%30
Gülşen-i Hakikat Seyyid Hüseyin Nasr
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789755747491
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
301
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Gülşen-i HakikatTasavvuf Geleneğinin Vizyonu ve Vadettikleri

48,00TL
33,60TL
%30
Satışta değil
9789755747491
751867
Gülşen-i Hakikat
Gülşen-i Hakikat Tasavvuf Geleneğinin Vizyonu ve Vadettikleri
33.60

“...Kitaba adını veren Gülşen-i Hakîkat (Hakikat Bahçesi), geleneksel İslâmî bahçe sembolizminden alınmıştır. Kur'ân, bahçe sembolünü kullanarak Cennet'e Bahçe şeklinde atıfta bulunmaktadır. Dahası, Kur'ân-ı Kerîm, Cennet'in mertebelerinden bahsetmektedir. Sûfîler bu sembolizmden ilham almış ve Bahçeden sadece cennetvarî hakikatlerin farklı seviyelerini tasvir ediyor olarak değil, ayrıca genelde anlaşıldığı şekliyle Cennet'in ötesindeki İlâhî Hakîkat olarak bahsetmişlerdir. En yüksekteki Bahçe, Zât-ı İlâhî'nin İsimlerinden biri olan Hakk'la ilişkilendirilmiştir. Bu yüzden, Hakîkat Bahçesi'ne, içinde tüm manevî gerçekliklerin bir araya geldiği mahal diyebiliriz. Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulaşmak için onun ilkelerini izleyen kişilere çeşitli vasıtalar sağlar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtınî gerçekliğinde, Bahçe'nin “muhtevası” olmanın yanı sıra Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulaşma vasıtasıdır. Tasavvuf geleneği, uzunca bir zaman diliminde mürşidler ve irfân üstadları tarafından tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma‘rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farklı imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir. Tasavvuf, hem İslâm âlemi hem de Batı'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavuşmayı arzulayanlar için sahih bir manevî yol sağlama şeklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sınırlar boyunca bir anlayış oluşturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir.” Seyyid Hüseyin Nasr

  • Açıklama
    • “...Kitaba adını veren Gülşen-i Hakîkat (Hakikat Bahçesi), geleneksel İslâmî bahçe sembolizminden alınmıştır. Kur'ân, bahçe sembolünü kullanarak Cennet'e Bahçe şeklinde atıfta bulunmaktadır. Dahası, Kur'ân-ı Kerîm, Cennet'in mertebelerinden bahsetmektedir. Sûfîler bu sembolizmden ilham almış ve Bahçeden sadece cennetvarî hakikatlerin farklı seviyelerini tasvir ediyor olarak değil, ayrıca genelde anlaşıldığı şekliyle Cennet'in ötesindeki İlâhî Hakîkat olarak bahsetmişlerdir. En yüksekteki Bahçe, Zât-ı İlâhî'nin İsimlerinden biri olan Hakk'la ilişkilendirilmiştir. Bu yüzden, Hakîkat Bahçesi'ne, içinde tüm manevî gerçekliklerin bir araya geldiği mahal diyebiliriz. Tasavvuf, Hakîkat Bahçesi'ne ulaşmak için onun ilkelerini izleyen kişilere çeşitli vasıtalar sağlar. Tasavvuf, Bahçe'ye giden yoldur; en yüksek seviyede ve bâtınî gerçekliğinde, Bahçe'nin “muhtevası” olmanın yanı sıra Bahçe Sahibi'nin Huzuru'na ulaşma vasıtasıdır. Tasavvuf geleneği, uzunca bir zaman diliminde mürşidler ve irfân üstadları tarafından tafsil edilen devasa bir metafizik ve kozmolojik ilke dizisini ihtiva etmektedir. Fiil, muhabbet ve ma‘rifet seviyelerinde neredeyse tamamen farklı imkânlara hitap eden manevî tahakkuk usûllerini ihtiva etmektedir. Tasavvuf, hem İslâm âlemi hem de Batı'da bu hayatta Hakîkat Bahçesi'ne ve sonunda Bahçe Sahibi'ne kavuşmayı arzulayanlar için sahih bir manevî yol sağlama şeklindeki merkezî rolüne ilaveten, dinî sınırlar boyunca bir anlayış oluşturmada da önemli bir rol oynamaya devam edecektir.” Seyyid Hüseyin Nasr

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat