Bugün her Türk, kendisinin ne denli Şamanist düşünce, gelenek ve oluşumlarlaar yapılandığını öğrenmek isteğindedir. Hatta, düya toplumları dahi, sosyolojik yapılarında bu kültürün ne gibi etkileri olduğunu araştırmaktadırlar.
Ama en çok Türklerle özleştirilmesi, bizi daha yakından ilgilendirmektedir. Gatta, XVIII. yy. Fransız tarihçisi Joseph Deguignes, Şamanizmi "Türklerin ulusal dini" olarak niteler. Neden, ondan beslenen kültürümüz, geleneğimiz, göreneğimiz, tarihimiz, hep eleştirilmiş ve suçlanmıştır. Madalyonun diğer yüzünde ise Nevill Drury'in "Bir gün hepimiz şaman olabiliriz. Toplumlar buna özlemli!" ifadeleri vardır.
Öyleyse, Şamanizmi, bilimsel terimler ve teorilerle anlatma yerine, dama somut daha canlı örneklerle açıklamaya çalışmak ona saygı açısından da gereklidir.
- Açıklama
Bugün her Türk, kendisinin ne denli Şamanist düşünce, gelenek ve oluşumlarlaar yapılandığını öğrenmek isteğindedir. Hatta, düya toplumları dahi, sosyolojik yapılarında bu kültürün ne gibi etkileri olduğunu araştırmaktadırlar.
Ama en çok Türklerle özleştirilmesi, bizi daha yakından ilgilendirmektedir. Gatta, XVIII. yy. Fransız tarihçisi Joseph Deguignes, Şamanizmi "Türklerin ulusal dini" olarak niteler. Neden, ondan beslenen kültürümüz, geleneğimiz, göreneğimiz, tarihimiz, hep eleştirilmiş ve suçlanmıştır. Madalyonun diğer yüzünde ise Nevill Drury'in "Bir gün hepimiz şaman olabiliriz. Toplumlar buna özlemli!" ifadeleri vardır.
Öyleyse, Şamanizmi, bilimsel terimler ve teorilerle anlatma yerine, dama somut daha canlı örneklerle açıklamaya çalışmak ona saygı açısından da gereklidir.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.