%25
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789753162210
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
236
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
1999-08
Çeviren
Zeki Özcan
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe

Din Dilinin AnlamıModern Mantık ve İman

Yayınevi : Alfa Yayınları
25,00TL
18,75TL
%25
Satışta değil
9789753162210
362320
Din Dilinin Anlamı
Din Dilinin Anlamı Modern Mantık ve İman
18.75

Mantıkçı pozitivizmin elinde Occam usturası gibi olan tablo - dil anlayışı, geleneksel teolojik düşüncede yıkıcı etkiye neden oldu. Çünkü o önce, kişinin kutsalla kurduğu, canlı ve içten bir ilişki olan dini, bilgisel önermeler statüsünde ele almakla dinin özünü büyük ölçüde zedeledi. Ardından Tanrı kavramının olgusallık ölçütüne uymadığı, metafizik bir kalıntı olduğu iddiasıyla, Tanrı hakkında konuşmanın imkanını inkâr etti. Felsefenin görevinin bir dil teolojisi ortaya koymak değil de, teolojik dilin imkânsızlığını göstermek olduğunu ileri sürdü. Teistlerin bu durumu kabul etmesi mümkün değildi. Onlar kendini kutsal kitaplarda bir kültürün diliyle somut biçimde tanıtan Tanrı'nın gizli ve bilinmez olmadığını gösterme yükümlülüğüyle karşı karşıya olduklarını düşündüler; Tanrı hakkında konuşmamızın totolojik olmadığını göstermeye çalıştılar. Bu amaçla lengüistiğin verilerinden ve modern mantığın temel ilkelerinden yararlandılar ve bir din dilinden sözedilebileceğini, bu dilin kendine özgü nesnelliği ve olgusallığı olduğunu kanıtlamaya giriştiler. Bu kitabın, mantıkçı pozitivistler ile teistler arasındaki gerilimin, bütün aşamaları ve görünüşleriyle, iyi anlatılmış bir hikayesi olduğunu; kendini bir iç eleştiri yapmak zorunda hisseden, lengüistik felsefe karşısında yeni bir tutum belirlemeye çalışan geleneksel teizmin varlığını sürdürme çabalarının bir tasviri gibi olduğunu düşünüyoruz.

  • Açıklama
    • Mantıkçı pozitivizmin elinde Occam usturası gibi olan tablo - dil anlayışı, geleneksel teolojik düşüncede yıkıcı etkiye neden oldu. Çünkü o önce, kişinin kutsalla kurduğu, canlı ve içten bir ilişki olan dini, bilgisel önermeler statüsünde ele almakla dinin özünü büyük ölçüde zedeledi. Ardından Tanrı kavramının olgusallık ölçütüne uymadığı, metafizik bir kalıntı olduğu iddiasıyla, Tanrı hakkında konuşmanın imkanını inkâr etti. Felsefenin görevinin bir dil teolojisi ortaya koymak değil de, teolojik dilin imkânsızlığını göstermek olduğunu ileri sürdü. Teistlerin bu durumu kabul etmesi mümkün değildi. Onlar kendini kutsal kitaplarda bir kültürün diliyle somut biçimde tanıtan Tanrı'nın gizli ve bilinmez olmadığını gösterme yükümlülüğüyle karşı karşıya olduklarını düşündüler; Tanrı hakkında konuşmamızın totolojik olmadığını göstermeye çalıştılar. Bu amaçla lengüistiğin verilerinden ve modern mantığın temel ilkelerinden yararlandılar ve bir din dilinden sözedilebileceğini, bu dilin kendine özgü nesnelliği ve olgusallığı olduğunu kanıtlamaya giriştiler. Bu kitabın, mantıkçı pozitivistler ile teistler arasındaki gerilimin, bütün aşamaları ve görünüşleriyle, iyi anlatılmış bir hikayesi olduğunu; kendini bir iç eleştiri yapmak zorunda hisseden, lengüistik felsefe karşısında yeni bir tutum belirlemeye çalışan geleneksel teizmin varlığını sürdürme çabalarının bir tasviri gibi olduğunu düşünüyoruz.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat