Aşk Susmaktır
“Aşkın tanımı yapılamaz. Aşk ancak tadılır. Tadan da aşkın ne olduğunu anlatamaz. Bil ki, insan sevgilisinden duyduğu sözün dışındaki sözlere sağır olduğu, sevgilisinin yüzünden başka gördüğü her türlü sağır türlümanzaraya karşı kör olduğu, sevgilisinin konuşmasının vemanzaraya ve sevgilisinin sevdiği konuşmanın dışındaki konuşmalara ilgisizsevgilisinin ilgisiz kaldığı zaman, ancak aşk o insana hakim olur. O zaman kalbininkaldığı kalbinin üzerine bir mühür koyar ve oraya sevgilisinin sevgisindenüzerine sevgisinden başka hiçbir şeyi sokmaz. Hayal hazinesinin üzerine bir kilitbaşka kilit vurur, bir sürgü sürer, böylece hayalinde sevgilisinin suretindenvurur, suretinden başkasını hayal etmez, hayalini meşgul edecek bir başkabaşkasını başka görüntünün öne çıkmasına ya da bir başka suretin oraya sokulmasınagörüntünün sokulmasına izin vermez. Eğer aşığın sevgisinde, sevgilisinden başkasını düşünmeye fırsat verebilen bir akıl ya da bir akıl yürütme varsa, sevgi saf vefırsat ve gerçek değildir. O ancak nefiste geçici bir durumdur.”
- Açıklama
“Aşkın tanımı yapılamaz. Aşk ancak tadılır. Tadan da aşkın ne olduğunu anlatamaz. Bil ki, insan sevgilisinden duyduğu sözün dışındaki sözlere sağır olduğu, sevgilisinin yüzünden başka gördüğü her türlü sağır türlümanzaraya karşı kör olduğu, sevgilisinin konuşmasının vemanzaraya ve sevgilisinin sevdiği konuşmanın dışındaki konuşmalara ilgisizsevgilisinin ilgisiz kaldığı zaman, ancak aşk o insana hakim olur. O zaman kalbininkaldığı kalbinin üzerine bir mühür koyar ve oraya sevgilisinin sevgisindenüzerine sevgisinden başka hiçbir şeyi sokmaz. Hayal hazinesinin üzerine bir kilitbaşka kilit vurur, bir sürgü sürer, böylece hayalinde sevgilisinin suretindenvurur, suretinden başkasını hayal etmez, hayalini meşgul edecek bir başkabaşkasını başka görüntünün öne çıkmasına ya da bir başka suretin oraya sokulmasınagörüntünün sokulmasına izin vermez. Eğer aşığın sevgisinde, sevgilisinden başkasını düşünmeye fırsat verebilen bir akıl ya da bir akıl yürütme varsa, sevgi saf vefırsat ve gerçek değildir. O ancak nefiste geçici bir durumdur.”
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.