William Hogarth (1697-1764) ülkesinin resim sanatında kıta Avrupası'ndan farklı bir kimliğe sahip olmasınısağlamıştır. Estetik görüşlerini biraraya getirdiği Güzelliğin Analizi (The Analysis of Beauty, 1753) adlıincelemesinde, güzellik ilkesinin güzellik çizgisi adını verdiği kıvrımlı çizgi ya da yılankavi çizgide yattığınısavunur.
William Hogarth'ın ünlü Güzellik Çizgisi, dikilmiş bir yılan gibi hapsedilmiştir şeffaf piramide. Sanatçı FransızKlasisizminin yürek sıkan simetrisinin simgesi saydığı çift sayıların karşısına üçgenin tek sayılı kenarlarınıçıkartır. Gizlisi saklısı yoktur piramidin, şeffaftır. Piramidin yerleştirildiği kaidenin üzerine “Çeşitlilik” adıkazınmıştır: Hogarth'ın düşüncesinde özsel yere sahip olan “Çeşitlilik” abidesi karşımızdadır.
- Açıklama
William Hogarth (1697-1764) ülkesinin resim sanatında kıta Avrupası'ndan farklı bir kimliğe sahip olmasınısağlamıştır. Estetik görüşlerini biraraya getirdiği Güzelliğin Analizi (The Analysis of Beauty, 1753) adlıincelemesinde, güzellik ilkesinin güzellik çizgisi adını verdiği kıvrımlı çizgi ya da yılankavi çizgide yattığınısavunur.
William Hogarth'ın ünlü Güzellik Çizgisi, dikilmiş bir yılan gibi hapsedilmiştir şeffaf piramide. Sanatçı FransızKlasisizminin yürek sıkan simetrisinin simgesi saydığı çift sayıların karşısına üçgenin tek sayılı kenarlarınıçıkartır. Gizlisi saklısı yoktur piramidin, şeffaftır. Piramidin yerleştirildiği kaidenin üzerine “Çeşitlilik” adıkazınmıştır: Hogarth'ın düşüncesinde özsel yere sahip olan “Çeşitlilik” abidesi karşımızdadır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.