Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789756768037
Boyut
135-195
Sayfa Sayısı
224
Basım Yeri
Ankara
Basım Tarihi
2000-02
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Fundamentalizm Korkusu Avrupamerkezcilik ve İslamcılığın Doğuşu
Yazar:
S.sayyid
Yayınevi : Vadi Yayınları
10,00TL
Satışta değil
9789756768037
363737
https://www.kitapburada.com/kitap/fundamentalizm-korkusu-avrupamerkezcilik-ve-islamciligin-dogusu
Fundamentalizm Korkusu Avrupamerkezcilik ve İslamcılığın Doğuşu
10.00
Fundamentalizm Korkusu , Müslüman kimliklerin son yıllarda artan bir biçimde siyasi roller oynamaya başlama şekillerinin zihni kışkırtan bir değerlendirmesidir.
Teorik olarak son derece zihin açıcı ve buluş sayılabilecek yaklaşımlara sahip olan bu çalışma; sayısız tezahür etme biçimlerine karşılık, İslami hareketlerin nasıl Üçüncü Dünya veya sömürge ülkelerinin sömürgecilerine karşı siyasal ve kültürel kurtuluş savaşlarının bir devamı olarak anlaşılabileceğini gösteriyor.
Bu yüzden, sözümona İslami tehdide karşı duyulan, yer yer "irtica" olarak telaffuz edilen tehdit, bir mit olmadığı gibi, basitçe bu hareketlerin terörlerinin veya radikallerinin bir sonucundan ibaret de görülemez. İslamcılığın doğuşu, bir bakıma "Batı en iyisidir" şeklindeki rahatsız edici yanılsamanın sonuna işaret eder. Yazarın göstermeye çalıştığı gibi, İslamcılık Batılı kimliği ve onun dünya içindeki yerini yeniden ele almak ve Batı nın bir çokları arasında ancak bir medeniyet olduğu, mümkün tek medeniyet olmadığı düşüncesini ikame etmek anlamına geliyor.
Bu çerçevede Sayyid, Kemalizm i sadece Türkiye ye özgü bir proje olmaktan çok, İslam ülkelerinin hepsinde İslam ı siyasal ve toplumsal hayattan asgari bir çizgiye çekmenin global çabalarının adı olarak kavramsallaştırıyor. Bu projenin başından sonuna kadar İslam ülkelerindeki kimlik algılarının tarihi seyrine nasıl etki ettiğini, son zamanlardaki gelişme eğilimleri üzerine ilginç tezleriyle analiz ediyor.
Post-marksistlerden Ernesto Laclau nun temsil ettiği çizgiye yakın bir analiz çizgisiyle Sayyid in çalışması, İslamcılığı en iyi şekilde anlamak üzere postyapısalcı düşüncenin bütün verilerini istihdam etmeyi deniyor. Böylece, İslam dünyasının -hem yerleşik hem diasporik- biçimleriyle birlikte postyapısalcı bir bağlamda ırk ve yer sorunlarıyla ilgilenen herkesin entelektüel bir heyecanla okuyacakları bir eser üretmiş oluyor.
Teorik olarak son derece zihin açıcı ve buluş sayılabilecek yaklaşımlara sahip olan bu çalışma; sayısız tezahür etme biçimlerine karşılık, İslami hareketlerin nasıl Üçüncü Dünya veya sömürge ülkelerinin sömürgecilerine karşı siyasal ve kültürel kurtuluş savaşlarının bir devamı olarak anlaşılabileceğini gösteriyor.
Bu yüzden, sözümona İslami tehdide karşı duyulan, yer yer "irtica" olarak telaffuz edilen tehdit, bir mit olmadığı gibi, basitçe bu hareketlerin terörlerinin veya radikallerinin bir sonucundan ibaret de görülemez. İslamcılığın doğuşu, bir bakıma "Batı en iyisidir" şeklindeki rahatsız edici yanılsamanın sonuna işaret eder. Yazarın göstermeye çalıştığı gibi, İslamcılık Batılı kimliği ve onun dünya içindeki yerini yeniden ele almak ve Batı nın bir çokları arasında ancak bir medeniyet olduğu, mümkün tek medeniyet olmadığı düşüncesini ikame etmek anlamına geliyor.
