Dersaadet'ten İstanbul'a
Mes'ele iki veya üç kişinin bir yere toplanıp inandığı Yaratıcısına ibadet etmesi de değildir... İbadet için her yer kutsaldır. Mes'ele bir inancın, bir imanın sembolü olmuş yerlerin o inanç ve o iman adına "açık" tutulmasıdır. Zira bu yerlerin insan ruhunun en derin köşelerinden hatıraları vardır. Mesajı vardır. Temsil ettikelir bir "yol" vardır...
O "yol" kesilmez.
İspanya'daki Kurtuba Camii Endülüs medeniyetinin sembolüdür.
Türkistan'daki "Ahmet Yesevi" türbesi Orta Asya Türk İslamının sembolüdür.
Roma'daki Saint Pierre Kilisesi (ki bizim Yeniçeriler ona Kızılelma demişler...) Hıristiyanlığın sembolüdür.
Ayasofya "Deyri küfrün üstüne rekzi hilal için" (Küfür kilisesinin üzerine hilali dikmek için) dünyaya salınmış Türk atlılarının bir aşiretten çıkardıkları son İslam İmparatorluğu'nun sembolüdür...
- Açıklama
Mes'ele iki veya üç kişinin bir yere toplanıp inandığı Yaratıcısına ibadet etmesi de değildir... İbadet için her yer kutsaldır. Mes'ele bir inancın, bir imanın sembolü olmuş yerlerin o inanç ve o iman adına "açık" tutulmasıdır. Zira bu yerlerin insan ruhunun en derin köşelerinden hatıraları vardır. Mesajı vardır. Temsil ettikelir bir "yol" vardır...
O "yol" kesilmez.
İspanya'daki Kurtuba Camii Endülüs medeniyetinin sembolüdür.
Türkistan'daki "Ahmet Yesevi" türbesi Orta Asya Türk İslamının sembolüdür.
Roma'daki Saint Pierre Kilisesi (ki bizim Yeniçeriler ona Kızılelma demişler...) Hıristiyanlığın sembolüdür.
Ayasofya "Deyri küfrün üstüne rekzi hilal için" (Küfür kilisesinin üzerine hilali dikmek için) dünyaya salınmış Türk atlılarının bir aşiretten çıkardıkları son İslam İmparatorluğu'nun sembolüdür...
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.