%38
Deleuze - Varlığın Uğultusu Alain Badiou
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055159399
Boyut
14.00x20.50
Sayfa Sayısı
176
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-06
Çeviren
Volkan Çelebi
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Deleuze - Varlığın Uğultusu

Yazar: Alain Badiou
Yayınevi : MonoKL
32,00TL
19,84TL
%38
Satışta değil
9786055159399
794850
Deleuze - Varlığın Uğultusu
Deleuze - Varlığın Uğultusu
19.84

Düşüncesinin bütün ilhamını her şeyden önce Nietzsche'den aldığını iddia eden birine verilen sıfat ne kadar çelişkili olursa olsun (çünkü Nietzsche'nin kendisinde derin birermişlikvardır), Deleuze için düşüncenin koşulunun çileci olduğunu ileri sürmek gerekir.Bu daDeleuze ile Stoacılar arasında bulunan yakınlığı derinlemesine açıklayan bir durumdur. Tekilliklerin göçebeliğini belirtmek için 'anarşi' kelimesinin kullanılması bizi yanılgıya düşürmemelidir, çünkü Deleuze özellikle 'taçlı anarşi'ye vurgu yapar ve aynı zamanda, öncelikle tacı düşünmek de son derece önemlidir. Bu taç, yaşam deneyimlerine vegündelik meselelereçileci bir tavırla sırtını dönen ve sınırlarını aşma ve ölçüsüzlük''ünkendilerini götürdüğü yere gitme gücünü kendilerinde bulmuş olanlara atfedilir.Tüm bunlardan, bu yaşam felsefesinin, Stoacı felsefede de olduğu gibi özünde bir ölüm felsefesi olduğu sonucu çıkar. Çünkü eğer düşünce olayı, kendimi seçilmeye bırakma (bu, Deleuzecü kader biçimidir) ve arıtılmış otomat olarak hybris'in istediği yere sürüklenmesine ilişkin çileci bir güçse; yani eğer düşünce, benim edimselliğimin kırılması ve sınırımın ortadan kalkması olarak varsa; ama aynı zamanda eğer bu edimselleşme ve bu sınırkendi varlıklarındaonları kıran veya onları aşan şeylerle aynı dokuya sahipse (çünkü kesin olarak, sadece Bir-bütün vardır); yani eğer organik olmayan güçlü yaşam, hem beni sınırımiçindedüzenleyenşeyin hem de bunu yapma kudreti kazandığım ölçüde beni onu aşmaya çağıran şeyin de temeliyse, o zaman düşünce olayının metaforu, yaşamın içkin anı olarak, ölmektir. Zira ölüm,aynı andahemetkide bulunduğu bireyle en yakın ilişkiye sahip şeydir,hem debu bireye nazaran tam bir kişisizlik ve dışsallık hali içindedir.Bu anlamda o, düşüncedir, çünkü düşünmek tam olarak, bireyin aynı zamanda sahici varlığı da olan kişisiz dışsallık tarafındandondurulduğunoktaya çileci bir şekilde ulaşmaktır.

AlainBadiou

  • Açıklama
    • Düşüncesinin bütün ilhamını her şeyden önce Nietzsche'den aldığını iddia eden birine verilen sıfat ne kadar çelişkili olursa olsun (çünkü Nietzsche'nin kendisinde derin birermişlikvardır), Deleuze için düşüncenin koşulunun çileci olduğunu ileri sürmek gerekir.Bu daDeleuze ile Stoacılar arasında bulunan yakınlığı derinlemesine açıklayan bir durumdur. Tekilliklerin göçebeliğini belirtmek için 'anarşi' kelimesinin kullanılması bizi yanılgıya düşürmemelidir, çünkü Deleuze özellikle 'taçlı anarşi'ye vurgu yapar ve aynı zamanda, öncelikle tacı düşünmek de son derece önemlidir. Bu taç, yaşam deneyimlerine vegündelik meselelereçileci bir tavırla sırtını dönen ve sınırlarını aşma ve ölçüsüzlük''ünkendilerini götürdüğü yere gitme gücünü kendilerinde bulmuş olanlara atfedilir.Tüm bunlardan, bu yaşam felsefesinin, Stoacı felsefede de olduğu gibi özünde bir ölüm felsefesi olduğu sonucu çıkar. Çünkü eğer düşünce olayı, kendimi seçilmeye bırakma (bu, Deleuzecü kader biçimidir) ve arıtılmış otomat olarak hybris'in istediği yere sürüklenmesine ilişkin çileci bir güçse; yani eğer düşünce, benim edimselliğimin kırılması ve sınırımın ortadan kalkması olarak varsa; ama aynı zamanda eğer bu edimselleşme ve bu sınırkendi varlıklarındaonları kıran veya onları aşan şeylerle aynı dokuya sahipse (çünkü kesin olarak, sadece Bir-bütün vardır); yani eğer organik olmayan güçlü yaşam, hem beni sınırımiçindedüzenleyenşeyin hem de bunu yapma kudreti kazandığım ölçüde beni onu aşmaya çağıran şeyin de temeliyse, o zaman düşünce olayının metaforu, yaşamın içkin anı olarak, ölmektir. Zira ölüm,aynı andahemetkide bulunduğu bireyle en yakın ilişkiye sahip şeydir,hem debu bireye nazaran tam bir kişisizlik ve dışsallık hali içindedir.Bu anlamda o, düşüncedir, çünkü düşünmek tam olarak, bireyin aynı zamanda sahici varlığı da olan kişisiz dışsallık tarafındandondurulduğunoktaya çileci bir şekilde ulaşmaktır.

      AlainBadiou

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat