklidir.

      Dilden, kalemden dökülen kelimeler kulaklara, sayfalara ulaştığında aksettirdiği manaya etki edecek mahiyet, samimiyet, ihlâstır. Söylenenin nasıl anlaşılacağına etki eden asli sebeplerdendir. Ehemmiyet arz eden husus, evveliyatla kelâmın sahibinin mahiyet, samimiyet ve ihlâsla ilişkisidir. Söylenen söz, yazılan her cümle, bir yere ve manaya seyreder.

      Yazılanların ve söylenenlerin insana göre sonsuz seyrinde vücudu söyleniş maksatlarından neşet eder. Mananın mahiyeti ve yolculuğun varış mekânı, amaçlarla ilişkilidir. “Kelâm maksada matuftur” maksadın doğru seçilmesi mahiyeti belirler. Bir anlamda yazının rotasını çizer. Yazar Osman Nuri Kabaktepe eserinde kâinattan yaptığı okumaları zevkli ve akıcı bir üslupla bizlere aktarıyor.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat