Cemal-i Halveti'nin Tasavvufi Mesnevileri Kolektif
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786257471138
Boyut
15.00x21.00
Sayfa Sayısı
718
Baskı
1
Basım Tarihi
2021-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Cemal-i Halveti'nin Tasavvufi Mesnevileriİnceleme-Metin-Dizin

Yazar: Kolektif
Yayınevi : DBY Yayınları
165,00TL
Satışta değil
9786257471138
889306
Cemal-i Halveti'nin Tasavvufi Mesnevileri
Cemal-i Halveti'nin Tasavvufi Mesnevileri İnceleme-Metin-Dizin
165.00

XV. asrın İbnü'l-Arabî'si olarak şöhret bulan Cemâl-i Halvetî, klasik manada bir sufi değil fikir üretecek seviyede bir âlim ve düşünür, tasavvufta kutubluk makamına ulaşmış bir mürşid-i kâmildir. Cemâl-i Halvetî, devletin merkezi olan İstanbul'da Türk-İslâm kültürünün yayılmasına yaptığı büyük hizmetler ile şehrin kültür mimarları arasında yer almıştır. Fikirleri, siyasî kimliği ve yetiştirdiği halifeler ile tarikatını en üst mertebelere taşıyarak Halvetiyye'nin XV. asırdaki en önemli temsilcisi olan Cemâl-i Halvetî, tüm bunların yanı sıra velut bir yazar olarak verdiği eserler ile Türk tasavvuf edebiyatında önemli bir yer edinmiştir.

Cemâl-i Halvetî, otuzu aşkın eser kaleme almıştır. OnunCevâhirü'l-kulûb, Beyân-ı Çeng-nâme, Risâle-i Teşrîhiyye, Risâle-i FakriyyeveRisâle-i Sûfîyyeadını taşıyan tasavvufî mesnevîleri, dil bakımından son derece sade olmakla beraber mahallî kelime ve deyimlerin yanı sıra tasavvufî kelime, terim, rumuz, özdeyiş, ayet ve hadisler bakımından zenginlik arz etmektedirler. Mesnevîlerin bir diğer belirgin özelliği de tahkiye yönteminin baskın bir şekilde kullanılmasıdır.
Doğrudan doğruya bir sanat davası gütmeyen ve şairlik iddiasında bulunmayan Cemâl-i Halvetî, mesnevîlerinde, bazı tasavvufî kavramlara açıklık getirmek yoluyla sâliklere yol göstermeyi, halka temel dinî ve tasavvufî kavramları öğretmeyi hedeflemiştir. Dinî ve tasavvufî kavramları estetik bir gaye için değil, hayat tarzı olarak benimsediği inançlar açısından kullanan Cemâl-i Halvetî, mutasavvıf kimliği, şair kimliğinin önüne geçmiş, ancak lirizm ve söyleyiş bakımından devrinin ilerisinde şiirler de söyleyebilmiş bir şahsiyettir.

  • Açıklama
    • XV. asrın İbnü'l-Arabî'si olarak şöhret bulan Cemâl-i Halvetî, klasik manada bir sufi değil fikir üretecek seviyede bir âlim ve düşünür, tasavvufta kutubluk makamına ulaşmış bir mürşid-i kâmildir. Cemâl-i Halvetî, devletin merkezi olan İstanbul'da Türk-İslâm kültürünün yayılmasına yaptığı büyük hizmetler ile şehrin kültür mimarları arasında yer almıştır. Fikirleri, siyasî kimliği ve yetiştirdiği halifeler ile tarikatını en üst mertebelere taşıyarak Halvetiyye'nin XV. asırdaki en önemli temsilcisi olan Cemâl-i Halvetî, tüm bunların yanı sıra velut bir yazar olarak verdiği eserler ile Türk tasavvuf edebiyatında önemli bir yer edinmiştir.

      Cemâl-i Halvetî, otuzu aşkın eser kaleme almıştır. OnunCevâhirü'l-kulûb, Beyân-ı Çeng-nâme, Risâle-i Teşrîhiyye, Risâle-i FakriyyeveRisâle-i Sûfîyyeadını taşıyan tasavvufî mesnevîleri, dil bakımından son derece sade olmakla beraber mahallî kelime ve deyimlerin yanı sıra tasavvufî kelime, terim, rumuz, özdeyiş, ayet ve hadisler bakımından zenginlik arz etmektedirler. Mesnevîlerin bir diğer belirgin özelliği de tahkiye yönteminin baskın bir şekilde kullanılmasıdır.
      Doğrudan doğruya bir sanat davası gütmeyen ve şairlik iddiasında bulunmayan Cemâl-i Halvetî, mesnevîlerinde, bazı tasavvufî kavramlara açıklık getirmek yoluyla sâliklere yol göstermeyi, halka temel dinî ve tasavvufî kavramları öğretmeyi hedeflemiştir. Dinî ve tasavvufî kavramları estetik bir gaye için değil, hayat tarzı olarak benimsediği inançlar açısından kullanan Cemâl-i Halvetî, mutasavvıf kimliği, şair kimliğinin önüne geçmiş, ancak lirizm ve söyleyiş bakımından devrinin ilerisinde şiirler de söyleyebilmiş bir şahsiyettir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat