%20
5237 Sayılı Türk Ceza Kanununda Etkin Pişmanlık %15 indirimli Ramazan
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051469119
Boyut
16.00x24.00
Sayfa Sayısı
210
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-04
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Etkin Pişmanlık5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu'nda

Yayınevi : Adalet Yayınevi
48,00TL
38,40TL
%20
Satışta değil
9786051469119
641501
Etkin Pişmanlık
Etkin Pişmanlık 5237 Sayılı Türk Ceza Kanunu'nda
38.40

Genel Olarak Etkin Pişmanlık
Benzer Kurumlarla Karşılaştırma
Etkin Pişmanlık Hallerine İlişkin Ortak Özellikler
TCK'da Yer Alan Etkin Pişmanlık Hükümlerinin Ayrı Ayrı İncelenmesi

Bir suçun işlenmesinden sonra failin pişmanlık göstermesi durumunda cezasının azaltılması veya tamamen ortadan kaldırılmasının tarihsel, kültürel ve dinsel kökenleri vardır. Bir suçun cezalandırılması ile amaçlanan sonuçlardan birisi, faili gelecekte yeniden suç işlemesini engellemek diğer bir deyişle suçluyu ıslah etmektir. Gerçek bir pişmanlık gösteren kişinin ıslah olduğunun ve yeniden suç işlememeye karar verdiğinin kabulü mantıksal bir zorunluluktur. Bu yönüyle bir suçun failinin gerçek ve kalıcı bir pişmanlık duyması durumunda cezalandırmanın amaçlarından biri ortadan kalkmış olacaktır.

Cezalandırmanın suçun işlenmesiyle bozulan hukuk düzeninin yeniden tesis edilmesi amacı bakımından da pişmanlık bir değer ifade edebilir. Bu açıdan bakıldığında pişmanlığın bir kıymeti haiz olabilmesi için failin suç işlemekle kendisi lehine ve başkaları aleyhine bozulan dengeyi yeniden kurmaya veya dengesizliği azaltmaya yönelik davranışlarda bulunması beklenir. Bu noktada karşımıza -etkin pişmanlık- kavramı çıkar. Etkin pişmanlığın bu yönü -onarıcı adalet- düşüncesinin bir parçası olarak ele alınmaktadır.

  • Açıklama
    • Genel Olarak Etkin Pişmanlık
      Benzer Kurumlarla Karşılaştırma
      Etkin Pişmanlık Hallerine İlişkin Ortak Özellikler
      TCK'da Yer Alan Etkin Pişmanlık Hükümlerinin Ayrı Ayrı İncelenmesi

      Bir suçun işlenmesinden sonra failin pişmanlık göstermesi durumunda cezasının azaltılması veya tamamen ortadan kaldırılmasının tarihsel, kültürel ve dinsel kökenleri vardır. Bir suçun cezalandırılması ile amaçlanan sonuçlardan birisi, faili gelecekte yeniden suç işlemesini engellemek diğer bir deyişle suçluyu ıslah etmektir. Gerçek bir pişmanlık gösteren kişinin ıslah olduğunun ve yeniden suç işlememeye karar verdiğinin kabulü mantıksal bir zorunluluktur. Bu yönüyle bir suçun failinin gerçek ve kalıcı bir pişmanlık duyması durumunda cezalandırmanın amaçlarından biri ortadan kalkmış olacaktır.

      Cezalandırmanın suçun işlenmesiyle bozulan hukuk düzeninin yeniden tesis edilmesi amacı bakımından da pişmanlık bir değer ifade edebilir. Bu açıdan bakıldığında pişmanlığın bir kıymeti haiz olabilmesi için failin suç işlemekle kendisi lehine ve başkaları aleyhine bozulan dengeyi yeniden kurmaya veya dengesizliği azaltmaya yönelik davranışlarda bulunması beklenir. Bu noktada karşımıza -etkin pişmanlık- kavramı çıkar. Etkin pişmanlığın bu yönü -onarıcı adalet- düşüncesinin bir parçası olarak ele alınmaktadır.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat