%25
Baştan Çıkarıcının Günlüğü %20 indirimli Soren Kierkegaard
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786050205190
Boyut
11.00x18.50
Sayfa Sayısı
160
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-05
Çeviren
İsmail Yerguz
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Orijinal Adı
Forførerens Dagbog

Baştan Çıkarıcının Günlüğü

Yayınevi : Say Yayınları
20,00TL
15,00TL
%25
Satışta değil
9786050205190
636035
Baştan Çıkarıcının Günlüğü
Baştan Çıkarıcının Günlüğü
15.00

1843 yılında yazın hayatına başlayan Søren Kierkegaard, Baştan Çıkarıcının Günlüğü ile kendi cümleleri ile belirtirsek– “belki de edebiyattaki en kibar kurt karakterlerden biri olabilecek” Johannes'e hayat verir. Kendisini bir “estet”, aşkı çok iyi bilen bir “erotist” ve sıra dışı bir baştan çıkarıcı olarak tanımlayan Johannes'in Cordelia'yla olan aşk ilişkisini mektuplar ve tuttuğu günlük üzerinden anlatan Baştan Çıkarıcının Günlüğü felsefi bir deneme olarak da okunabilir. Kierkegaard'a göre kişinin var oluşunu gerçekleştirmesi için üç farklı yaşam biçiminden geçmesi gerekir: estetik, ahlaksal ve dinsel yaşam. Baştan Çıkarıcının Günlüğü estetik yaşam biçiminin bir örneği olarak değerlendirilebilir. Johannes, aşkın, özgürlüğünü kaybetmediği sürece estetik olduğunu öne sürer; Kierkegaard ise haz dolu ve dolaysız yaşayan bu “estet” kişilerin sonunda umutsuzluğa kapılacaklarını vurgular.

  • Açıklama
    • 1843 yılında yazın hayatına başlayan Søren Kierkegaard, Baştan Çıkarıcının Günlüğü ile kendi cümleleri ile belirtirsek– “belki de edebiyattaki en kibar kurt karakterlerden biri olabilecek” Johannes'e hayat verir. Kendisini bir “estet”, aşkı çok iyi bilen bir “erotist” ve sıra dışı bir baştan çıkarıcı olarak tanımlayan Johannes'in Cordelia'yla olan aşk ilişkisini mektuplar ve tuttuğu günlük üzerinden anlatan Baştan Çıkarıcının Günlüğü felsefi bir deneme olarak da okunabilir. Kierkegaard'a göre kişinin var oluşunu gerçekleştirmesi için üç farklı yaşam biçiminden geçmesi gerekir: estetik, ahlaksal ve dinsel yaşam. Baştan Çıkarıcının Günlüğü estetik yaşam biçiminin bir örneği olarak değerlendirilebilir. Johannes, aşkın, özgürlüğünü kaybetmediği sürece estetik olduğunu öne sürer; Kierkegaard ise haz dolu ve dolaysız yaşayan bu “estet” kişilerin sonunda umutsuzluğa kapılacaklarını vurgular.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat