Artam Global Art - Design Dergisi Sayı: 52
Sanata Destek
Sergiler, müzeler, fuarlar ve müzayedeler ile dünyada sanat her alanda yaygınlaşıyor. Sanatın geliştiren, dengeleyen ve birleştiren etkisi ile ortak değerlerde buluşan yeni bir nesil oluşuyor. Gelişmiş ülkeler sanat alanında öne çıkarak, kültürel ve entelektüel düzeyde dünyada söz sahibi olmaya çalışıyor; bu do rultuda sanata ve sanatçıya destek veren devlet politikaları izliyorlar. Ülkemizde de devlet deste inin oluşması en büyük temennimiz. Gönül istiyor ki yurtdışı eğitim programları, kurumsal vergide sanat indirimi, uluslararası tanıtım desteği, şehir merkezlerinde atölye temini, sanat eserlerinde KDV'nin kaldırılması, sanatçılara vergi kolaylıkları getirilmesi, sponsorluklar, özel koleksiyon ve müze teşvikleri gibi birçok konuda atılması gereken adımlar ülkemizde en hızlı şekilde hayata geçirilsin. Arzulanan destek oluşana kadar, özel koleksiyoncu ve gönüllülerin çok değerli çalışmaları sanat ortamımıza nefes aldırıyor. Bu özel girişimler sayesinde 2019 yılı yeniliklerin ve başlangıçların yılı oluyor ve ülkemiz iki önemli müze kazanıyor. Eskişehir'de Odunpazarı Modern Müze (OMM) Haziran ayında, Koç Çağdaş Sanat Müzesi Arter ise Eylül ayında açılıyor. Uzun süredir kapalı olan İstanbul Resim Heykel Müzesi de bu sene kapılarını sanatseverlere açıyor. Müzelerin yanı sıra T-ONE, SAHA ve ELGİZ gibi özel müze, dernek ve kurumlar da sanata verdikleri destekle ön plana çıkıyorlar. T-ONE (Türkiye Ortak Nesiller Entegrasyonu) Derneği, Belçika'da Axel Vervoordt Galerisi'nde, Alistair Hicks'in küratörlüğünde düzenlenen sergide Türk sanatçılarına destek veriyor. TEFAF fuarına eş zamanlı olarak açılan sergide Fahrelnissa Zeid, Nilbar Güreş, Aslı Çavuşoğlu ve Cansu Çakar'ın eserleri yer alıyor. SAHA grubunun Banu Cennetoğlu, Barış Acar, Naz Balkaya, Hera Büyüktaşcıyan gibi birçok sanatçıya çok önemli yurtdışı desteği sağlaması ve yine birçok bağımsız oluşuma destek vermesi de sanat dünyamız için olumlu ve harika haberlerden bazıları… Bu güzel haberler eşliğinde Mart-Nisan sayımızda sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz.
Dergimizin bu sayısı da her zamanki gibi dopdolu, konu başlıklarımız da son derece ilginç… Örneğin Annabelle Krause-Schilling ile “Çılgın Viyanalı” tanımının canlı bir örneğini temsil eden Franz West'in tüm çalışmalarına göz atıyoruz. Kültigin Kağan Akbulut ise Taner Ceylan'ın mentorluk yaptığı genç sanatçıların yer aldığı Olimpos Sergileri'ni değerlendiriyor ve katılımcı sanatçılarla yaptığı görüşmeleri aktarıyor. Ardından, görkemli gökdelenler, lüks alışveriş merkezleri, bar ve restoranlara ev sahipli i yapan £anghay'da bir sanat yolculu una çıkıyoruz. Çağdaş Sanat Müzesi kimliğiyle öne çıkan Hamburger Bahnhof'un başarısının arkasındaki en önemli isim olan Dr. Gabriele Knapstein ile müzeyi ve sanatın geleceğini konuşuyoruz. Türk resminde eleştirel sosyal sorgulamaları ön plana çıkarmayı başararak eleştirel sosyal gerçekliğin öncü temsilcisi olan Alaettin Aksoy'u Prof. Dr. Kıymet Giray'dan dinliyoruz. Zilberman Gallery Berlin'deki Verblendet (Kör Edilen) başlıklı kişisel sergisiyle yeni yapıtlarını bir araya getiren Azade Köker'in eserlerindeki göç, kentler, toplum ve doğa kavramlarına tanık oluyoruz. Mustafa Taviloğlu ile yıllara yayılan sanat ve deniz sevgisini, maviliklere adanan “Rasgele” sergisinde konuşuyoruz. Murat Pilevneli ile gündemdeki görkemli mekânını, Pilevneli Mecidiyeköy'ü konuşurken Türkiye'de sanata yaklaşım ve sanat ile ekonominin girift ilişkisi gibi önemli konulara değiniyoruz. Tasarım bölümümüzde dünyanın en büyük endüstriyel tasarımcılarından olan ve nasıl biri olduğu sorusunu “Takıntılıyım!” diye özetleyen Marc Andrew Newson ile gerçekleştirdiğimiz röportajda, hem tasarıma hem de yaratıcılığa dair ilginç bilgiler ediniyoruz. Gözde Ulusoy'dan ise bu yıl 100. yılını kutlayan Bauhaus'u, yıl boyu dünyada yapılacak etkinlikleri ve Bauhaus özelinde görüştüğü tasarımcıların düşüncelerini öğreniyoruz.
