Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9789753169813
Boyut
135-195
Sayfa Sayısı
182
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2001
Çeviren
Zehra Savan
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe
Haremden Kaçan Şehrazat
Yazar:
Fatima Mernissi
Yayınevi : Alfa Basım Yayım Dağıtım
9,00TL
Satışta değil
9789753169813
372623
https://www.kitapburada.com/kitap/haremden-kacan-sehrazat
Haremden Kaçan Şehrazat
9.00
Bana Harem'i anlat, sana kim olduğunu söyleyeyim. Nerede yaşarlarsa yaşasınlar, erkekler Harem üzerine düş kuruyorlar: her birinin fantezisinde en gizli duygulara yer veren kişisel bir 'Harem' var.
Erotik fantezilerinin kışkırtmasıyla birçok Batılı ressam - Ingres, Delacroix'dan Picasso ve Matisse'e kadar - takıntılı şekilde Harem'i çizdiler. Ayrıca İran'dan Türkiye'ye hatta Moğollar'ın Hindistan'ına kadar Doğulu Müslüman ressamlar da tutkulu düşlerini gösterişli minyatürlerle yeniden dile getirdiler.
Batılı ressamlar kadar Doğulu ressamlar da, çizdikleri Harem'i kadınlarla doldurdular, ama eğer onları gözlemleyecek olursanız, kendinizi bir bilmeceyle karşı karşıya bulursunuz: Batılılar Harem'in güzellerini durgun, kendi halinde yaratıklar olarak resmederken, Doğulular onları savaş atlarına binen, kaplan ve aslanları avlayan, tehlikeli biçimde ortalığı karıştıran, hareketli savaşçı kadınlar olarak göstermişlerdir.
Öyleyse, erkek düşlerinde yer alan bu güzelliklerin değişik betimlenmesinin ardındaki sır nedir? Hayatın iki önemli deneyimi olan cinsellik ve korkuyu birbirine bağlayan gizemli ilişkiler hakkında bize anlatılanlar nedir? Fatima Mernissi bu bilmeceyi çözmeyi amaçlıyor, ama merakı cevaplar yerine yeni sorular doğuruyor: Belki de Batılılar cinsellik ve korku arasında, Müslümanların yapamadığı uyumlu bir çapraşık olaylar zinciri kurmayı başarmışlardır. Batılı erkek, teknolojik gücünü açıklarken, belki de korkularının bastırılmasında ve yatağını paylaştığı kadına karşı duyduğu aşkta ilerleme göstermiştir.
Eğer nükte ve zeka yoluyla kadın ve erkek arasındaki karmaşık ilişkiyi aydınlatabilen ve Batı ile Doğu arasındaki karşılıklı önyargıları kıyaslarken gülümsemenize yol açan bir kitap arıyorsanız, bu kitap size göre.
(Arka Kapak)
Erotik fantezilerinin kışkırtmasıyla birçok Batılı ressam - Ingres, Delacroix'dan Picasso ve Matisse'e kadar - takıntılı şekilde Harem'i çizdiler. Ayrıca İran'dan Türkiye'ye hatta Moğollar'ın Hindistan'ına kadar Doğulu Müslüman ressamlar da tutkulu düşlerini gösterişli minyatürlerle yeniden dile getirdiler.
Batılı ressamlar kadar Doğulu ressamlar da, çizdikleri Harem'i kadınlarla doldurdular, ama eğer onları gözlemleyecek olursanız, kendinizi bir bilmeceyle karşı karşıya bulursunuz: Batılılar Harem'in güzellerini durgun, kendi halinde yaratıklar olarak resmederken, Doğulular onları savaş atlarına binen, kaplan ve aslanları avlayan, tehlikeli biçimde ortalığı karıştıran, hareketli savaşçı kadınlar olarak göstermişlerdir.
Öyleyse, erkek düşlerinde yer alan bu güzelliklerin değişik betimlenmesinin ardındaki sır nedir? Hayatın iki önemli deneyimi olan cinsellik ve korkuyu birbirine bağlayan gizemli ilişkiler hakkında bize anlatılanlar nedir? Fatima Mernissi bu bilmeceyi çözmeyi amaçlıyor, ama merakı cevaplar yerine yeni sorular doğuruyor: Belki de Batılılar cinsellik ve korku arasında, Müslümanların yapamadığı uyumlu bir çapraşık olaylar zinciri kurmayı başarmışlardır. Batılı erkek, teknolojik gücünü açıklarken, belki de korkularının bastırılmasında ve yatağını paylaştığı kadına karşı duyduğu aşkta ilerleme göstermiştir.
Eğer nükte ve zeka yoluyla kadın ve erkek arasındaki karmaşık ilişkiyi aydınlatabilen ve Batı ile Doğu arasındaki karşılıklı önyargıları kıyaslarken gülümsemenize yol açan bir kitap arıyorsanız, bu kitap size göre.
(Arka Kapak)
- Açıklama
- Bana Harem'i anlat, sana kim olduğunu söyleyeyim. Nerede yaşarlarsa yaşasınlar, erkekler Harem üzerine düş kuruyorlar: her birinin fantezisinde en gizli duygulara yer veren kişisel bir 'Harem' var.
Erotik fantezilerinin kışkırtmasıyla birçok Batılı ressam - Ingres, Delacroix'dan Picasso ve Matisse'e kadar - takıntılı şekilde Harem'i çizdiler. Ayrıca İran'dan Türkiye'ye hatta Moğollar'ın Hindistan'ına kadar Doğulu Müslüman ressamlar da tutkulu düşlerini gösterişli minyatürlerle yeniden dile getirdiler.
Batılı ressamlar kadar Doğulu ressamlar da, çizdikleri Harem'i kadınlarla doldurdular, ama eğer onları gözlemleyecek olursanız, kendinizi bir bilmeceyle karşı karşıya bulursunuz: Batılılar Harem'in güzellerini durgun, kendi halinde yaratıklar olarak resmederken, Doğulular onları savaş atlarına binen, kaplan ve aslanları avlayan, tehlikeli biçimde ortalığı karıştıran, hareketli savaşçı kadınlar olarak göstermişlerdir.
Öyleyse, erkek düşlerinde yer alan bu güzelliklerin değişik betimlenmesinin ardındaki sır nedir? Hayatın iki önemli deneyimi olan cinsellik ve korkuyu birbirine bağlayan gizemli ilişkiler hakkında bize anlatılanlar nedir? Fatima Mernissi bu bilmeceyi çözmeyi amaçlıyor, ama merakı cevaplar yerine yeni sorular doğuruyor: Belki de Batılılar cinsellik ve korku arasında, Müslümanların yapamadığı uyumlu bir çapraşık olaylar zinciri kurmayı başarmışlardır. Batılı erkek, teknolojik gücünü açıklarken, belki de korkularının bastırılmasında ve yatağını paylaştığı kadına karşı duyduğu aşkta ilerleme göstermiştir.
Eğer nükte ve zeka yoluyla kadın ve erkek arasındaki karmaşık ilişkiyi aydınlatabilen ve Batı ile Doğu arasındaki karşılıklı önyargıları kıyaslarken gülümsemenize yol açan bir kitap arıyorsanız, bu kitap size göre.
(Arka Kapak)
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.