Flüt İçin Günlük Çalışmalar (Daily Exercises for Flute)
Bu metot, tek oktavlık ses sahalarında flüt için tonalite kavramını geliştiren legato egzersizleri içermektedir. Bu egzersizler tasarlanırken ana hedefler tonal bilincin kazandırılması, entonasyon kontrolü, aralık hakimiyeti ve homojen bir ton kalitesi elde etmektir. Isınma egzersizleri olarak sunulan çalışmalarda, bir oktav sahası aşılmadığı için nefes ve embouchure hakimiyetinin optimum kontrolüne odaklanmak icracı için zorlayıcı olmayacaktır. Bu kitapta yer alan egzersizlerin üç oktavda da özenli bir şekilde uygulanması, icracının tüm oktavlardaki ton kalitesini önemli ölçüde arttıracak, homojenliği sağlayacak ve ton gelişimine katkı sağlayacaktır.
Bu metotta egzersiz sıralaması, çalgı metotlarında yaygın olduğu şekilde tonalite sırasına göre değil kromatik düzende sıralanmıştır. Bunun sebebi, ısınma egzersizlerinin çalgının birinci oktavında başlamasının daha sağlıklı olduğu düşüncesidir. Bu kitap, flüt repertuvarında sıklıkla kullanılan Paul Taffannel ve Phillipe Gaubert'in 17 Exercices Journailer, Gilbert Geofrey Technical Flexibility for Flutists Bru Gammes sur des Modes Extra-Europeens, Marcel Moyse'un Gammes et Arpeges, Bantai Kovacs'ın Tonleiterschule für flöte metotları gibi ileri seviyedeki dizi ve arpej çalışmalarına altyapı oluşturmaktadır.
This method includes legato exercises that develop the concept of tonality for flute in a one octave range. While designing these exercises, the main objectives are to gain tonal consciousness, to achieve intonation control, to have full knowledge of intervals, and to attain a homogeneous tone quality. In the studies presented as warm-up exercises, it will not be compelling for the performer to focus on the optimal control of breathing and embouchure as a range of one octave is not exceeded. Applying the exercises in this book in all three registers mindfully will significantly improve the tone quality of the performer in all registers, ensure homogeneity and contribute to tone development.
In this method, the exercises are arranged in a chromatical order, not in order of the tonality, as is common in instrument methods. The reason for this is that it is more appropriate to start warming up exercises from the lower register of the instrument. This book provides the basis for advanced methods of scales and arpeggios such as the 17 Exercices Journailer by Paul Taffannel and Phillipe Gaubert, Technical Flexibility for Flutists by Gilbert Geofrey, Gammes sur des Modes Extra-Europeens by Brue, Gammes et Arpeges by Marcel Moyse and Tonleiterschule für flöte by Bantai Kovacs which are frequently used in the flute repertoire.
- Açıklama
Bu metot, tek oktavlık ses sahalarında flüt için tonalite kavramını geliştiren legato egzersizleri içermektedir. Bu egzersizler tasarlanırken ana hedefler tonal bilincin kazandırılması, entonasyon kontrolü, aralık hakimiyeti ve homojen bir ton kalitesi elde etmektir. Isınma egzersizleri olarak sunulan çalışmalarda, bir oktav sahası aşılmadığı için nefes ve embouchure hakimiyetinin optimum kontrolüne odaklanmak icracı için zorlayıcı olmayacaktır. Bu kitapta yer alan egzersizlerin üç oktavda da özenli bir şekilde uygulanması, icracının tüm oktavlardaki ton kalitesini önemli ölçüde arttıracak, homojenliği sağlayacak ve ton gelişimine katkı sağlayacaktır.
Bu metotta egzersiz sıralaması, çalgı metotlarında yaygın olduğu şekilde tonalite sırasına göre değil kromatik düzende sıralanmıştır. Bunun sebebi, ısınma egzersizlerinin çalgının birinci oktavında başlamasının daha sağlıklı olduğu düşüncesidir. Bu kitap, flüt repertuvarında sıklıkla kullanılan Paul Taffannel ve Phillipe Gaubert'in 17 Exercices Journailer, Gilbert Geofrey Technical Flexibility for Flutists Bru Gammes sur des Modes Extra-Europeens, Marcel Moyse'un Gammes et Arpeges, Bantai Kovacs'ın Tonleiterschule für flöte metotları gibi ileri seviyedeki dizi ve arpej çalışmalarına altyapı oluşturmaktadır.
This method includes legato exercises that develop the concept of tonality for flute in a one octave range. While designing these exercises, the main objectives are to gain tonal consciousness, to achieve intonation control, to have full knowledge of intervals, and to attain a homogeneous tone quality. In the studies presented as warm-up exercises, it will not be compelling for the performer to focus on the optimal control of breathing and embouchure as a range of one octave is not exceeded. Applying the exercises in this book in all three registers mindfully will significantly improve the tone quality of the performer in all registers, ensure homogeneity and contribute to tone development.
In this method, the exercises are arranged in a chromatical order, not in order of the tonality, as is common in instrument methods. The reason for this is that it is more appropriate to start warming up exercises from the lower register of the instrument. This book provides the basis for advanced methods of scales and arpeggios such as the 17 Exercices Journailer by Paul Taffannel and Phillipe Gaubert, Technical Flexibility for Flutists by Gilbert Geofrey, Gammes sur des Modes Extra-Europeens by Brue, Gammes et Arpeges by Marcel Moyse and Tonleiterschule für flöte by Bantai Kovacs which are frequently used in the flute repertoire.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.