Aziz Nesefi'ye GöreHayal Alemleriİbn Arabi ve Dinlerin Çeşitliliği Meselesi
Elinizdeki bu eser, hem birbirinden bağımsız hem de birbirine bağlı kabul edilebilecek üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm'de "İnsan Mükemmelliği" başlığı altında vücud ve bu vücud ışığında âlem ve insan ilişkileri anlatılır. Bu ilişkiye bağlı olarak "İnsan-ı Kamil" kavramına ve İnsan-ı Kamil'in bu ilişkideki yerine değinilir. O, âlemin gözbebeği gibidir. O'nsuz bu âlem boş, ruhsuz bir cesede benzer.
İkinci Bölüm, "Hayal Âlemleri" başlığı altında, İbn Arabinin hayal kavramına ayrılmıştır. Bu kavram bugün bizim kullandığımız anlamın dışında kullanılmıştır. Şeyh'in hayal kavramıyla anlatmak istediği şey zihne ait bir kurgu değildir. Hayal Aleminin de kendine özgü işleyiş biçimleri vardır. Burada Hayal'e ait görünüşlerden ve Şeyh'in tecrübelerinden örnekler verilir. Allah'ın rahmetinin gazabını geçmesi hakikati bu bölümle ilgili olarak söylenebilecek diğer önemli bir noktadır.
Kitabın Üçüncü Bölüm'ünde ise "Dinlerin Çeşitliliği" problemi tartışılır.
- Açıklama
Elinizdeki bu eser, hem birbirinden bağımsız hem de birbirine bağlı kabul edilebilecek üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci Bölüm'de "İnsan Mükemmelliği" başlığı altında vücud ve bu vücud ışığında âlem ve insan ilişkileri anlatılır. Bu ilişkiye bağlı olarak "İnsan-ı Kamil" kavramına ve İnsan-ı Kamil'in bu ilişkideki yerine değinilir. O, âlemin gözbebeği gibidir. O'nsuz bu âlem boş, ruhsuz bir cesede benzer.
İkinci Bölüm, "Hayal Âlemleri" başlığı altında, İbn Arabinin hayal kavramına ayrılmıştır. Bu kavram bugün bizim kullandığımız anlamın dışında kullanılmıştır. Şeyh'in hayal kavramıyla anlatmak istediği şey zihne ait bir kurgu değildir. Hayal Aleminin de kendine özgü işleyiş biçimleri vardır. Burada Hayal'e ait görünüşlerden ve Şeyh'in tecrübelerinden örnekler verilir. Allah'ın rahmetinin gazabını geçmesi hakikati bu bölümle ilgili olarak söylenebilecek diğer önemli bir noktadır.
Kitabın Üçüncü Bölüm'ünde ise "Dinlerin Çeşitliliği" problemi tartışılır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.