%35
Engels'e Göre Doğanın Diyalektiği %15 indirimli Guy Besse
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789758491872
Boyut
10.50x19.50
Sayfa Sayısı
138
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012
Çeviren
Turan Erdem
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Engels'e Göre Doğanın Diyalektiği

16,00TL
10,40TL
%35
Satışta değil
9789758491872
474283
Engels'e Göre Doğanın Diyalektiği
Engels'e Göre Doğanın Diyalektiği
10.40
Lenin göstermiştir ki, her gelişmenin kaynağı karşıtların çatışması ve kaynaşmasıdır.Bu kuram, Marksist diyalektik yöntemin çekirdeği, hatta temelidir. Karşıtlar belirmeden, çatışmadan, biri diğerini yok etmeden gelişme olamaz.Nesnelerin ve olayların karşılıklı ilişkileri değişme, gelişme ve hareket halinde düşünmeye başladığımız andan itibaren, tabiri caizse çelişmelerin üstüne basmış oluruz.Tabiatta durmaksızın bir nesne doğup gelişmekte, bir başkası ise varlığını yitirmektedir. Eski ile yeni, ölenle doğan, göçenle büyüyen arasındaki savaş ilerlemenin ve gelişmenin kanunudur. Karşıtlar hem yan yana, iç içe, bir arada, birbirine bağlı, hem de uyuşmazlık ve savaş halindedirler.İnsan düşüncesinin en temeli ve en dolaysız kaynağı doğrudan doğruya ve yalnız başına tabiat değil, tabiatın insan tarafından değiştirilmesidir; insan aklı, tabiatı değiştirmeyi öğrendiği ölçüde artmıştır.
  • Açıklama
    • Lenin göstermiştir ki, her gelişmenin kaynağı karşıtların çatışması ve kaynaşmasıdır.Bu kuram, Marksist diyalektik yöntemin çekirdeği, hatta temelidir. Karşıtlar belirmeden, çatışmadan, biri diğerini yok etmeden gelişme olamaz.Nesnelerin ve olayların karşılıklı ilişkileri değişme, gelişme ve hareket halinde düşünmeye başladığımız andan itibaren, tabiri caizse çelişmelerin üstüne basmış oluruz.Tabiatta durmaksızın bir nesne doğup gelişmekte, bir başkası ise varlığını yitirmektedir. Eski ile yeni, ölenle doğan, göçenle büyüyen arasındaki savaş ilerlemenin ve gelişmenin kanunudur. Karşıtlar hem yan yana, iç içe, bir arada, birbirine bağlı, hem de uyuşmazlık ve savaş halindedirler.İnsan düşüncesinin en temeli ve en dolaysız kaynağı doğrudan doğruya ve yalnız başına tabiat değil, tabiatın insan tarafından değiştirilmesidir; insan aklı, tabiatı değiştirmeyi öğrendiği ölçüde artmıştır.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat