%30
Çocuk Yazı %15 indirimli Friederike Mayröcker
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054518463
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
58
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2013-08
Çeviren
Burak Özyalçın
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Çocuk Yazı

25,00TL
17,50TL
%30
Satışta değil
9786054518463
526970
Çocuk Yazı
Çocuk Yazı
17.50

fışkırıyor durmadan huzur içindeki
ölüler çiçek ağaç çalı ve ormandan / ardından
benim gölgemi düşürecek leylak

1924'te Viyana'da doğan Friederike Mayröcker, 2001 yılında Alman dilinin en önemli ödülü olan Georg Büchner Ödülü'nün sahibi oldu. 2000 yılında aramızdan ayrılan Ernst Jandl'ın hayat arkadaşıydı. Elinizdeki kitap Mayröcker'in 1947-2008 arası çeşitli dönemlerine ait kendi seçtiği en önemli yirmi bir şiirini kapsıyor.

Friederike Mayröcker kendi ifadesiyle bir "poetik synthesizer"dır. "Sözel eşyaları"nı mektuplardan, gazetelerden, rüyalardan vs. biriktirir. Bağlamlarından koparak serbestçe devinmeye başlayan sözcükler kendilerini gündelik dilin çağrışımlarına bırakır. Deneysel olan ise montajlama tekniğidir. Malzeme seçimi de çoğunlukla tesadüfîliği hatırlatır. Neredeyse organik bir biçimde hareket eden bu yapılar kah birbirlerini reddeder, çatışır; kah birleşir, iç içe geçer.

Kapak fotoğrafı, dilin içinde yaşayan yazarın çalışma odasındaki yaratıcı kaosunu ve şiir öncesini göstermektedir.

  • Açıklama
    • fışkırıyor durmadan huzur içindeki
      ölüler çiçek ağaç çalı ve ormandan / ardından
      benim gölgemi düşürecek leylak

      1924'te Viyana'da doğan Friederike Mayröcker, 2001 yılında Alman dilinin en önemli ödülü olan Georg Büchner Ödülü'nün sahibi oldu. 2000 yılında aramızdan ayrılan Ernst Jandl'ın hayat arkadaşıydı. Elinizdeki kitap Mayröcker'in 1947-2008 arası çeşitli dönemlerine ait kendi seçtiği en önemli yirmi bir şiirini kapsıyor.

      Friederike Mayröcker kendi ifadesiyle bir "poetik synthesizer"dır. "Sözel eşyaları"nı mektuplardan, gazetelerden, rüyalardan vs. biriktirir. Bağlamlarından koparak serbestçe devinmeye başlayan sözcükler kendilerini gündelik dilin çağrışımlarına bırakır. Deneysel olan ise montajlama tekniğidir. Malzeme seçimi de çoğunlukla tesadüfîliği hatırlatır. Neredeyse organik bir biçimde hareket eden bu yapılar kah birbirlerini reddeder, çatışır; kah birleşir, iç içe geçer.

      Kapak fotoğrafı, dilin içinde yaşayan yazarın çalışma odasındaki yaratıcı kaosunu ve şiir öncesini göstermektedir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat