Gaziantep'te Suyun Öyküsü
Evliye Çelebi Gaziantep'ten ‘'İçinden cennet ırmağı sular akan Şehr-i Ayıntab-ı Cihan'' diye bahseder. Buradan da anlıyoruz ki Gaziantep geçmiş dönemde de günümüzde de suyla çok fazla haşir neşir olmuş bir şehirdir. Gaziantep'te Suyun Öyküsü adlı çalışma bir yandan tarihi süreçteki Antep'in su geçmişini ortaya koyduğu gibi, GASKİ Genel Müdürlüğü'nün üzerinde çalıştığı Düzbağ Projesinin detaylarını da ortaya koymaktadır.
Kitapta ayrıca Kartalkaya Barajı, Hacıbaba İçme Suyu Arıtma Tesisi, Narlıkuyu Su Tesisleri hakkında da bilgiler vardır. Gaziantep tarihi, suyun belirlediği alanlarda yazılmıştır. Su kenarlarında gelişen medeniyet havzaları, ipek yollarından Ayıntap'a uzanmıştır. Ayıntap kültüründe özellikle Alleben belirleyici olmuştur.
Gazi şehir, sahip olduğu livas ve kastelleriyle bölgede asırlarca farklı bir su kültürü oluşturmuş; şehirde yaşayan insanların dini inancı, etnik yapısı ne olursa olsun, tüm mahalle suyu ortak kullanmış ve içmiştir. Livasla getirilen su, kullanacak mekânın konumuna göre kuyu, kastel, çeşme ve gane vasıtası ile insanlara ulaştırılmıştır.
- Açıklama
Evliye Çelebi Gaziantep'ten ‘'İçinden cennet ırmağı sular akan Şehr-i Ayıntab-ı Cihan'' diye bahseder. Buradan da anlıyoruz ki Gaziantep geçmiş dönemde de günümüzde de suyla çok fazla haşir neşir olmuş bir şehirdir. Gaziantep'te Suyun Öyküsü adlı çalışma bir yandan tarihi süreçteki Antep'in su geçmişini ortaya koyduğu gibi, GASKİ Genel Müdürlüğü'nün üzerinde çalıştığı Düzbağ Projesinin detaylarını da ortaya koymaktadır.
Kitapta ayrıca Kartalkaya Barajı, Hacıbaba İçme Suyu Arıtma Tesisi, Narlıkuyu Su Tesisleri hakkında da bilgiler vardır. Gaziantep tarihi, suyun belirlediği alanlarda yazılmıştır. Su kenarlarında gelişen medeniyet havzaları, ipek yollarından Ayıntap'a uzanmıştır. Ayıntap kültüründe özellikle Alleben belirleyici olmuştur.
Gazi şehir, sahip olduğu livas ve kastelleriyle bölgede asırlarca farklı bir su kültürü oluşturmuş; şehirde yaşayan insanların dini inancı, etnik yapısı ne olursa olsun, tüm mahalle suyu ortak kullanmış ve içmiştir. Livasla getirilen su, kullanacak mekânın konumuna göre kuyu, kastel, çeşme ve gane vasıtası ile insanlara ulaştırılmıştır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.