%25
Eylemsiz Aşk %15 indirimli Ali Delikkaya
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786059142106
Boyut
13.50x21.50
Sayfa Sayısı
352
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-05
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Eylemsiz Aşk

Yazar: Ali Delikkaya
Yayınevi : Favori Yayınları
25,00TL
18,75TL
%25
Satışta değil
9786059142106
614087
Eylemsiz Aşk
Eylemsiz Aşk
18.75

Kefen ile gelinliğin neden aynı renk olduğuna takmıştım bir ara. Ölüyü ve gelini alnından öperek uğurlamanın aynı anlam içerdiğini kanıksayamıyordum. Ölümü ve düğünü aynı anlamda harman etmek hangisine haksızlıktı acaba; ölüye mi, geline mi?

Masumiyetin renginin beyaz olması anlaşılabilirdi; çünkü aşkı temsil ediyordu. Ölümün değilse bile, ölünün renginin beyaz olması neyi temsil ediyordu?

Sonunda cevap buldum: Aşk ve ölüm, içine girdiği bedende aynı şeyi temsil ediyordu. Yeni bir hayatı. Mistifiye edilmiş toplumsal kuralların doğa ile örtüştüğü gerçek sembollerinden biri, ölüyü ve gelini aynı renkle uğurlamak sanırım.

İnsan kendi durumunu anlamaya ve onu değiştirmeye muktedir olsa bile, var olan gücünü kullanıp kullanmayacağı konusunda bağımsız değildir. Yaşamış olmanın bedeli var ettiğin geçmiştir. Yeri belli olan duyguya, haritadan yeni bir yerleşim alanı kurmana engeldir geçmiş çoğu zaman. Hissettiğini hayatla pratik hâle getirmek, pratiğin hissettiklerine ters düşmesi hâlinde nedeyse imkânsızdır. Böyle durumlarda aşk kendi dilini mutlaka yaratır, doğanın her duruma uygun tasvirlerinden birini burada kullanmak abartı sayılmaz: Bukelamun.

  • Açıklama
    • Kefen ile gelinliğin neden aynı renk olduğuna takmıştım bir ara. Ölüyü ve gelini alnından öperek uğurlamanın aynı anlam içerdiğini kanıksayamıyordum. Ölümü ve düğünü aynı anlamda harman etmek hangisine haksızlıktı acaba; ölüye mi, geline mi?

      Masumiyetin renginin beyaz olması anlaşılabilirdi; çünkü aşkı temsil ediyordu. Ölümün değilse bile, ölünün renginin beyaz olması neyi temsil ediyordu?

      Sonunda cevap buldum: Aşk ve ölüm, içine girdiği bedende aynı şeyi temsil ediyordu. Yeni bir hayatı. Mistifiye edilmiş toplumsal kuralların doğa ile örtüştüğü gerçek sembollerinden biri, ölüyü ve gelini aynı renkle uğurlamak sanırım.

      İnsan kendi durumunu anlamaya ve onu değiştirmeye muktedir olsa bile, var olan gücünü kullanıp kullanmayacağı konusunda bağımsız değildir. Yaşamış olmanın bedeli var ettiğin geçmiştir. Yeri belli olan duyguya, haritadan yeni bir yerleşim alanı kurmana engeldir geçmiş çoğu zaman. Hissettiğini hayatla pratik hâle getirmek, pratiğin hissettiklerine ters düşmesi hâlinde nedeyse imkânsızdır. Böyle durumlarda aşk kendi dilini mutlaka yaratır, doğanın her duruma uygun tasvirlerinden birini burada kullanmak abartı sayılmaz: Bukelamun.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat