Fatiha SuresiAnlamı ve Pratik Hayata Uygulanması
Zira...
Fatiha suresi, Kur'an'ın bazı hedeflerini içerir ki, bu hedefler üç çeşittir:
- "Hamd, Allah'a aittir." ayetinden "Din gününün sahibidir." ifadesine kadar; bütün övgüleri hak eden sıfatlarından dolayı Allah'ı kapsamlı bir şekilde övmek ve Allah'ı bütün eksikliklerden tenzih etmek; ilahlıkta tek olduğunu ifade etmek; diriliş ve ceza gününü ispat etmek anlatılır.
- "Yalnız sana ibadet ederiz..." ayetinde emirler ve yasaklar ifade edilir.
- "Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet gazaba uğramışların ve sapmışların yoluna değil." ayetinde ise vaad ve tehditler geçer.
İşte bunlardır Kur'an'ın bütün hedefleri! Bunun dışındaki hedefler de bu ilkeleri tamamlar. Çünkü Kur'an'ın hedefi, temel ilkeleri olan dünya ve ahiretin ıslahının gerçekleştirilmesidir. Bu da emirler ve yasaklara uymakla elde edilir. Emirler ve yasaklar, emredeni bilmeyi temel alır. Emreden ise, varlığı zorunlu olan, tüm varlıkları yaratan, tüm kemal sıfatların manasına sahip olan Allah'tır. Sevap ümit etme ve cezadan korkma yönündeki emirlere tam olarak uyulduğunda, vaad ve tehditlerle kastedilen hedef gerçekleşmiş olur.
- Açıklama
Zira...
Fatiha suresi, Kur'an'ın bazı hedeflerini içerir ki, bu hedefler üç çeşittir:
- "Hamd, Allah'a aittir." ayetinden "Din gününün sahibidir." ifadesine kadar; bütün övgüleri hak eden sıfatlarından dolayı Allah'ı kapsamlı bir şekilde övmek ve Allah'ı bütün eksikliklerden tenzih etmek; ilahlıkta tek olduğunu ifade etmek; diriliş ve ceza gününü ispat etmek anlatılır.
- "Yalnız sana ibadet ederiz..." ayetinde emirler ve yasaklar ifade edilir.
- "Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet gazaba uğramışların ve sapmışların yoluna değil." ayetinde ise vaad ve tehditler geçer.
İşte bunlardır Kur'an'ın bütün hedefleri! Bunun dışındaki hedefler de bu ilkeleri tamamlar. Çünkü Kur'an'ın hedefi, temel ilkeleri olan dünya ve ahiretin ıslahının gerçekleştirilmesidir. Bu da emirler ve yasaklara uymakla elde edilir. Emirler ve yasaklar, emredeni bilmeyi temel alır. Emreden ise, varlığı zorunlu olan, tüm varlıkları yaratan, tüm kemal sıfatların manasına sahip olan Allah'tır. Sevap ümit etme ve cezadan korkma yönündeki emirlere tam olarak uyulduğunda, vaad ve tehditlerle kastedilen hedef gerçekleşmiş olur.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.