Din İltisaklı Terör Örgütleriyle Mücadele (Fetö Kritiği)
Bu çalışma, Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ) olarak nitelendirilen oluşumun tanımlanması ve din referanslı yıkıcı girişimlere karşı tecrübenin kurumsallaştırılmasında yaşanan zorluk üzerinedir. Çalışma, FETÖ gerçekte bir terör örgütü müdür yoksa terör örgütünden daha fazlası veya terör örgütünden daha farklı bir şey midir soruları üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmanın diğer ana odağı, mevcut tecrübelerin neden kurumsallaştırılamadığını kritize etmektir.
FETÖrnün İslam'ın yorumlanması açısından epistemolojik (ama ontolojik değil) bir sonuç olup olmadığı, Türkiye'de FETÖ gibi din referanslı karşı devrimci hareketlere karşı toplumsal ve devlet düzeyindeki tecrübenin kurumsallaştırılmasında yaşanan zorlukların nedenleri nelerdir gibi sorular, örgütlerle mücadele ve tecrübelerin kurumsallaştırılması açısından önemlidir. Haliyle bu sorular, örgütle mücadele açısından beraberinde literatürde rastlanan bazı tali soruları da beraberinde getirmektedir: Mücadele için 17/25 Aralık takviminin belirlenmesi uygun mudur vb. sorular da kritik öneme sahip diğer tali sorulardır.
This study is about the definition of the formation described as Fethullahist Terrorist Organization (FTO hereafter) and the inability to institutionalize the experience against destructive attempts referring to the religion. The study focuses on whether FTO is actually a terrorist organization, or is it more than a terrorist organization or something different from a terrorist organization. The other main focus of the study is to criticize why existing experiences cannot be institutionalized.
Questions such as is FTO an epistemological result (but not ontological) in terms of the interpretation of Islam?, what are the reasons for the failure to institutionalize the experience at social and state levels against the revolutionary movement referring to religion like FTO in Turkey, are of importance in terms of combating terrorist organizations and of institutionalizing experiences. Consequently, these questions bring with them some secondary questions in terms of combating FTO such as is it appropriate to determine 17/25 December calendar for struggle? Therefore, these secondary questions are also important in terms of being answered.
- Açıklama
Bu çalışma, Fethullahçı Terör Örgütü (FETÖ) olarak nitelendirilen oluşumun tanımlanması ve din referanslı yıkıcı girişimlere karşı tecrübenin kurumsallaştırılmasında yaşanan zorluk üzerinedir. Çalışma, FETÖ gerçekte bir terör örgütü müdür yoksa terör örgütünden daha fazlası veya terör örgütünden daha farklı bir şey midir soruları üzerine yoğunlaşmaktadır. Çalışmanın diğer ana odağı, mevcut tecrübelerin neden kurumsallaştırılamadığını kritize etmektir.
FETÖrnün İslam'ın yorumlanması açısından epistemolojik (ama ontolojik değil) bir sonuç olup olmadığı, Türkiye'de FETÖ gibi din referanslı karşı devrimci hareketlere karşı toplumsal ve devlet düzeyindeki tecrübenin kurumsallaştırılmasında yaşanan zorlukların nedenleri nelerdir gibi sorular, örgütlerle mücadele ve tecrübelerin kurumsallaştırılması açısından önemlidir. Haliyle bu sorular, örgütle mücadele açısından beraberinde literatürde rastlanan bazı tali soruları da beraberinde getirmektedir: Mücadele için 17/25 Aralık takviminin belirlenmesi uygun mudur vb. sorular da kritik öneme sahip diğer tali sorulardır.
This study is about the definition of the formation described as Fethullahist Terrorist Organization (FTO hereafter) and the inability to institutionalize the experience against destructive attempts referring to the religion. The study focuses on whether FTO is actually a terrorist organization, or is it more than a terrorist organization or something different from a terrorist organization. The other main focus of the study is to criticize why existing experiences cannot be institutionalized.Questions such as is FTO an epistemological result (but not ontological) in terms of the interpretation of Islam?, what are the reasons for the failure to institutionalize the experience at social and state levels against the revolutionary movement referring to religion like FTO in Turkey, are of importance in terms of combating terrorist organizations and of institutionalizing experiences. Consequently, these questions bring with them some secondary questions in terms of combating FTO such as is it appropriate to determine 17/25 December calendar for struggle? Therefore, these secondary questions are also important in terms of being answered.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.