Film ÇekmekYönetmenler İlk Filmini Anlatıyor
Bir film nasıl çekilir? Nereden esinlenilir; fikir, yönetmenin zihnine nasıl düşer? Yapımcının yeri neresidir? Senarist konuyu nasıl biçimlendirir? Nasıl projelendirilir? Ekip oluşturmak? Oyuncu seçimi? Mekân ve set tasarımı? Çekim süreci? Montaj? Dağıtım? Filmi seyirciyle buluşturmak?
Film çekmenin sihirli bir yolu, şaşırtıcı bir formülü, mucizevi bir yöntemi yok. Film emek ister, kurgu gerektirir ve her şeyden önce bir anlatıcı ve anlatılacak öykü. Anlatacak bir öyküsü olan anlatıcılar film çekme deneyimlerini aktarıyorlar.
Film Çekmek, 2000 sonrası ilk filmlerini yapan ve ulusal veya uluslararası festivalde yaptığı filmlerle ödüller alan 14 yönetmenin ilk filmlerine dair kuramsal, estetik ve mali konuların konuşulduğu bir dizi söyleşiden oluşuyor. Bu dizinin önemi, yönetmenlerin sadece bir sanatçı olarak değil yapımcı olarak da eserlerinin odağında yer almasıdır. Bu durum da yönetmenin özellikle senaryosunu da yazan bir yönetmenin– yapım koşullarını düşünerek sahaya çıkması anlamına geliyor.
Büyük bir kısmı 2016–2017 yılında Gazete Duvar'da yer alan söyleşilerin, güncel siyasetten biçimsel sanata, filmin maliyetini karşılamaktan sansüre dair pek çok konunun derinlemesine konuşulduğu uzun ve ayrıntılı sürümlerinden oluşmaktadır. Gazetede yayımlanmayan birkaç röportaj da kitaba dâhil edilmiştir.
- Açıklama
Bir film nasıl çekilir? Nereden esinlenilir; fikir, yönetmenin zihnine nasıl düşer? Yapımcının yeri neresidir? Senarist konuyu nasıl biçimlendirir? Nasıl projelendirilir? Ekip oluşturmak? Oyuncu seçimi? Mekân ve set tasarımı? Çekim süreci? Montaj? Dağıtım? Filmi seyirciyle buluşturmak?
Film çekmenin sihirli bir yolu, şaşırtıcı bir formülü, mucizevi bir yöntemi yok. Film emek ister, kurgu gerektirir ve her şeyden önce bir anlatıcı ve anlatılacak öykü. Anlatacak bir öyküsü olan anlatıcılar film çekme deneyimlerini aktarıyorlar.
Film Çekmek, 2000 sonrası ilk filmlerini yapan ve ulusal veya uluslararası festivalde yaptığı filmlerle ödüller alan 14 yönetmenin ilk filmlerine dair kuramsal, estetik ve mali konuların konuşulduğu bir dizi söyleşiden oluşuyor. Bu dizinin önemi, yönetmenlerin sadece bir sanatçı olarak değil yapımcı olarak da eserlerinin odağında yer almasıdır. Bu durum da yönetmenin özellikle senaryosunu da yazan bir yönetmenin– yapım koşullarını düşünerek sahaya çıkması anlamına geliyor.
Büyük bir kısmı 2016–2017 yılında Gazete Duvar'da yer alan söyleşilerin, güncel siyasetten biçimsel sanata, filmin maliyetini karşılamaktan sansüre dair pek çok konunun derinlemesine konuşulduğu uzun ve ayrıntılı sürümlerinden oluşmaktadır. Gazetede yayımlanmayan birkaç röportaj da kitaba dâhil edilmiştir.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.