Bu çerçevede Sayyid, Kemalizm i sadece Türkiye ye özgü bir proje olmaktan çok, İslam ülkelerinin hepsinde İslam ı siyasal ve toplumsal hayattan asgari bir çizgiye çekmenin global çabalarının adı olarak kavramsallaştırıyor. Bu projenin başından sonuna kadar İslam ülkelerindeki kimlik algılarının tarihi seyrine nasıl etki ettiğini, son zamanlardaki gelişme eğilimleri üzerine ilginç tezleriyle analiz ediyor.
Post-marksistlerden Ernesto Laclau nun temsil ettiği çizgiye yakın bir analiz çizgisiyle Sayyid in çalışması, İslamcılığı en iyi şekilde anlamak üzere postyapısalcı düşüncenin bütün verilerini istihdam etmeyi deniyor. Böylece, İslam dünyasının -hem yerleşik hem diasporik- biçimleriyle birlikte postyapısalcı bir bağlamda ırk ve yer sorunlarıyla ilgilenen herkesin entelektüel bir heyecanla okuyacakları bir eser üretmiş oluyor.
- Açıklama
- Fundamentalizm Korkusu , Müslüman kimliklerin son yıllarda artan bir biçimde siyasi roller oynamaya başlama şekillerinin zihni kışkırtan bir değerlendirmesidir.
Teorik olarak son derece zihin açıcı ve buluş sayılabilecek yaklaşımlara sahip olan bu çalışma; sayısız tezahür etme biçimlerine karşılık, İslami hareketlerin nasıl Üçüncü Dünya veya sömürge ülkelerinin sömürgecilerine karşı siyasal ve kültürel kurtuluş savaşlarının bir devamı olarak anlaşılabileceğini gösteriyor.
Bu yüzden, sözümona İslami tehdide karşı duyulan, yer yer "irtica" olarak telaffuz edilen tehdit, bir mit olmadığı gibi, basitçe bu hareketlerin terörlerinin veya radikallerinin bir sonucundan ibaret de görülemez. İslamcılığın doğuşu, bir bakıma "Batı en iyisidir" şeklindeki rahatsız edici yanılsamanın sonuna işaret eder. Yazarın göstermeye çalıştığı gibi, İslamcılık Batılı kimliği ve onun dünya içindeki yerini yeniden ele almak ve Batı nın bir çokları arasında ancak bir medeniyet olduğu, mümkün tek medeniyet olmadığı düşüncesini ikame etmek anlamına geliyor.
Bu çerçevede Sayyid, Kemalizm i sadece Türkiye ye özgü bir proje olmaktan çok, İslam ülkelerinin hepsinde İslam ı siyasal ve toplumsal hayattan asgari bir çizgiye çekmenin global çabalarının adı olarak kavramsallaştırıyor. Bu projenin başından sonuna kadar İslam ülkelerindeki kimlik algılarının tarihi seyrine nasıl etki ettiğini, son zamanlardaki gelişme eğilimleri üzerine ilginç tezleriyle analiz ediyor.
Post-marksistlerden Ernesto Laclau nun temsil ettiği çizgiye yakın bir analiz çizgisiyle Sayyid in çalışması, İslamcılığı en iyi şekilde anlamak üzere postyapısalcı düşüncenin bütün verilerini istihdam etmeyi deniyor. Böylece, İslam dünyasının -hem yerleşik hem diasporik- biçimleriyle birlikte postyapısalcı bir bağlamda ırk ve yer sorunlarıyla ilgilenen herkesin entelektüel bir heyecanla okuyacakları bir eser üretmiş oluyor.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.