Bir konuşmasında ”Hayat yemek ise mizah tuzudur” demişti Raif Abi. Tarihimizin derinliklerinden bugüne, yerelden evrensele, konuya hangi açıdan bakılırsa bakılsın, gerek sanatçı gerekse sanat eseri bakımından ülke olarak övünülecek durumdayız. Oğuz Aral yönetimindeki Gırgır dergisi, Amerika'nın Mad, Rusya'nın Krokodil dergilerinden sonra dünyanın üçüncü büyük dergisi olması, tesadüf değildir.
Mizah ister yazılı ister çizili isterse sinema ve tiyatro gibi görsel ve işitsel tarzda olsun oldukça güçlü bir sanat alanıdır. En ağır yergileri dahi gülücüğün, hoşluğun içinde gerçekleştirir. Bu özelliği insanlardaki kültürel yapılanma ruhunu ortaklaştırır, topluluğun toplum olmasına katkı sunar.
Tüm sanat dallarının kaynağı toplumsal hayattır. Mizahın özgün yanı, hayatın çelişkilerine yönelmesidir. Trajik ya da dramatik olanı zekice bir yaklaşımla gülmeceye dönüştürür.
Raif Abi sanat hayatına, Gırgır dergisinin Çiçeği Burnunda karikatüristi olarak başladı. Karikatürlerinin yayımlanmadığı dergi yok gibidir. Don Kişotluğunu ruhunun bir yerlerinde koruyan Raif Abi, Kaktüs adlı mizah dergisini üç sayı yayımlamıştır.
Edebiyata Gırgır'a dışarıdan karikatür verdiği yıllarda, mizah öyküleri yazarak başladı. Yazdığı onlarca öykü birçok dergide yayımlandı. Raif Abi'nin arşivi, kendisi yurtdışındayken doğanın yok edici etkisinden ne yazık ki kurtulamadı.
Sonraki yıllarda resim ve edebiyata ağırlık verdi. Onlarca kişisel sergi açtı. Üç roman iki öykü kitabı yayımladı. Elinizdeki Çakma Hırsız adlı kitabı, mizah öykü ağırlıklı bir eserdir.
Raif Abinin roman ve öykülerdeki sanatsal gücünü, temayı ele alışındaki ve işleyişindeki ustalığını okurları bilirler. Çakma Hırsız'daki öykülere, yazarı veya anlatıcısı olarak kendi yetmezliklerini ve zaaflarını katması, okuruyla söyleşmesi, hatta çatışması farklı bir lezzet oluşturmaktadır.
Çakma Hırsız'ın, okumaktan hoşnut olduğunuz eserler arasında yer alacağına eminim.
Erdem Çeliker
- Açıklama
Bir konuşmasında ”Hayat yemek ise mizah tuzudur” demişti Raif Abi. Tarihimizin derinliklerinden bugüne, yerelden evrensele, konuya hangi açıdan bakılırsa bakılsın, gerek sanatçı gerekse sanat eseri bakımından ülke olarak övünülecek durumdayız. Oğuz Aral yönetimindeki Gırgır dergisi, Amerika'nın Mad, Rusya'nın Krokodil dergilerinden sonra dünyanın üçüncü büyük dergisi olması, tesadüf değildir.
Mizah ister yazılı ister çizili isterse sinema ve tiyatro gibi görsel ve işitsel tarzda olsun oldukça güçlü bir sanat alanıdır. En ağır yergileri dahi gülücüğün, hoşluğun içinde gerçekleştirir. Bu özelliği insanlardaki kültürel yapılanma ruhunu ortaklaştırır, topluluğun toplum olmasına katkı sunar.
Tüm sanat dallarının kaynağı toplumsal hayattır. Mizahın özgün yanı, hayatın çelişkilerine yönelmesidir. Trajik ya da dramatik olanı zekice bir yaklaşımla gülmeceye dönüştürür.
Raif Abi sanat hayatına, Gırgır dergisinin Çiçeği Burnunda karikatüristi olarak başladı. Karikatürlerinin yayımlanmadığı dergi yok gibidir. Don Kişotluğunu ruhunun bir yerlerinde koruyan Raif Abi, Kaktüs adlı mizah dergisini üç sayı yayımlamıştır.
Edebiyata Gırgır'a dışarıdan karikatür verdiği yıllarda, mizah öyküleri yazarak başladı. Yazdığı onlarca öykü birçok dergide yayımlandı. Raif Abi'nin arşivi, kendisi yurtdışındayken doğanın yok edici etkisinden ne yazık ki kurtulamadı.
Sonraki yıllarda resim ve edebiyata ağırlık verdi. Onlarca kişisel sergi açtı. Üç roman iki öykü kitabı yayımladı. Elinizdeki Çakma Hırsız adlı kitabı, mizah öykü ağırlıklı bir eserdir.
Raif Abinin roman ve öykülerdeki sanatsal gücünü, temayı ele alışındaki ve işleyişindeki ustalığını okurları bilirler. Çakma Hırsız'daki öykülere, yazarı veya anlatıcısı olarak kendi yetmezliklerini ve zaaflarını katması, okuruyla söyleşmesi, hatta çatışması farklı bir lezzet oluşturmaktadır.
Çakma Hırsız'ın, okumaktan hoşnut olduğunuz eserler arasında yer alacağına eminim.Erdem Çeliker
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.