Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055649050
Boyut
190-270
Sayfa Sayısı
96
Baskı
1
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
1.Hamur
Dili
Türkçe
Çeşnilerle Türk Müziği Solfeji / Kitap+CD
Yazar:
Ayşe Başak Harmancı
Yayınevi : Dört Mevsim
23,40TL
Satışta değil
9786055649050
621077
https://www.kitapburada.com/kitap/cesnilerle-turk-muzigi-solfeji-kitap-cd
Çeşnilerle Türk Müziği Solfeji / Kitap+CD
23.40
Solfej zihinde tonun, aralıkların hesaplanması pratiğidir. Düşüncede oluşan ve sesle ifade edilen solfej sırasında önce bir müzik eseri görülür, zihinde canlandırılır ve ardından sesli olarak okunur. Solfej sırasında, tonal bir eser ise zihinde ton ve aralıklar, majör-minör oluşu; eğer minör ise çeşidi ve sansible'ı, modal okumada ise mod veya makam, makamın seyri ve yapısı, makamı oluşturan dörtlü ve beşli gruplar ve bunların birbirleriyle ilişkileri düşünülür. Hele Türk Mûsikîsi gibi müzikal işaretlerin (bemol, diyez) yetersizliğinden dolayı dörtlü ve beşliler yazıldığından farklı icra ediliyorsa, yazılan çeşninin makamın karakteri ile uyumu düşünülüp ona göre okuma veya icra etme durumu hasıl olmaktadır.
Münhasıran Türk Mûsikîsi için günümüze kadar çeşitli solfej kitapları yazılmıştır. Bu kitapların çoğunda nazariyat ve solfej bir arada yer almıştır. Makamlar nazari olarak anlatıldıktan sonra ya makama örnek olacak bestelenmiş bir eser, ya özel olarak bestelenmiş müzikal örnekler ya da dizilerin seslendirilmesi solfej yöntemi olarak kullanılmıştır.
Perde mûsikîsi olarak tanımlanabilecek Türk Mûsikîsi'nin solfej eğitiminin temeli diziler ve makamlardan evvel çeşniler olmalıdır. Çeşnilerin her perde üzerinde tanınması ve seslendirilmesi ne kadar sağlam temeller üzerine kurulursa, makamların tanınması ve seslendirilmesi de o kadar sağlam temeller üzerine bina edilir. Özellikle çeşni eğitimi konusunda yaşanan eksiklik bizi bu tür bir eser yazmaya sevk etmiştir. Kitabımız çeşnilerin her perde üzerinde yazılması, tanınması ve seslendirilmesi temeli üzerine kurulmuş, çeşnilere yazılan örnekler müzikal işaretlerin yettiği her perde üzerinde kromatik olarak yazılmış ve ek CD'de seslendirilmiş olarak verilmiştir. Çeşnilerin ardından dörtlü ve beşlilerin bir araya geliş mekanizmalarını göstermek için dörtlü ve beşli birleşim alıştırmaları yazılmıştır.
Amacımız öğrenciyi her perde üzerinde çeşnileri yazar, tanır ve seslendirir hale getirmek; makamların seslendirilmesine hazırlamaktır.
Münhasıran Türk Mûsikîsi için günümüze kadar çeşitli solfej kitapları yazılmıştır. Bu kitapların çoğunda nazariyat ve solfej bir arada yer almıştır. Makamlar nazari olarak anlatıldıktan sonra ya makama örnek olacak bestelenmiş bir eser, ya özel olarak bestelenmiş müzikal örnekler ya da dizilerin seslendirilmesi solfej yöntemi olarak kullanılmıştır.
Perde mûsikîsi olarak tanımlanabilecek Türk Mûsikîsi'nin solfej eğitiminin temeli diziler ve makamlardan evvel çeşniler olmalıdır. Çeşnilerin her perde üzerinde tanınması ve seslendirilmesi ne kadar sağlam temeller üzerine kurulursa, makamların tanınması ve seslendirilmesi de o kadar sağlam temeller üzerine bina edilir. Özellikle çeşni eğitimi konusunda yaşanan eksiklik bizi bu tür bir eser yazmaya sevk etmiştir. Kitabımız çeşnilerin her perde üzerinde yazılması, tanınması ve seslendirilmesi temeli üzerine kurulmuş, çeşnilere yazılan örnekler müzikal işaretlerin yettiği her perde üzerinde kromatik olarak yazılmış ve ek CD'de seslendirilmiş olarak verilmiştir. Çeşnilerin ardından dörtlü ve beşlilerin bir araya geliş mekanizmalarını göstermek için dörtlü ve beşli birleşim alıştırmaları yazılmıştır.
Amacımız öğrenciyi her perde üzerinde çeşnileri yazar, tanır ve seslendirir hale getirmek; makamların seslendirilmesine hazırlamaktır.
- Açıklama
- Solfej zihinde tonun, aralıkların hesaplanması pratiğidir. Düşüncede oluşan ve sesle ifade edilen solfej sırasında önce bir müzik eseri görülür, zihinde canlandırılır ve ardından sesli olarak okunur. Solfej sırasında, tonal bir eser ise zihinde ton ve aralıklar, majör-minör oluşu; eğer minör ise çeşidi ve sansible'ı, modal okumada ise mod veya makam, makamın seyri ve yapısı, makamı oluşturan dörtlü ve beşli gruplar ve bunların birbirleriyle ilişkileri düşünülür. Hele Türk Mûsikîsi gibi müzikal işaretlerin (bemol, diyez) yetersizliğinden dolayı dörtlü ve beşliler yazıldığından farklı icra ediliyorsa, yazılan çeşninin makamın karakteri ile uyumu düşünülüp ona göre okuma veya icra etme durumu hasıl olmaktadır.
Münhasıran Türk Mûsikîsi için günümüze kadar çeşitli solfej kitapları yazılmıştır. Bu kitapların çoğunda nazariyat ve solfej bir arada yer almıştır. Makamlar nazari olarak anlatıldıktan sonra ya makama örnek olacak bestelenmiş bir eser, ya özel olarak bestelenmiş müzikal örnekler ya da dizilerin seslendirilmesi solfej yöntemi olarak kullanılmıştır.
Perde mûsikîsi olarak tanımlanabilecek Türk Mûsikîsi'nin solfej eğitiminin temeli diziler ve makamlardan evvel çeşniler olmalıdır. Çeşnilerin her perde üzerinde tanınması ve seslendirilmesi ne kadar sağlam temeller üzerine kurulursa, makamların tanınması ve seslendirilmesi de o kadar sağlam temeller üzerine bina edilir. Özellikle çeşni eğitimi konusunda yaşanan eksiklik bizi bu tür bir eser yazmaya sevk etmiştir. Kitabımız çeşnilerin her perde üzerinde yazılması, tanınması ve seslendirilmesi temeli üzerine kurulmuş, çeşnilere yazılan örnekler müzikal işaretlerin yettiği her perde üzerinde kromatik olarak yazılmış ve ek CD'de seslendirilmiş olarak verilmiştir. Çeşnilerin ardından dörtlü ve beşlilerin bir araya geliş mekanizmalarını göstermek için dörtlü ve beşli birleşim alıştırmaları yazılmıştır.
Amacımız öğrenciyi her perde üzerinde çeşnileri yazar, tanır ve seslendirir hale getirmek; makamların seslendirilmesine hazırlamaktır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.