%35
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055585570
Boyut
13.00x19.50
Sayfa Sayısı
47
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2011
Çeviren
Mesut Keskin
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
Spiegel, Spur und Blick

Ayna, İz ve BakışResmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme

25,00TL
16,25TL
%35
Satışta değil
9786055585570
486598
Ayna, İz ve Bakış
Ayna, İz ve Bakış Resmin Oluşumu Üzerine Bir Deneme
16.25
Husserl'den Derrida'ya fenomenoloji hareketinin resim kavrayışları, gerçi birlikli ve bütünlüklü olmaktan ziyade ihtilaflıdır; ama resme dair fenomenolojik tefekkür ana hatlarıyla, resmin görülür sıfatlarına yönelir: Maddeye canlılık katan resim, bizzat kendisi olmadığı bir şeyi gösterip temsil eder; mevcut ile namevcut arasında, görülür ile görülmez arasında bir Ara olarak ortaya çıkar. Resmin, maddi olarak mevcut olmayan bir şeyi görülür kıldığı gerçeği, felsefi dikkati resim objesine yoğunlaştırır ki resim objesi, ne zamanda ne de mekanda vardır, fakat yine de resimde görülürdür. Diğer yandan namevcut şeyleri mevcut gösteren resim, imajinasyon ile ilişkilenir. Bu fenomenolojik başlangıçlardan itibaren, "resimlerde görülür-kılma ile sezgisel-görmede görülürleşme arasındaki ilişki", resim ve bakış fenomenolojisinin alımlama hatlarını biçimlendirirken, Waldenfels'in yaratıcı eserinde bu ilişki, ayna, iz ve bakış düzleminde Yabancı kaynaklı bir responsif fark ile açıklanır.
  • Açıklama
    • Husserl'den Derrida'ya fenomenoloji hareketinin resim kavrayışları, gerçi birlikli ve bütünlüklü olmaktan ziyade ihtilaflıdır; ama resme dair fenomenolojik tefekkür ana hatlarıyla, resmin görülür sıfatlarına yönelir: Maddeye canlılık katan resim, bizzat kendisi olmadığı bir şeyi gösterip temsil eder; mevcut ile namevcut arasında, görülür ile görülmez arasında bir Ara olarak ortaya çıkar. Resmin, maddi olarak mevcut olmayan bir şeyi görülür kıldığı gerçeği, felsefi dikkati resim objesine yoğunlaştırır ki resim objesi, ne zamanda ne de mekanda vardır, fakat yine de resimde görülürdür. Diğer yandan namevcut şeyleri mevcut gösteren resim, imajinasyon ile ilişkilenir. Bu fenomenolojik başlangıçlardan itibaren, "resimlerde görülür-kılma ile sezgisel-görmede görülürleşme arasındaki ilişki", resim ve bakış fenomenolojisinin alımlama hatlarını biçimlendirirken, Waldenfels'in yaratıcı eserinde bu ilişki, ayna, iz ve bakış düzleminde Yabancı kaynaklı bir responsif fark ile açıklanır.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat