Deniz Dokgöz Damlalar Serisi 2021 Takvimli Defter Seti (8 Defter Takım)
YEM Yayın'ın “Damlalar” adlı yeni defter dizisi, mimari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Hem eskiz defteri hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta tasarlandı.
Sayfa Sayısı: 384 Birinci Hamur'dur.
Her birinin arka kapağında 2021 yılı takviminin yer aldığı, özel tasarlanmış bu defterler aracılığıyla zamanınızı daha iyi yönetebileceksiniz!
Defter dizisinin kapaklarında Mimar ve Çizer Deniz Dokgöz'ün, aynı teknik yöntem ve yaklaşımla çizdiği “Damlalar” adlı mimari eskizleri yer alıyor. Akademisyen ve çizer olarak yaptığı çalışmalarda uzun yıllardır “Mimari eskiz nasıl yapılır? Perspektif nasıl çizilir? Üçboyutlu görünüm nasıl elde edilir?” gibi sorulara yanıt veren Dokgöz'ün “Damlalar” dizisinde yer alan yapılar ve kentler şöyle:
Alsancak, İzmir
Sümela Manastırı, Trabzon
Buruciye Medresesi, Sivas
Zinciriye Medresesi, Mardin
Eski Osmanlı Bankası Binası, İzmir
On Gözlü Köprü, Diyarbakır
Yaman Dede Camisi, Talas, Kayseri
Mevlana Türbesi, Konya
Dokgöz, mimari eskize ilişkin şunları söylüyor:“Eskiz, hangi tasarım aracı kullanılırsa kullanılsın görsel düşünme yollarının geçerliliğini koruması üzerine temellenmektedir. Farklı bir grafik, görsel düşünme yolunun gelişimi eskizin niteliğini değiştirecek ve evriminin bir sonraki adımı olabilecek potansiyeli bünyesinde barındırmaktadır...”
“Eskiz yapma olgusunu resim, illüstrasyon, karikatür, grafik tasarım gibi diğer çizgi odaklı üretimlerden farklı kılan ve belirleyici olan unsur hızdır. Eskiz yapısı ve doğası gereği hızlı üretilmelidir. Bu hızlı üretim, eskizin öznel kurgusunun en önemli parçasıdır...”
“Eskizin en önemli işlevlerinden biri görsel düşünme yönteminin soyut ortamdaki varlığını görsel anlatımlarla somut ortama taşımasıdır. Akılda üretilen bilgi ve var olan birikimlerin yansımasıyla oluşan bu işleyiş görsel düşünme ve görsel anlatım arasındaki döngüsel bir bağı ifade eder...”
“Eskiz, gücünü yapıldığı sıradaki rahatlığından ve yapıldıktan sonraki vazgeçilebilirliğinden alır. Tasarımcının yapmış olduğu herhangi bir arayış onun için vazgeçilmesi son derece sıradan olabilen bir durumdur. Eskizin öznel bir kurgu olmasının ve ilk iletişiminin tasarımcısı ile gerçekleşmesinin temel nedeni bu vazgeçiştir...”
- Açıklama
YEM Yayın'ın “Damlalar” adlı yeni defter dizisi, mimari eskiz, çizim, resim yapmak için uygun kağıt ve cilt tipi seçilerek hazırlandı. Hem eskiz defteri hem de not defteri olarak kullanılabilen defterler cebinizde, çantanızda taşıyabileceğiniz boyutta tasarlandı.
Sayfa Sayısı: 384 Birinci Hamur'dur.
Her birinin arka kapağında 2021 yılı takviminin yer aldığı, özel tasarlanmış bu defterler aracılığıyla zamanınızı daha iyi yönetebileceksiniz!
Defter dizisinin kapaklarında Mimar ve Çizer Deniz Dokgöz'ün, aynı teknik yöntem ve yaklaşımla çizdiği “Damlalar” adlı mimari eskizleri yer alıyor. Akademisyen ve çizer olarak yaptığı çalışmalarda uzun yıllardır “Mimari eskiz nasıl yapılır? Perspektif nasıl çizilir? Üçboyutlu görünüm nasıl elde edilir?” gibi sorulara yanıt veren Dokgöz'ün “Damlalar” dizisinde yer alan yapılar ve kentler şöyle:
Alsancak, İzmir
Sümela Manastırı, Trabzon
Buruciye Medresesi, Sivas
Zinciriye Medresesi, Mardin
Eski Osmanlı Bankası Binası, İzmir
On Gözlü Köprü, Diyarbakır
Yaman Dede Camisi, Talas, Kayseri
Mevlana Türbesi, KonyaDokgöz, mimari eskize ilişkin şunları söylüyor:“Eskiz, hangi tasarım aracı kullanılırsa kullanılsın görsel düşünme yollarının geçerliliğini koruması üzerine temellenmektedir. Farklı bir grafik, görsel düşünme yolunun gelişimi eskizin niteliğini değiştirecek ve evriminin bir sonraki adımı olabilecek potansiyeli bünyesinde barındırmaktadır...”
“Eskiz yapma olgusunu resim, illüstrasyon, karikatür, grafik tasarım gibi diğer çizgi odaklı üretimlerden farklı kılan ve belirleyici olan unsur hızdır. Eskiz yapısı ve doğası gereği hızlı üretilmelidir. Bu hızlı üretim, eskizin öznel kurgusunun en önemli parçasıdır...”
“Eskizin en önemli işlevlerinden biri görsel düşünme yönteminin soyut ortamdaki varlığını görsel anlatımlarla somut ortama taşımasıdır. Akılda üretilen bilgi ve var olan birikimlerin yansımasıyla oluşan bu işleyiş görsel düşünme ve görsel anlatım arasındaki döngüsel bir bağı ifade eder...”
“Eskiz, gücünü yapıldığı sıradaki rahatlığından ve yapıldıktan sonraki vazgeçilebilirliğinden alır. Tasarımcının yapmış olduğu herhangi bir arayış onun için vazgeçilmesi son derece sıradan olabilen bir durumdur. Eskizin öznel bir kurgu olmasının ve ilk iletişiminin tasarımcısı ile gerçekleşmesinin temel nedeni bu vazgeçiştir...”
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.