%35
Andrei'in Bakışı Tarkovsky Sineması'nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılı
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
8697414718014
Boyut
13.50x20.00
Sayfa Sayısı
403
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Andrei'in Bakışı Tarkovsky Sineması'nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar

Yazar: Uğur Kutay
Yayınevi : Es Yayınları
100,00TL
65,00TL
%35
Satışta değil
8697414718014
663166
Andrei'in Bakışı Tarkovsky Sineması'nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar
Andrei'in Bakışı Tarkovsky Sineması'nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar
65.00

Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.

Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.

  • Açıklama
    • Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.

      Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat