Günümüz Şaman Türkleri Nurer Uğurlu
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786054795048
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
536
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Günümüz Şaman Türkleri

Yazar: Nurer Uğurlu
Yayınevi : Örgün Yayınevi
24,70TL
Satışta değil
9786054795048
618499
Günümüz Şaman Türkleri
Günümüz Şaman Türkleri
24.70

Şamanlık bir din değil, bir inanç biçimidir. İnanç biçimi olarak şamanlık şöyle bilinir: Şamanizm, başta Sibirya ve Ural-Altay halkları olmak üzere dünyanın hemen her yerinde kandaş ilkel toplulukların çoğunun ve bu gelişme aşamasının özelliklerini sürdüren toplumların, öbür dünya ile ilişki kurma ve hastaları iyileştirme gücü taşıdığına inanılan şaman çevresinde odaklaşan inanç sistemidir.

Eski Türk kavimlerinde şaman için kam adı kullanılırdı. Şaman (kam), ilkel toplumlarda öbür dünya ile ilişki kurma ve şifa verme yeteneği taşıdığına inanılan, dinsel ayin ve törenleri düzenleyen kişidir. Tunguz-Mançu dilinde yer alan şaman (bilen kişi) adının, Türk kavimleri tarafından aynı anlamda kullanılan kam sözcüğünden bozularak türediği yönünde görüşler vardır. Sözcüğün Mançu dilinde taşıdığı ‘sıçramak, dövünmek, coşku içinde olmak' gibi anlamlar da şamanın ayin davranışlarıyla ilişkilidir. Şamanın dinsel ve toplumsal işlevleri, topluluğun bulunduğu gelişme aşamasına ve inanç sisteminin özelliklerine göre değişir.

  • Açıklama
    • Şamanlık bir din değil, bir inanç biçimidir. İnanç biçimi olarak şamanlık şöyle bilinir: Şamanizm, başta Sibirya ve Ural-Altay halkları olmak üzere dünyanın hemen her yerinde kandaş ilkel toplulukların çoğunun ve bu gelişme aşamasının özelliklerini sürdüren toplumların, öbür dünya ile ilişki kurma ve hastaları iyileştirme gücü taşıdığına inanılan şaman çevresinde odaklaşan inanç sistemidir.

      Eski Türk kavimlerinde şaman için kam adı kullanılırdı. Şaman (kam), ilkel toplumlarda öbür dünya ile ilişki kurma ve şifa verme yeteneği taşıdığına inanılan, dinsel ayin ve törenleri düzenleyen kişidir. Tunguz-Mançu dilinde yer alan şaman (bilen kişi) adının, Türk kavimleri tarafından aynı anlamda kullanılan kam sözcüğünden bozularak türediği yönünde görüşler vardır. Sözcüğün Mançu dilinde taşıdığı ‘sıçramak, dövünmek, coşku içinde olmak' gibi anlamlar da şamanın ayin davranışlarıyla ilişkilidir. Şamanın dinsel ve toplumsal işlevleri, topluluğun bulunduğu gelişme aşamasına ve inanç sisteminin özelliklerine göre değişir.

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat