Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9799759806599
Boyut
135-210
Sayfa Sayısı
104
Baskı
1
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe
9799759806599
434754
https://www.kitapburada.com/kitap/bektasilik-makalati
Bektaşilik Makalatı
7.65
Son dönem Bektaşîleri arasında meydana gelen bir tartışmanın parçası durumundaki Bektaşîlik Makâlâtı, birkaç açıdan dikkate değer bir eserdir: Öncelikle Bektaşîlik tarihinde Çelebiyân ve Babagân olarak adlandırılan iki kolun sürekli tartıştığı Hacı Bektaş-ı Velînin mücerred olup olmadığı konusuna getirdiği yaklaşım dikkat çekicidir. Kendisi de Babagândan olduğu hâlde Babagândan bir diğer Bektaşîye [Ahmed Rıfkıya] karşı yazılmış olması eserin dikkat çekiciliğini artırmaktadır.
Ahmed Rıfkının Bektaşî Sırrı adlı eseri yayınlanınca bu esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden en tanınmışı Çelebi Cemaleddin Efendiye ait Müdâfaa adlı reddiyedir. Söz konusu reddiye Ahmed Rıfkının karşı reddiyesiyle birlikte iki ciltlik Bektaşî Sırrına dahil edilmiş ve eser dört cilt olarak basılmıştır. Çelebi Cemâleddin, unvanından da anlaşılacağı üzere Çelebiyândandır ve reddiyesinin temelini asıl olarak Hacı Bektaş-ı Velînin evli olduğu tezi oluşturur. Ali Ulvî Babanın reddiyesi de bu konu üzerinde durmakta, fakat aynı konuda ikisinden de farklı bir yaklaşım ortaya koymaktadır.
Öyle görülüyor ki, Ahmed Rıfkının eseri zikrettiğimiz bu ana konu etrafında, yayınlandığı dönemde bir tartışma dizisi oluşturmuş, esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden Cemâleddin Efendinin reddiyesi sadeleştirilerek yayınlanmıştır. Bektaşî Sırrı ise tartışmanın odağındaki asıl eser olmasına rağmen yayınlanmamıştır. Bektaşîlik Makâlâtı ile bu reddiyeler zincirinin önemli bir halkası daha gün ışığına çıkartılmış olacaktır.
.
Bektaşîlik Makâlâtı sadece bu tartışmanın bir parçası olarak önemli değildir elbette. Bu ufacık eserde Ali Ulvî Baba tasavvuf anlayışını öz, keskin ve neredeyse aforizmik bir biçimde vermektedir. Eser bu yönüyle de dikkat çekicidir.
Ahmed Rıfkının Bektaşî Sırrı adlı eseri yayınlanınca bu esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden en tanınmışı Çelebi Cemaleddin Efendiye ait Müdâfaa adlı reddiyedir. Söz konusu reddiye Ahmed Rıfkının karşı reddiyesiyle birlikte iki ciltlik Bektaşî Sırrına dahil edilmiş ve eser dört cilt olarak basılmıştır. Çelebi Cemâleddin, unvanından da anlaşılacağı üzere Çelebiyândandır ve reddiyesinin temelini asıl olarak Hacı Bektaş-ı Velînin evli olduğu tezi oluşturur. Ali Ulvî Babanın reddiyesi de bu konu üzerinde durmakta, fakat aynı konuda ikisinden de farklı bir yaklaşım ortaya koymaktadır.
Öyle görülüyor ki, Ahmed Rıfkının eseri zikrettiğimiz bu ana konu etrafında, yayınlandığı dönemde bir tartışma dizisi oluşturmuş, esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden Cemâleddin Efendinin reddiyesi sadeleştirilerek yayınlanmıştır. Bektaşî Sırrı ise tartışmanın odağındaki asıl eser olmasına rağmen yayınlanmamıştır. Bektaşîlik Makâlâtı ile bu reddiyeler zincirinin önemli bir halkası daha gün ışığına çıkartılmış olacaktır.
.
Bektaşîlik Makâlâtı sadece bu tartışmanın bir parçası olarak önemli değildir elbette. Bu ufacık eserde Ali Ulvî Baba tasavvuf anlayışını öz, keskin ve neredeyse aforizmik bir biçimde vermektedir. Eser bu yönüyle de dikkat çekicidir.
- Açıklama
- Son dönem Bektaşîleri arasında meydana gelen bir tartışmanın parçası durumundaki Bektaşîlik Makâlâtı, birkaç açıdan dikkate değer bir eserdir: Öncelikle Bektaşîlik tarihinde Çelebiyân ve Babagân olarak adlandırılan iki kolun sürekli tartıştığı Hacı Bektaş-ı Velînin mücerred olup olmadığı konusuna getirdiği yaklaşım dikkat çekicidir. Kendisi de Babagândan olduğu hâlde Babagândan bir diğer Bektaşîye [Ahmed Rıfkıya] karşı yazılmış olması eserin dikkat çekiciliğini artırmaktadır.
Ahmed Rıfkının Bektaşî Sırrı adlı eseri yayınlanınca bu esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden en tanınmışı Çelebi Cemaleddin Efendiye ait Müdâfaa adlı reddiyedir. Söz konusu reddiye Ahmed Rıfkının karşı reddiyesiyle birlikte iki ciltlik Bektaşî Sırrına dahil edilmiş ve eser dört cilt olarak basılmıştır. Çelebi Cemâleddin, unvanından da anlaşılacağı üzere Çelebiyândandır ve reddiyesinin temelini asıl olarak Hacı Bektaş-ı Velînin evli olduğu tezi oluşturur. Ali Ulvî Babanın reddiyesi de bu konu üzerinde durmakta, fakat aynı konuda ikisinden de farklı bir yaklaşım ortaya koymaktadır.
Öyle görülüyor ki, Ahmed Rıfkının eseri zikrettiğimiz bu ana konu etrafında, yayınlandığı dönemde bir tartışma dizisi oluşturmuş, esere birkaç reddiye yazılmıştır. Bu reddiyelerden Cemâleddin Efendinin reddiyesi sadeleştirilerek yayınlanmıştır. Bektaşî Sırrı ise tartışmanın odağındaki asıl eser olmasına rağmen yayınlanmamıştır. Bektaşîlik Makâlâtı ile bu reddiyeler zincirinin önemli bir halkası daha gün ışığına çıkartılmış olacaktır.
.
Bektaşîlik Makâlâtı sadece bu tartışmanın bir parçası olarak önemli değildir elbette. Bu ufacık eserde Ali Ulvî Baba tasavvuf anlayışını öz, keskin ve neredeyse aforizmik bir biçimde vermektedir. Eser bu yönüyle de dikkat çekicidir.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.