%39
Haçlı Seferleri Zamanında Bizans ve Batılılar (1096-1204) Emrullah Kal
Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786051809755
Boyut
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
548
Basım Yeri
Ankara
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-09
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe

Haçlı Seferleri Zamanında Bizans ve Batılılar (1096-1204)

Yayınevi : Gece Kitaplığı
69,01TL
41,41TL
%39
Satışta değil
9786051809755
727618
Haçlı Seferleri Zamanında Bizans ve Batılılar (1096-1204)
Haçlı Seferleri Zamanında Bizans ve Batılılar (1096-1204)
41.41

Sonuç olarak, Bizans ideolojisi ve Bizans elit tabakasının dış politika öncelikleri onların haçlı seferlerini tasvip etmeleri ve katkı sağlamalarının önündeki en büyük handikaptı. Çünkü “İstanbul'un güvenliğini temin etmek ve Bizans imparatorlarının Hıristiyan dünyasının en büyük hükümdarı olduğu iddiasının kabulünü sağlamak” şeklinde özetlenebilen Bizans devletinin bu iki maddelik dış politika önceliği haçlı seferlerinin tabiatıyla tamamen çatışmaktaydı.

Bu amaçlardan ilkini gerçekleştirmek, yani İstanbul'un güvenliğini temin etmek için, Bizanslılar başlangıçta papanın ruhani otoritesinden faydalanmak istemiş olabilirler. Ancak şu çok açıktır ki, Bizanslıların bu girişimi devletin dış politika amaçlarından ikincisini, yani imparatorun hegemonyasının tanınmasını riske sokacaktı.

Çünkü haçlılar, imparatora değil, kendisini “Tanrı'nın altında ve insanın üstünde” bir yere koyan ve bu makamın kendisine “sadece evrensel kiliseyi değil, aynı zamanda bütün dünyayı yönetmesi için” verildiğini iddia eden bir papaya biat etmişlerdi. Papanın dünyevi otorite ile ilgili tavrı da şöyleydi: “nasıl ay, ışığını güneşten alarak yansıtıyorsa, kraliyet iktidarı da ihtişam ve saygınlığını papalık otoritesinden almaktadır”

  • Açıklama
    • Sonuç olarak, Bizans ideolojisi ve Bizans elit tabakasının dış politika öncelikleri onların haçlı seferlerini tasvip etmeleri ve katkı sağlamalarının önündeki en büyük handikaptı. Çünkü “İstanbul'un güvenliğini temin etmek ve Bizans imparatorlarının Hıristiyan dünyasının en büyük hükümdarı olduğu iddiasının kabulünü sağlamak” şeklinde özetlenebilen Bizans devletinin bu iki maddelik dış politika önceliği haçlı seferlerinin tabiatıyla tamamen çatışmaktaydı.

      Bu amaçlardan ilkini gerçekleştirmek, yani İstanbul'un güvenliğini temin etmek için, Bizanslılar başlangıçta papanın ruhani otoritesinden faydalanmak istemiş olabilirler. Ancak şu çok açıktır ki, Bizanslıların bu girişimi devletin dış politika amaçlarından ikincisini, yani imparatorun hegemonyasının tanınmasını riske sokacaktı.

      Çünkü haçlılar, imparatora değil, kendisini “Tanrı'nın altında ve insanın üstünde” bir yere koyan ve bu makamın kendisine “sadece evrensel kiliseyi değil, aynı zamanda bütün dünyayı yönetmesi için” verildiğini iddia eden bir papaya biat etmişlerdi. Papanın dünyevi otorite ile ilgili tavrı da şöyleydi: “nasıl ay, ışığını güneşten alarak yansıtıyorsa, kraliyet iktidarı da ihtişam ve saygınlığını papalık otoritesinden almaktadır”

  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.
Kapat