%20
Ethica ve Nazariyat Yalçın Koç
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789757352587
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
191
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-10
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Ethica ve Nazariyat

Yazar: Yalçın Koç
Yayınevi : Cedit Neşriyat
25,00TL
20,00TL
%20
Satışta değil
9789757352587
848470
Ethica ve Nazariyat
Ethica ve Nazariyat
20.00

Ethicainın kaynağı ve esasları üzerine bir değerlendirme
"Ethica", "etkilenişler'in (affectuum)", "iyi (bonum)" ve "kötü (malum)" esasında tanzim edilmesi,

"rasyonel yetin vasıtasıyla bastırılması ve ölçüye bağlanması suretiyle "hürriyet'e (libertas)" götüren yolu tasvir eden fikriyattır.

"Ethica'ya" mahsus tasavvurun kaynağı "Tanrı (Deus)", "cevher (substantia)" ve "asl'i sıfat (attributum)" kavramlarıdır.

Her "asl'i sıfat", bir "isim" teşkiline mahsus esastır. Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus "cevher", "asl'i sıfat'lar" esasında "isimler'den" müteşekkil "çokluk'tur". Ancak, bu surette "çokluk'a", "Ethica'ya" mahsus zemin esasında "birlik" vermek ve "Tanrı'yı (Deus)" bu yolla "tek (unicus)" olarak ele almak imkan dahilinde değildir.

"Ethica" bu itibarla "Tanrılar'a" mahsus "mutho-logia'dır". Bu hususu, "nazariyat" cihetinden açtık, inceledik ve değerlendirdik.

Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus tasavvur, "sahte-ethicaidan (pseudo-ethica)", "beşer'e" mahsusen tasvir edilen "hürriyet (libertas)", "sahte-hürriyet' ten (pseudo-libertas)" ve "erdem (virtus)" ise esasen "sahte-erdem'den (pseudo-virtus)" ibarettir.

  • Açıklama
    • Ethicainın kaynağı ve esasları üzerine bir değerlendirme
      "Ethica", "etkilenişler'in (affectuum)", "iyi (bonum)" ve "kötü (malum)" esasında tanzim edilmesi,

      "rasyonel yetin vasıtasıyla bastırılması ve ölçüye bağlanması suretiyle "hürriyet'e (libertas)" götüren yolu tasvir eden fikriyattır.

      "Ethica'ya" mahsus tasavvurun kaynağı "Tanrı (Deus)", "cevher (substantia)" ve "asl'i sıfat (attributum)" kavramlarıdır.

      Her "asl'i sıfat", bir "isim" teşkiline mahsus esastır. Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus "cevher", "asl'i sıfat'lar" esasında "isimler'den" müteşekkil "çokluk'tur". Ancak, bu surette "çokluk'a", "Ethica'ya" mahsus zemin esasında "birlik" vermek ve "Tanrı'yı (Deus)" bu yolla "tek (unicus)" olarak ele almak imkan dahilinde değildir.

      "Ethica" bu itibarla "Tanrılar'a" mahsus "mutho-logia'dır". Bu hususu, "nazariyat" cihetinden açtık, inceledik ve değerlendirdik.

      Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus tasavvur, "sahte-ethicaidan (pseudo-ethica)", "beşer'e" mahsusen tasvir edilen "hürriyet (libertas)", "sahte-hürriyet' ten (pseudo-libertas)" ve "erdem (virtus)" ise esasen "sahte-erdem'den (pseudo-virtus)" ibarettir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat