Çağdaş Epistemolojide Bilginin Tanımı Sorunu
Çağdaş Epistemolojide Bilginin Tanımı Sorunu kitabı, bilginin tanımı konusunda son elli yıldan beri yapılan tartışmalara odaklanır. Çağdaş epistemolojide bilgiye iki temel yaklaşımdan bahsedilir: Doğallaştırılmış epistemoloji ve geleneksel epistemoloji. Bu kitap, daha çok ikincisi ile ilgilenir.
Geleneksel Epistemoloji, bilgiyi üç unsurla tanımlar: inanç, doğruluk ve gerekçelendirme. Fakat bu üç unsurun bilgiyi tanımlamak için yeterli olmadığı konusundaki itirazlar nedeniyle geleneksel yaklaşımı takip eden çağdaş düşünürler, büyük oranda bilgide “dördüncü koşul” tartışmalarına odaklanır.
Teminat koşulu adı verilen bu dördüncü koşul, epistemik öznenin doğruluğunu elde etmesi ve yanlıştan sakınması için en iyi epistemik koşulları sağlayan durumları arar. Bu ilave koşul ile çağdaş epistemolojide bilgi, genel olarak dört unsurla tanımlanır: inanç, doğruluk, gerçekleştirme ve teminat. Bu kitap, bu dört unsur etrafında şekillenen bilgi sorunlarını problematik olarak ele alır.
- Açıklama
Çağdaş Epistemolojide Bilginin Tanımı Sorunu kitabı, bilginin tanımı konusunda son elli yıldan beri yapılan tartışmalara odaklanır. Çağdaş epistemolojide bilgiye iki temel yaklaşımdan bahsedilir: Doğallaştırılmış epistemoloji ve geleneksel epistemoloji. Bu kitap, daha çok ikincisi ile ilgilenir.
Geleneksel Epistemoloji, bilgiyi üç unsurla tanımlar: inanç, doğruluk ve gerekçelendirme. Fakat bu üç unsurun bilgiyi tanımlamak için yeterli olmadığı konusundaki itirazlar nedeniyle geleneksel yaklaşımı takip eden çağdaş düşünürler, büyük oranda bilgide “dördüncü koşul” tartışmalarına odaklanır.
Teminat koşulu adı verilen bu dördüncü koşul, epistemik öznenin doğruluğunu elde etmesi ve yanlıştan sakınması için en iyi epistemik koşulları sağlayan durumları arar. Bu ilave koşul ile çağdaş epistemolojide bilgi, genel olarak dört unsurla tanımlanır: inanç, doğruluk, gerçekleştirme ve teminat. Bu kitap, bu dört unsur etrafında şekillenen bilgi sorunlarını problematik olarak ele alır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.