Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminde Bilgi İşlemsel Düşünme
1.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Kuramsal Çerçevesi
1.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Nedir?
1.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Tarihsel Süreci
1.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Boyutları
1.3.1. Bilgi İşlemsel Düşüncenin Bilgi Boyutu
1.3.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu
1.3.2.1. Parçalara Ayırma
1.3.2.2. Soyutlama
1.3.2.3. Örüntü - Model Çıkarma
1.3.2.4. Algoritma
1.3.2.5. Değerlendirme Ve Hata Ayıklama
1.3.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Perspektif Boyutu
1.4. Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.1. Türkiye'deki Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.2. Uluslararası Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5. Uluslararası Standartlarda Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5.1. Iste Standartları
1.5.2. Csta Standartları
1.6. Dünyada Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları
1.6.1. Code.Org
1.6.2. Barefoot Projesi
1.6.3. Google Education
1.6.4. Bbc Bitesize
1.6.5. North Caroline States Üniversitesi
1.6.6. Bebras/Bilge Kunduz
1.6.7. Scratch
2.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinlikleri
2.1. Etkinliklerin Planlanma Süreci
2.1.1. İlgi Odaklı Yaratıcı Teori
2.1.2 Etkinliklerin Uygulanmasında Kullanılabilecek Strateji Yöntem
Ve Teknikler
2.1.3 Etkinlik Türlerinin Belirlenmesi
2.2. Bilgi Boyutu İle İlgili Etkinlikler
2.2.1. Programlamaya Giriş Etkinliği
2.2.2. Problemi Anlama Etkinlikleri
2.2.3 Akış Diyagramı Etkinliği
2.2.4. Operatör Etkinliği
2.2.5. Koşul Etkinlikleri
2.2.6 Döngü Etkinlikleri
2.2.7 Döngü – Koşul Etkinlikleri
2.2.8 Paralellik Etkinlikleri
2.2.9 Robot Komut İlişkisi Etkinlikleri
2.2.10 Bilgisayarsız Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.2.11 Blok Tabanlı Uygulamalarda Düzeyine Uygun İstenilen Problemi Çözer
2.2.12 Robotik Destekli Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu İle İlgili Etkinlikler
2.3.1 Parçalara Ayırma Etkinlikleri
2.3.2 Soyutlama Etkinlikleri
2.3.3 Örüntü – Model Çıkarma Etkinlikleri
2.3.4 Değerlendirme Ve Hata Ayıklama Etkinlikleri
2.3.5 Bilgi İşlemsel Problemlerle İlgili Etkinlikler
3.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisinde Ölçme
Ve Değerlendirme
3.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Beceri Testi
3.1.1. Bid Beceri Testi I
3.1.2. Bid Beceri Testi Iı
3.1.3. Bid Beceri Testi Iıı
3.1.4. Bid Beceri Testi Iv
3.1.5. Bid Beceri Testi V
3.2. Öğrencilerden İstenebilecek Projeler Ve Değerlendirilmesi
3.3. Uygulama Sonunda Katılımcılardan Açık Uçlu Sorulardan Oluşan
Perspektif Formu
4.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Algoritma Örnekleri
4.1. Algoritma Projesi Örnekleri3
4.2. Bilgi İşlemsel Düşünme Projeleri/Örnekleri
Kaynaklar
- Açıklama
1.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Kuramsal Çerçevesi
1.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Nedir?
1.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Tarihsel Süreci
1.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Boyutları
1.3.1. Bilgi İşlemsel Düşüncenin Bilgi Boyutu
1.3.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu
1.3.2.1. Parçalara Ayırma
1.3.2.2. Soyutlama
1.3.2.3. Örüntü - Model Çıkarma
1.3.2.4. Algoritma
1.3.2.5. Değerlendirme Ve Hata Ayıklama
1.3.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Perspektif Boyutu
1.4. Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.1. Türkiye'deki Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.4.2. Uluslararası Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5. Uluslararası Standartlarda Bilgi İşlemsel Düşünme
1.5.1. Iste Standartları
1.5.2. Csta Standartları
1.6. Dünyada Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları
1.6.1. Code.Org
1.6.2. Barefoot Projesi
1.6.3. Google Education
1.6.4. Bbc Bitesize
1.6.5. North Caroline States Üniversitesi
1.6.6. Bebras/Bilge Kunduz
1.6.7. Scratch
2.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinlikleri
2.1. Etkinliklerin Planlanma Süreci
2.1.1. İlgi Odaklı Yaratıcı Teori
2.1.2 Etkinliklerin Uygulanmasında Kullanılabilecek Strateji Yöntem
Ve Teknikler
2.1.3 Etkinlik Türlerinin Belirlenmesi
2.2. Bilgi Boyutu İle İlgili Etkinlikler
2.2.1. Programlamaya Giriş Etkinliği
2.2.2. Problemi Anlama Etkinlikleri
2.2.3 Akış Diyagramı Etkinliği
2.2.4. Operatör Etkinliği
2.2.5. Koşul Etkinlikleri
2.2.6 Döngü Etkinlikleri
2.2.7 Döngü – Koşul Etkinlikleri
2.2.8 Paralellik Etkinlikleri
2.2.9 Robot Komut İlişkisi Etkinlikleri
2.2.10 Bilgisayarsız Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.2.11 Blok Tabanlı Uygulamalarda Düzeyine Uygun İstenilen Problemi Çözer
2.2.12 Robotik Destekli Programlama (Algoritma) Etkinlikleri
2.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu İle İlgili Etkinlikler
2.3.1 Parçalara Ayırma Etkinlikleri
2.3.2 Soyutlama Etkinlikleri
2.3.3 Örüntü – Model Çıkarma Etkinlikleri
2.3.4 Değerlendirme Ve Hata Ayıklama Etkinlikleri
2.3.5 Bilgi İşlemsel Problemlerle İlgili Etkinlikler
3.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisinde Ölçme
Ve Değerlendirme
3.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Beceri Testi
3.1.1. Bid Beceri Testi I
3.1.2. Bid Beceri Testi Iı
3.1.3. Bid Beceri Testi Iıı
3.1.4. Bid Beceri Testi Iv
3.1.5. Bid Beceri Testi V
3.2. Öğrencilerden İstenebilecek Projeler Ve Değerlendirilmesi
3.3. Uygulama Sonunda Katılımcılardan Açık Uçlu Sorulardan Oluşan
Perspektif Formu
4.Bölüm
Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Algoritma Örnekleri
4.1. Algoritma Projesi Örnekleri3
4.2. Bilgi İşlemsel Düşünme Projeleri/Örnekleri
Kaynaklar
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.