%30
Beyaz Perdede ve Sahnede Nazım Hikmet %15 indirimli Oğuz Makal
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054979387
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
259
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-04
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Beyaz Perdede ve Sahnede Nazım Hikmet

Yazar: Oğuz Makal
49,00TL
34,30TL
%30
Satışta değil
9786054979387
610457
Beyaz Perdede ve Sahnede Nazım Hikmet
Beyaz Perdede ve Sahnede Nazım Hikmet
34.30

Nazım Hikmet'in 100. Doğum Yılı Kutlamaları onun yaşamı üzerine kapsamlı bir öğrenme, sanatını daha yakın plandan in­celeme sürecini başlattı. Bu süreçte Nazım Hikmet'in şiir ya da oyunlarına göre daha az bilinen, çok az tanınan sinema ile iliş­kileri de çalışma konusu oldu. Bu kitap, Nazım'ın senaryodan film yapımına, senaryolarından yapılan canlandırma ya da uzun metraj filmlere, onun üzerine gerçekleşen filmlere dek yapılanları ortaya çıkarmak için o günlerde kaleme alınmıştı…

Nazım Hikmet'in çoğu kez zorunlu geçen sinema serüvenin­den geride kalanlara, oyunları kadar kolayca erişmek olanaklı değil. Ayrıca geride kalanlar, onun sinema ile ilişkilerini tanımak, adlandırmak için de yeterli örnek sayılamaz. Eserlerine dayalı az sayıdaki film, örneğin Ejder İbrahimof'un uyarladığı Bir Aşk Ma­salı yaygın gösterilememiştir.

Nazım'ın sinema dünyasına girimesini sağlayacak, Türki­ye'den gitmeden önce yazdığı senaryoları bir yana bırakırsak, üzerinde tek durulabilecek ve yazdığı, yönettiği film Güneşe Doğru için de sadece sinema yazarı Nijat Özön'den ve Memet Fuat'tan öğrendiklerimizle bu filmin senaryosu/hikayesi kadar önemli olan, döneme damgasını vurmuş Muhsin Ertuğrul'un “tiyatromsu sineması”na alternatif film olması ve belki ilk po­litik sinema örneğimizin ipuçlarını taşımasıdır. Bu film, belki de Nâzım'ın “benden ciddi realist, ağırbaşlı filmler istenmedi ki” eleştirisini yaptığı filmlerin dışında tutulacak ve altına imzasını koyabileceği tek filmdir.

  • Açıklama
    • Nazım Hikmet'in 100. Doğum Yılı Kutlamaları onun yaşamı üzerine kapsamlı bir öğrenme, sanatını daha yakın plandan in­celeme sürecini başlattı. Bu süreçte Nazım Hikmet'in şiir ya da oyunlarına göre daha az bilinen, çok az tanınan sinema ile iliş­kileri de çalışma konusu oldu. Bu kitap, Nazım'ın senaryodan film yapımına, senaryolarından yapılan canlandırma ya da uzun metraj filmlere, onun üzerine gerçekleşen filmlere dek yapılanları ortaya çıkarmak için o günlerde kaleme alınmıştı…

      Nazım Hikmet'in çoğu kez zorunlu geçen sinema serüvenin­den geride kalanlara, oyunları kadar kolayca erişmek olanaklı değil. Ayrıca geride kalanlar, onun sinema ile ilişkilerini tanımak, adlandırmak için de yeterli örnek sayılamaz. Eserlerine dayalı az sayıdaki film, örneğin Ejder İbrahimof'un uyarladığı Bir Aşk Ma­salı yaygın gösterilememiştir.

      Nazım'ın sinema dünyasına girimesini sağlayacak, Türki­ye'den gitmeden önce yazdığı senaryoları bir yana bırakırsak, üzerinde tek durulabilecek ve yazdığı, yönettiği film Güneşe Doğru için de sadece sinema yazarı Nijat Özön'den ve Memet Fuat'tan öğrendiklerimizle bu filmin senaryosu/hikayesi kadar önemli olan, döneme damgasını vurmuş Muhsin Ertuğrul'un “tiyatromsu sineması”na alternatif film olması ve belki ilk po­litik sinema örneğimizin ipuçlarını taşımasıdır. Bu film, belki de Nâzım'ın “benden ciddi realist, ağırbaşlı filmler istenmedi ki” eleştirisini yaptığı filmlerin dışında tutulacak ve altına imzasını koyabileceği tek filmdir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat