Benim Amarcord'um
Krallarına kraliçe yapmak için kadın kaçıran cinler. Çocukları parayla kendilerine küfrettiren esnaflar.Nane şekerciler, taze tazeciler, motosikletleriyle ölümüne dönen akrobatlar, destancılar…
Arastanın delilerini haftalığa bağlamış ve hayattan sürekli makas alan bir baba.Pay kuponları, Leyla Sayar, Figen Han, “Danıştay kararıyla” seyredilen filmler.Kabaran bir hindi neden ötemez? Ayı şehre getirerek şehrin Neil Armstrong'u olan ressam.
Pike yaptığı Nil nehrine İnönü'nün şapkasını daldıran tayyare pilotu. Süslü Hafız'dan taharet alma teknikleri. İnternet yokken kızlarla arkadaşlık nasıl kurulurdu?Cemaat camiye neden gitmez? Şeytan'a hakkını helal eden arasta halkı.
Aspirin'in ruhsat sahibi Türk mü? Mahallenin Orhan Abi'si. ”Hemşerimiz” Mahir Çayan.
Okul öncesinde arasta müfredatıyla yetişmiş bir çocuğun gözünden altmışlı yetmişli yıllara bakış. Dıştan bakıldığında bir taşra şehrinin kasvetine sıkışmış insanlar olarak görülebilecekken, hikâyeleri okudukça, insanın bu geçmişten çıkası gelmiyor. Arastadaki renkli karakterler, resmigeçitlerini bitirince zihinlerde kurulan karakterler müzesinde yerlerini alıyorlar.
Naim Kandemir'den,bir çocuğun şefliğinde hayatın tadına baktıran hikâyeler.
- Açıklama
Krallarına kraliçe yapmak için kadın kaçıran cinler. Çocukları parayla kendilerine küfrettiren esnaflar.Nane şekerciler, taze tazeciler, motosikletleriyle ölümüne dönen akrobatlar, destancılar…
Arastanın delilerini haftalığa bağlamış ve hayattan sürekli makas alan bir baba.Pay kuponları, Leyla Sayar, Figen Han, “Danıştay kararıyla” seyredilen filmler.Kabaran bir hindi neden ötemez? Ayı şehre getirerek şehrin Neil Armstrong'u olan ressam.
Pike yaptığı Nil nehrine İnönü'nün şapkasını daldıran tayyare pilotu. Süslü Hafız'dan taharet alma teknikleri. İnternet yokken kızlarla arkadaşlık nasıl kurulurdu?Cemaat camiye neden gitmez? Şeytan'a hakkını helal eden arasta halkı.
Aspirin'in ruhsat sahibi Türk mü? Mahallenin Orhan Abi'si. ”Hemşerimiz” Mahir Çayan.
Okul öncesinde arasta müfredatıyla yetişmiş bir çocuğun gözünden altmışlı yetmişli yıllara bakış. Dıştan bakıldığında bir taşra şehrinin kasvetine sıkışmış insanlar olarak görülebilecekken, hikâyeleri okudukça, insanın bu geçmişten çıkası gelmiyor. Arastadaki renkli karakterler, resmigeçitlerini bitirince zihinlerde kurulan karakterler müzesinde yerlerini alıyorlar.Naim Kandemir'den,bir çocuğun şefliğinde hayatın tadına baktıran hikâyeler.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.