Mimari sayfalarımızda dünya çapında giderek daha fazla ilgi çeken ve kentlerin dokusuna paralel olarak “tercih edilebilir” olarak görülen bir e ilimi, Parazit Mimari'yi önemli ve çarpıcı örnekler eşliğinde ele alıyoruz.
Sanat eserlerini “Süslemek ya da dekorasyon malzemesi olarak kullanmak” için değil, sanatçıların dünyasının bir parçası olmak için toplayan Patrizia Sandretto Re Rebaudengo ile sanat tutkusunu, “müze malikâne” evini, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo Vakfı ile yürüttü ü çalışmalarını konuşuyoruz. Son olarak modern teknolojinin nimetlerini keşfeden müze ve kültür kurumlarının sosyal medya deneyimleri ve gerçekleştirdikleri başarılı hamleleri ele alıyor, ardından kültür ve sanat başlığı altında değerlendirilen ve her yıl ortalama 250 milyar dolarlık gelir elde edilmesini sağlayan “yaratıcı endüstri” kavramını inceliyoruz.
Artam Global Art&Design olarak sanatın kapsayıcı etkisini, dünyadan ve Türkiye'den hazırladı ımız içeriklerle sizlere yaşatmak istiyoruz. İlkbahara “Merhaba” dediğimiz şu günlerde sağlık, sevgi, barış, güven, huzur ve sanat dolu, mutlu günler diliyoruz.
Olgaç Artam
- Açıklama
Sanata Destek
Sergiler, müzeler, fuarlar ve müzayedeler ile dünyada sanat her alanda yaygınlaşıyor. Sanatın geliştiren, dengeleyen ve birleştiren etkisi ile ortak değerlerde buluşan yeni bir nesil oluşuyor. Gelişmiş ülkeler sanat alanında öne çıkarak, kültürel ve entelektüel düzeyde dünyada söz sahibi olmaya çalışıyor; bu do rultuda sanata ve sanatçıya destek veren devlet politikaları izliyorlar. Ülkemizde de devlet deste inin oluşması en büyük temennimiz. Gönül istiyor ki yurtdışı eğitim programları, kurumsal vergide sanat indirimi, uluslararası tanıtım desteği, şehir merkezlerinde atölye temini, sanat eserlerinde KDV'nin kaldırılması, sanatçılara vergi kolaylıkları getirilmesi, sponsorluklar, özel koleksiyon ve müze teşvikleri gibi birçok konuda atılması gereken adımlar ülkemizde en hızlı şekilde hayata geçirilsin. Arzulanan destek oluşana kadar, özel koleksiyoncu ve gönüllülerin çok değerli çalışmaları sanat ortamımıza nefes aldırıyor. Bu özel girişimler sayesinde 2019 yılı yeniliklerin ve başlangıçların yılı oluyor ve ülkemiz iki önemli müze kazanıyor. Eskişehir'de Odunpazarı Modern Müze (OMM) Haziran ayında, Koç Çağdaş Sanat Müzesi Arter ise Eylül ayında açılıyor. Uzun süredir kapalı olan İstanbul Resim Heykel Müzesi de bu sene kapılarını sanatseverlere açıyor. Müzelerin yanı sıra T-ONE, SAHA ve ELGİZ gibi özel müze, dernek ve kurumlar da sanata verdikleri destekle ön plana çıkıyorlar. T-ONE (Türkiye Ortak Nesiller Entegrasyonu) Derneği, Belçika'da Axel Vervoordt Galerisi'nde, Alistair Hicks'in küratörlüğünde düzenlenen sergide Türk sanatçılarına destek veriyor. TEFAF fuarına eş zamanlı olarak açılan sergide Fahrelnissa Zeid, Nilbar Güreş, Aslı Çavuşoğlu ve Cansu Çakar'ın eserleri yer alıyor. SAHA grubunun Banu Cennetoğlu, Barış Acar, Naz Balkaya, Hera Büyüktaşcıyan gibi birçok sanatçıya çok önemli yurtdışı desteği sağlaması ve yine birçok bağımsız oluşuma destek vermesi de sanat dünyamız için olumlu ve harika haberlerden bazıları… Bu güzel haberler eşliğinde Mart-Nisan sayımızda sizlerle buluşmaktan mutluluk duyuyoruz.
