Aynanın içinden geçen bir İsrail askeri, karşı tarafta kendini buluyor.
İsrail askeri Cham, Filistinli komandolar tarafından kaçırılıp, ağır yaralı ve hafızasını kaybetmiş halde bir mezarlığa terk edilir. Bu terk ediliş, Cham'ın aynanın içinden geçişi ve "öteki tarafta" yeniden doğuşu anlamına gelecektir. Gerçekte kim olduğunu unutan "meçhul asker", oğlunu kaybetmiş Filistinli Esmahan'ın oğlu, Falastin'in kardeşi Nesim'e dönüşür. Toprakları gasp edilen, eziyet gören bir halkın acılarını paylaşacaktır. Kardeşi Michael'in bir zamanlar yaşamış olduğu kulübede eski kimliğini hatırladığında ise, artık çok geçtir... O değişmiştir. Üstelik Filistin'e borçlu olduğunu düşündüğü bir görevi vardır. Filistin, Arap asıllı Yahudi yazar Hubert Haddad'ın, İsrail-Filistin çatışmasının -ve aslında barış zamanlarının da- tarihine, Kudüs kentinin simgesel derinliğiyle doğrulanan bakışıdır.
"Sara'nın mezarı yüzünden mi, Kenan Toprakları'nda şiddet hiç dinmemektedir? Göstericilerin arasında, kauçuk bir mermiyle bir gözünü kaybeden Eliel oraya, (...) bir daha hiç gelmeyecekti. Ama Kudüs'ten, Tel Aviv'e kadar her yerde, ayrıca Avrupa ve Amerika'daki kentlerde, fanatik Kiryat Arba'nın ve militer hükümetin ayırımcı kışkırtmalarından cesaretleri kırılmayan pek çok kişi onun boşluğunu doldurmuştur."
- Açıklama
Aynanın içinden geçen bir İsrail askeri, karşı tarafta kendini buluyor.
İsrail askeri Cham, Filistinli komandolar tarafından kaçırılıp, ağır yaralı ve hafızasını kaybetmiş halde bir mezarlığa terk edilir. Bu terk ediliş, Cham'ın aynanın içinden geçişi ve "öteki tarafta" yeniden doğuşu anlamına gelecektir. Gerçekte kim olduğunu unutan "meçhul asker", oğlunu kaybetmiş Filistinli Esmahan'ın oğlu, Falastin'in kardeşi Nesim'e dönüşür. Toprakları gasp edilen, eziyet gören bir halkın acılarını paylaşacaktır. Kardeşi Michael'in bir zamanlar yaşamış olduğu kulübede eski kimliğini hatırladığında ise, artık çok geçtir... O değişmiştir. Üstelik Filistin'e borçlu olduğunu düşündüğü bir görevi vardır. Filistin, Arap asıllı Yahudi yazar Hubert Haddad'ın, İsrail-Filistin çatışmasının -ve aslında barış zamanlarının da- tarihine, Kudüs kentinin simgesel derinliğiyle doğrulanan bakışıdır.
"Sara'nın mezarı yüzünden mi, Kenan Toprakları'nda şiddet hiç dinmemektedir? Göstericilerin arasında, kauçuk bir mermiyle bir gözünü kaybeden Eliel oraya, (...) bir daha hiç gelmeyecekti. Ama Kudüs'ten, Tel Aviv'e kadar her yerde, ayrıca Avrupa ve Amerika'daki kentlerde, fanatik Kiryat Arba'nın ve militer hükümetin ayırımcı kışkırtmalarından cesaretleri kırılmayan pek çok kişi onun boşluğunu doldurmuştur."
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.