%35
Gönül Dağı Şiirleri Mustafa Özbey
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786056880049
Boyut
13.50x19.50
Sayfa Sayısı
100
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2019-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Gönül Dağı Şiirleri

Yayınevi : Günce Yayınları
15,00TL
9,75TL
%35
Satışta değil
9786056880049
778932
Gönül Dağı Şiirleri
Gönül Dağı Şiirleri
9.75

“Mustafa Özbey'in ‘Gönül Dağı Şiirleri' sevi gibi, özlem gibi, yalnızlık gibi bireysel duyguları dile getirse de kitabın asıl odağını toplumsal duyarlık oluşturuyor. Aşkın aktarıldığı dizelerde bile toplumsallık, nasılsa kendini okura duyumsatıyor. Gönül bahçesi, gönül ahı, gönül dağı ve kalp yarası gibi insan tekine ait kavramların bolca kullanılması bile bu saptamayı bozmuyor.

Özbey şiiri acının, yoksulun, çaresizin, göçebenin yanında konum alıyor. İnsanın kapitale bağımlılığı, ikiyüzlü düzen, ötekileştirme, eşitsizlik, narsisizm eleştirildikten sonra etik bağlamda insan yeniden tanımlanıyor: Tutunmayı bilmek, onurlu kalmak, dik durmak ve her şeyden önemlisi vicdan sahibi olmak.

Bu şiirin doğaya, evrene, dünyaya yaklaşımı bir yandan sufiliği bir yandan animizmi anımsatıyor. O var ettiği için ilkin insanın evreni bilmesi, tanıması salık veriliyor. İnsanı doğanın bir parçası olarak gören bu anlayışta bir miktar panteizm kokusu var. Handiyse doğa tanrıyla eş görülüyor. Birlik, bütünlük doğaya içkin olduğu için onun gövdesindeki her canlı birbirine ekleniyor. Ve nihai olarak bu şiir insan değil, var olan yalnızca dünyadır.”
Dr. Bilal Öngül

  • Açıklama
    • “Mustafa Özbey'in ‘Gönül Dağı Şiirleri' sevi gibi, özlem gibi, yalnızlık gibi bireysel duyguları dile getirse de kitabın asıl odağını toplumsal duyarlık oluşturuyor. Aşkın aktarıldığı dizelerde bile toplumsallık, nasılsa kendini okura duyumsatıyor. Gönül bahçesi, gönül ahı, gönül dağı ve kalp yarası gibi insan tekine ait kavramların bolca kullanılması bile bu saptamayı bozmuyor.

      Özbey şiiri acının, yoksulun, çaresizin, göçebenin yanında konum alıyor. İnsanın kapitale bağımlılığı, ikiyüzlü düzen, ötekileştirme, eşitsizlik, narsisizm eleştirildikten sonra etik bağlamda insan yeniden tanımlanıyor: Tutunmayı bilmek, onurlu kalmak, dik durmak ve her şeyden önemlisi vicdan sahibi olmak.

      Bu şiirin doğaya, evrene, dünyaya yaklaşımı bir yandan sufiliği bir yandan animizmi anımsatıyor. O var ettiği için ilkin insanın evreni bilmesi, tanıması salık veriliyor. İnsanı doğanın bir parçası olarak gören bu anlayışta bir miktar panteizm kokusu var. Handiyse doğa tanrıyla eş görülüyor. Birlik, bütünlük doğaya içkin olduğu için onun gövdesindeki her canlı birbirine ekleniyor. Ve nihai olarak bu şiir insan değil, var olan yalnızca dünyadır.”
      Dr. Bilal Öngül

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat