Her ulusun kendine özgü bir masal edebiyatı var. Bu masal birikimleri, diğer ulusların etkileşimleri ile bir parça değişim ve renklilik gösterebilir. Hint masal edebiyatı, bu değiştirme ve renk katmada en önemli unsurların başında gelir.
Pançatantra, Kathasaritsagara, Vetalapançavimşati ve benzeri masal serilerinden türeyen pek çok Hint masalı, Avrupa ve Türk masal edebiyatına çeşitli yollardan, türlü türlü biçimlerde girmiştir. Bugün bir İstanbul masalının veya Mevlana'nın Mesnevi'sindeki "Aslan'la Tavşan" öyküsünün ya da La Fontaine'le, Grim Kardeşlere ait bilinen bir masalın, hatta Nasreddin Hoca'dan bir fıkranın, gerçekte Hint kökenli olduğunu görürseniz şaşırmayın.
Günümüzde de güncelliğini hiç yitirmemiş olan, anlatılması çok güç olay ve durumları, sade, eğlenceli ve etkileyici biçimde anlatan bu masal ve öyküleri kullanmaktayız. Bunun için dünya, Hint kültürüne çok şey borçludur.
- Açıklama
Her ulusun kendine özgü bir masal edebiyatı var. Bu masal birikimleri, diğer ulusların etkileşimleri ile bir parça değişim ve renklilik gösterebilir. Hint masal edebiyatı, bu değiştirme ve renk katmada en önemli unsurların başında gelir.
Pançatantra, Kathasaritsagara, Vetalapançavimşati ve benzeri masal serilerinden türeyen pek çok Hint masalı, Avrupa ve Türk masal edebiyatına çeşitli yollardan, türlü türlü biçimlerde girmiştir. Bugün bir İstanbul masalının veya Mevlana'nın Mesnevi'sindeki "Aslan'la Tavşan" öyküsünün ya da La Fontaine'le, Grim Kardeşlere ait bilinen bir masalın, hatta Nasreddin Hoca'dan bir fıkranın, gerçekte Hint kökenli olduğunu görürseniz şaşırmayın.
Günümüzde de güncelliğini hiç yitirmemiş olan, anlatılması çok güç olay ve durumları, sade, eğlenceli ve etkileyici biçimde anlatan bu masal ve öyküleri kullanmaktayız. Bunun için dünya, Hint kültürüne çok şey borçludur.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.