Evliya Çelebi Seyahatnamesine Göre 17. Yüzyılda Ses Değişmeleri %15 in
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
3003562101229
Boyut
165-245
Sayfa Sayısı
336
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
1995-12
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2.Hamur
Dili
Türkçe

Evliya Çelebi Seyahatnamesine Göre 17. Yüzyılda Ses Değişmeleri

Yazar: Musa Duman
Yayınevi : Türk Dil Kurumu
5,27TL
Satışta değil
3003562101229
476131
Evliya Çelebi Seyahatnamesine Göre 17. Yüzyılda Ses Değişmeleri
Evliya Çelebi Seyahatnamesine Göre 17. Yüzyılda Ses Değişmeleri
5.27
Musa Duman, bu çalışmada Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nden yararlanarak 17. yüzyıl Anadolu Türkçesinin fonetik değerlendirmesini yapmaktadır. Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi, yazılış özellikleri bakımından aynı devrenin kalıplaşmış imla geleneğine bağlı diğer Osmanlı
metinlerinden ayrılmakta ve bizlere tarihî fonetik konusunda sağlam veriler sunmaktadır. Bu açıdan, Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nin ilk üç cildinde derlenen, gelişme göstermiş veya bilinen imlalardan farklı yazılmış kelimelerle, bu kelimelerin, Seyahatname ile aynı asırda telif edilmiş Molion, Parigi, Harsány ve Meninski'nin eserlerindeki şekilleri eserde çalışma malzemesi olarak kullanılmıştır.

Eserde, Önsöz, Bibliyografya, Kısaltmalar ve Giriş bölümlerinden sonra; I. Ses Düşmesi, II. Ses Türemesi, III. Ses
Başkalaşması (Değişmesi), IV. Ses Dönüşmesi başlıkları altında toplanan İnceleme bölümü gelmektedir. Çalışmanın sonunda bir de İndeks bulunmaktadır.
  • Açıklama
    • Musa Duman, bu çalışmada Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nden yararlanarak 17. yüzyıl Anadolu Türkçesinin fonetik değerlendirmesini yapmaktadır. Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi, yazılış özellikleri bakımından aynı devrenin kalıplaşmış imla geleneğine bağlı diğer Osmanlı
      metinlerinden ayrılmakta ve bizlere tarihî fonetik konusunda sağlam veriler sunmaktadır. Bu açıdan, Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nin ilk üç cildinde derlenen, gelişme göstermiş veya bilinen imlalardan farklı yazılmış kelimelerle, bu kelimelerin, Seyahatname ile aynı asırda telif edilmiş Molion, Parigi, Harsány ve Meninski'nin eserlerindeki şekilleri eserde çalışma malzemesi olarak kullanılmıştır.

      Eserde, Önsöz, Bibliyografya, Kısaltmalar ve Giriş bölümlerinden sonra; I. Ses Düşmesi, II. Ses Türemesi, III. Ses
      Başkalaşması (Değişmesi), IV. Ses Dönüşmesi başlıkları altında toplanan İnceleme bölümü gelmektedir. Çalışmanın sonunda bir de İndeks bulunmaktadır.
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat