Avare Kitabı %15 indirimli Emine Gürsoy Naskali
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055397985
Boyut
135-210
Sayfa Sayısı
258
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2013-12
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Avare Kitabı

20,00TL
Satışta değil
9786055397985
534873
Avare Kitabı
Avare Kitabı
20.00
Avare Kitabı, kültürümüzde avare, aylak, başıboş, serkeş, serseri, berduş, evsiz barksız, marjinal vb. olmanın şekilleri ve algılanışı ile ilgili birikimin bir tespitidir.
Bu kitapta, devletin serseriliğe bakışı, Osmanlının serseriliğe yaklışımı, serserilik konusundaki tedbir ve nizamnameleri ele alınmıştır.
Horasan erenleri dervişler dünyadan geçmeyi, dünyaya itibar etmemeyi bir yaşam biçimine dönüştürmüşlerdir. Güç, kudret ve makama değer vermeyen dervişlere aylak gözüyle de bakabiliriz. Ancak, dervişler tarihin her döneminde dünyaya bağlılığı ve insanın kendince esiri olduğu şeylerin sorgulanmasına vesile olmuşlardır.
Kültürümüzdeki en yerleşik ve belki de en eski aylak tipi Keloğlandır. Raj Kapoorun 1951de çevirdiği Avare filminin Türkiyede gösteriminden sonra Türk sinemasında bir avare tiplemesi akımı başlamıştır. Keloğlan ve Yeşilçam avareleri arasında benzerlik vardır: her iki ortamda da avare tip bir kahramandır.
Avarelik anlamındaki kelimelerin çeşidi, kökeni, metin örnekleri de kültürümüzün avareliği her dönemde barındırdığına bir işarettir.
Avare vesilesiyle, boş zaman kavramı, zamanın neyle dolması gerektiği, marjinalleşmeye yaklaşımlar üzerine değerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.
  • Açıklama
    • Avare Kitabı, kültürümüzde avare, aylak, başıboş, serkeş, serseri, berduş, evsiz barksız, marjinal vb. olmanın şekilleri ve algılanışı ile ilgili birikimin bir tespitidir.
      Bu kitapta, devletin serseriliğe bakışı, Osmanlının serseriliğe yaklışımı, serserilik konusundaki tedbir ve nizamnameleri ele alınmıştır.
      Horasan erenleri dervişler dünyadan geçmeyi, dünyaya itibar etmemeyi bir yaşam biçimine dönüştürmüşlerdir. Güç, kudret ve makama değer vermeyen dervişlere aylak gözüyle de bakabiliriz. Ancak, dervişler tarihin her döneminde dünyaya bağlılığı ve insanın kendince esiri olduğu şeylerin sorgulanmasına vesile olmuşlardır.
      Kültürümüzdeki en yerleşik ve belki de en eski aylak tipi Keloğlandır. Raj Kapoorun 1951de çevirdiği Avare filminin Türkiyede gösteriminden sonra Türk sinemasında bir avare tiplemesi akımı başlamıştır. Keloğlan ve Yeşilçam avareleri arasında benzerlik vardır: her iki ortamda da avare tip bir kahramandır.
      Avarelik anlamındaki kelimelerin çeşidi, kökeni, metin örnekleri de kültürümüzün avareliği her dönemde barındırdığına bir işarettir.
      Avare vesilesiyle, boş zaman kavramı, zamanın neyle dolması gerektiği, marjinalleşmeye yaklaşımlar üzerine değerlendirmelerimizi gözden geçirebiliriz.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat