Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786058890152
Boyut
155-235
Sayfa Sayısı
232
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2010-10
Çeviren
Uluer Emre Özdil
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe
Bauhaus Ders Notları ve Yazılar
Yazar:
Paul Klee
Yayınevi : HayalPerest Yayınevi
25,50TL
Satışta değil
9786058890152
459342
https://www.kitapburada.com/kitap/bauhaus-ders-notlari-ve-yazilar
Bauhaus Ders Notları ve Yazılar
25.50
Kleenin dünyasına girebilmek için onun resimlerine bakmak yetmiyor. Yazılarını, ders notlarını, günlüğünü okumuş olmak gerekiyor. Günlüğünde sanatta yolunu bulmak için verdiği savaşımı; yazılarında dünya görüşünü, gerçekle ve sanatla hesaplaşmasını; ders notlarında ise resimlerin yapılışına ilişkin teknik sorunları okuruz.
Klee, 1921de Weimarda Bauhausda ders vermeye başlar. Bauhaus hocalığını, Bauhaus Dessaua taşındıktan sonra da on yıl sürdürür. Derslerinin temelinde biçim oluşturan düşünme yatar. Biçim oluşturma nedir? Yolları neler olabilir? Biçim oluştururken resimsel öğelerin (nokta, çizgi, yüzey, mekân, renk, açıklık/koyuluk, gölge/ışık) içerdiği olanaklardan nasıl yararlanılabilir? Bu olanaklar sınırsızdır. Yapıtın sanatsal değeri, resimsel öğelerin birbirleriyle ve kompozisyonun bütünüyle ilişkilendirilmelerine bağlıdır. Klee bunları görsel ve sözel olarak en ince ayrıntılarına kadar öğrencilerine açıklar. O sırada işlediği konuyla ilgisi olan resimlerini örnek olarak öğrencilerinin önüne koyar, onlardan resmi çözümlemelerini bekler.
Kleenin derslerinde verdiği örnekler öncelikle doğadandır. Büyüme, uçma, yürüme, insan bedeniyle ilgili Hep hareket içeren oluşumlar. İnsan bedeni derken bitmiş biçimden yola çıkmaz. Anatomi değil, fizyolojidir onu ilgilendiren. Ama müzikten verdiği örnekler de büyük bir yer tutar derslerinde. Müziğin zamansallığından, başka deyişle seslerin zaman içindeki akışından resimde nasıl yararlanılabilir?
20. Yüzyıl sanatında çığır açmış olan bu büyük sanatçıya duyulan sevgiyle hazırlanan bu kitabı okuyanların, Kleeyi daha yakından tanıma olanağı bulacağını umuyorum.
Klee, 1921de Weimarda Bauhausda ders vermeye başlar. Bauhaus hocalığını, Bauhaus Dessaua taşındıktan sonra da on yıl sürdürür. Derslerinin temelinde biçim oluşturan düşünme yatar. Biçim oluşturma nedir? Yolları neler olabilir? Biçim oluştururken resimsel öğelerin (nokta, çizgi, yüzey, mekân, renk, açıklık/koyuluk, gölge/ışık) içerdiği olanaklardan nasıl yararlanılabilir? Bu olanaklar sınırsızdır. Yapıtın sanatsal değeri, resimsel öğelerin birbirleriyle ve kompozisyonun bütünüyle ilişkilendirilmelerine bağlıdır. Klee bunları görsel ve sözel olarak en ince ayrıntılarına kadar öğrencilerine açıklar. O sırada işlediği konuyla ilgisi olan resimlerini örnek olarak öğrencilerinin önüne koyar, onlardan resmi çözümlemelerini bekler.
Kleenin derslerinde verdiği örnekler öncelikle doğadandır. Büyüme, uçma, yürüme, insan bedeniyle ilgili Hep hareket içeren oluşumlar. İnsan bedeni derken bitmiş biçimden yola çıkmaz. Anatomi değil, fizyolojidir onu ilgilendiren. Ama müzikten verdiği örnekler de büyük bir yer tutar derslerinde. Müziğin zamansallığından, başka deyişle seslerin zaman içindeki akışından resimde nasıl yararlanılabilir?
20. Yüzyıl sanatında çığır açmış olan bu büyük sanatçıya duyulan sevgiyle hazırlanan bu kitabı okuyanların, Kleeyi daha yakından tanıma olanağı bulacağını umuyorum.
- Açıklama
- Kleenin dünyasına girebilmek için onun resimlerine bakmak yetmiyor. Yazılarını, ders notlarını, günlüğünü okumuş olmak gerekiyor. Günlüğünde sanatta yolunu bulmak için verdiği savaşımı; yazılarında dünya görüşünü, gerçekle ve sanatla hesaplaşmasını; ders notlarında ise resimlerin yapılışına ilişkin teknik sorunları okuruz.
Klee, 1921de Weimarda Bauhausda ders vermeye başlar. Bauhaus hocalığını, Bauhaus Dessaua taşındıktan sonra da on yıl sürdürür. Derslerinin temelinde biçim oluşturan düşünme yatar. Biçim oluşturma nedir? Yolları neler olabilir? Biçim oluştururken resimsel öğelerin (nokta, çizgi, yüzey, mekân, renk, açıklık/koyuluk, gölge/ışık) içerdiği olanaklardan nasıl yararlanılabilir? Bu olanaklar sınırsızdır. Yapıtın sanatsal değeri, resimsel öğelerin birbirleriyle ve kompozisyonun bütünüyle ilişkilendirilmelerine bağlıdır. Klee bunları görsel ve sözel olarak en ince ayrıntılarına kadar öğrencilerine açıklar. O sırada işlediği konuyla ilgisi olan resimlerini örnek olarak öğrencilerinin önüne koyar, onlardan resmi çözümlemelerini bekler.
Kleenin derslerinde verdiği örnekler öncelikle doğadandır. Büyüme, uçma, yürüme, insan bedeniyle ilgili Hep hareket içeren oluşumlar. İnsan bedeni derken bitmiş biçimden yola çıkmaz. Anatomi değil, fizyolojidir onu ilgilendiren. Ama müzikten verdiği örnekler de büyük bir yer tutar derslerinde. Müziğin zamansallığından, başka deyişle seslerin zaman içindeki akışından resimde nasıl yararlanılabilir?
20. Yüzyıl sanatında çığır açmış olan bu büyük sanatçıya duyulan sevgiyle hazırlanan bu kitabı okuyanların, Kleeyi daha yakından tanıma olanağı bulacağını umuyorum.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.