Dergimizin bu sayısı da her zamanki gibi dopdolu, konu başlıklarımız da son derece ilginç… Örneğin Annabelle Krause-Schilling ile “Çılgın Viyanalı” tanımının canlı bir örneğini temsil eden Franz West'in tüm çalışmalarına göz atıyoruz. Kültigin Kağan Akbulut ise Taner Ceylan'ın mentorluk yaptığı genç sanatçıların yer aldığı Olimpos Sergileri'ni değerlendiriyor ve katılımcı sanatçılarla yaptığı görüşmeleri aktarıyor. Ardından, görkemli gökdelenler, lüks alışveriş merkezleri, bar ve restoranlara ev sahipli i yapan £anghay'da bir sanat yolculu una çıkıyoruz. Çağdaş Sanat Müzesi kimliğiyle öne çıkan Hamburger Bahnhof'un başarısının arkasındaki en önemli isim olan Dr. Gabriele Knapstein ile müzeyi ve sanatın geleceğini konuşuyoruz. Türk resminde eleştirel sosyal sorgulamaları ön plana çıkarmayı başararak eleştirel sosyal gerçekliğin öncü temsilcisi olan Alaettin Aksoy'u Prof. Dr. Kıymet Giray'dan dinliyoruz. Zilberman Gallery Berlin'deki Verblendet (Kör Edilen) başlıklı kişisel sergisiyle yeni yapıtlarını bir araya getiren Azade Köker'in eserlerindeki göç, kentler, toplum ve doğa kavramlarına tanık oluyoruz. Mustafa Taviloğlu ile yıllara yayılan sanat ve deniz sevgisini, maviliklere adanan “Rasgele” sergisinde konuşuyoruz. Murat Pilevneli ile gündemdeki görkemli mekânını, Pilevneli Mecidiyeköy'ü konuşurken Türkiye'de sanata yaklaşım ve sanat ile ekonominin girift ilişkisi gibi önemli konulara değiniyoruz. Tasarım bölümümüzde dünyanın en büyük endüstriyel tasarımcılarından olan ve nasıl biri olduğu sorusunu “Takıntılıyım!” diye özetleyen Marc Andrew Newson ile gerçekleştirdiğimiz röportajda, hem tasarıma hem de yaratıcılığa dair ilginç bilgiler ediniyoruz. Gözde Ulusoy'dan ise bu yıl 100. yılını kutlayan Bauhaus'u, yıl boyu dünyada yapılacak etkinlikleri ve Bauhaus özelinde görüştüğü tasarımcıların düşüncelerini öğreniyoruz.
Mimari sayfalarımızda dünya çapında giderek daha fazla ilgi çeken ve kentlerin dokusuna paralel olarak “tercih edilebilir” olarak görülen bir e ilimi, Parazit Mimari'yi önemli ve çarpıcı örnekler eşliğinde ele alıyoruz.Sanat eserlerini “Süslemek ya da dekorasyon malzemesi olarak kullanmak” için değil, sanatçıların dünyasının bir parçası olmak için toplayan Patrizia Sandretto Re Rebaudengo ile sanat tutkusunu, “müze malikâne” evini, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo Vakfı ile yürüttü ü çalışmalarını konuşuyoruz. Son olarak modern teknolojinin nimetlerini keşfeden müze ve kültür kurumlarının sosyal medya deneyimleri ve gerçekleştirdikleri başarılı hamleleri ele alıyor, ardından kültür ve sanat başlığı altında değerlendirilen ve her yıl ortalama 250 milyar dolarlık gelir elde edilmesini sağlayan “yaratıcı endüstri” kavramını inceliyoruz.
Artam Global Art&Design olarak sanatın kapsayıcı etkisini, dünyadan ve Türkiye'den hazırladı ımız içeriklerle sizlere yaşatmak istiyoruz. İlkbahara “Merhaba” dediğimiz şu günlerde sağlık, sevgi, barış, güven, huzur ve sanat dolu, mutlu günler diliyoruz.
Olgaç Artam
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.