BatınilikDevlet-Din-Mezhep-Meşrep-Tasavvuf-Hareket-Çatışma-Savaş
Zıtların birliği; varlığın cevheri, çoğalmanın sırrıdır. Bu sır noktası genele "gizli" ve ehline açıktır. Artı-eksi, eril-dişil, doğum-ölüm, dört unsur ve bunların dört hali, maddi varlığın dinamikleridir. İyi-kötü, doğru-yanlış, karanlık-aydınlık, yararlı-zararlı, rahman-şeytan ise manevi zıt cevherlerdir ve ikizdirler. Akıl-nefis-his, insani unsurlardır. Zekâ fanusu, amaca göre değer bulur."İyi fikir, iyi zikir, iyi işlek" anlatılanları açıklar.
Her bireyin, toplumun, cemaat ve hareketin, partinin, devletin; din, mezhep ve tarikatın, teşkilatların; sırları, iç-dış özellikleri vardır, normaldir. İşte bu, Zahir-Bâtın'dır.
Bâtın "öz" demektir. Bâtın; dindir, imandır, felsefe, mitoloji ve ilahiyattır, tasavvuf ve ilm-i Ledündür. Eşitlikçi sosyal harekettir, dünya nimetlerini paylaşımcıdır, adil yönetim ve özgürlük istemektedir; kavimlerin, dillerin, dinlerin çiçek bahçesidir, korosudur, sevgidir, akılcı ve bilimcidir. Semavi-Beşeri din ve inançların ortak noktasıdır. İnsanlığın uygarlık zinciridir. Dinlerin bir baskı ve sömürü aracına dönüştürülmesine karşıdır. İstilacı ve gaspçı değil, barışçı ve uzlaşmacıdır.
Bâtın olana laf ve taş atmak, yanlış ve maksatlıdır." Herkes Bâtın'ın ürünüdür. Öyle ise hulusu kalb ile sırrına erelim.
- Açıklama
Zıtların birliği; varlığın cevheri, çoğalmanın sırrıdır. Bu sır noktası genele "gizli" ve ehline açıktır. Artı-eksi, eril-dişil, doğum-ölüm, dört unsur ve bunların dört hali, maddi varlığın dinamikleridir. İyi-kötü, doğru-yanlış, karanlık-aydınlık, yararlı-zararlı, rahman-şeytan ise manevi zıt cevherlerdir ve ikizdirler. Akıl-nefis-his, insani unsurlardır. Zekâ fanusu, amaca göre değer bulur."İyi fikir, iyi zikir, iyi işlek" anlatılanları açıklar.
Her bireyin, toplumun, cemaat ve hareketin, partinin, devletin; din, mezhep ve tarikatın, teşkilatların; sırları, iç-dış özellikleri vardır, normaldir. İşte bu, Zahir-Bâtın'dır.
Bâtın "öz" demektir. Bâtın; dindir, imandır, felsefe, mitoloji ve ilahiyattır, tasavvuf ve ilm-i Ledündür. Eşitlikçi sosyal harekettir, dünya nimetlerini paylaşımcıdır, adil yönetim ve özgürlük istemektedir; kavimlerin, dillerin, dinlerin çiçek bahçesidir, korosudur, sevgidir, akılcı ve bilimcidir. Semavi-Beşeri din ve inançların ortak noktasıdır. İnsanlığın uygarlık zinciridir. Dinlerin bir baskı ve sömürü aracına dönüştürülmesine karşıdır. İstilacı ve gaspçı değil, barışçı ve uzlaşmacıdır.
Bâtın olana laf ve taş atmak, yanlış ve maksatlıdır." Herkes Bâtın'ın ürünüdür. Öyle ise hulusu kalb ile sırrına erelim.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.