%35
Ebu Süleyman Es - Sicistani ve Felsefesi İsmail Taş
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786057600110
Boyut
15.00x21.50
Sayfa Sayısı
240
Basım Yeri
Konya
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Ebu Süleyman Es - Sicistani ve Felsefesi

Yazar: İsmail Taş
Yayınevi : Palet Yayınları
40,00TL
26,00TL
%35
Satışta değil
9786057600110
775805
Ebu Süleyman Es - Sicistani ve Felsefesi
Ebu Süleyman Es - Sicistani ve Felsefesi
26.00

Sicistani'ye göre nefsin bedenden farklı bir cevher olduğunu söylemekte bir beis yoktur. Bu nedenle nefs ve bedenden doğan birliktelik ortadan kalktığında beden yok olurken, nefs yok olmamaktadır. Nefs ve beden tek bir şekil ve tek bir suret üzere irtibat halinde değildir. Diğer bir ifade ile onlar birbirlerine karşı farklılıklarını koruyarak birlikteliklerini devam ettirir. Bu anlamda bedenin varlığı nefse bağlı iken, nefsin varlığı bedene bağlı değildir. Çünkü Sicistani'ye göre bir insan mal, mülk ve elbise sahibi olduğu gibi bir nefs sahibi değildir. Buna bağlı olarak mecazi bir kullanım müstesna, “İnsan, nefs sahibidir.” denilemez. Sicistani “İnsan, nefs sahibidir.” sözünden, “O, nefs ile insandır.” manasının anlaşılması gerektiğini ifade etmektedir. Çünkü ona göre gerçekte insan nefse değil, nefs insana sahip olup onu kullanmakta ve tamamlamaktadır.

  • Açıklama
    • Sicistani'ye göre nefsin bedenden farklı bir cevher olduğunu söylemekte bir beis yoktur. Bu nedenle nefs ve bedenden doğan birliktelik ortadan kalktığında beden yok olurken, nefs yok olmamaktadır. Nefs ve beden tek bir şekil ve tek bir suret üzere irtibat halinde değildir. Diğer bir ifade ile onlar birbirlerine karşı farklılıklarını koruyarak birlikteliklerini devam ettirir. Bu anlamda bedenin varlığı nefse bağlı iken, nefsin varlığı bedene bağlı değildir. Çünkü Sicistani'ye göre bir insan mal, mülk ve elbise sahibi olduğu gibi bir nefs sahibi değildir. Buna bağlı olarak mecazi bir kullanım müstesna, “İnsan, nefs sahibidir.” denilemez. Sicistani “İnsan, nefs sahibidir.” sözünden, “O, nefs ile insandır.” manasının anlaşılması gerektiğini ifade etmektedir. Çünkü ona göre gerçekte insan nefse değil, nefs insana sahip olup onu kullanmakta ve tamamlamaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat