– Beni anlıyorsun değil mi?
Anlamıyor ama, “Tabii, anlıyorum,” diyor. Son günlerin modası da bu. “Beni anlıyorsun, değil mi?” “Evet, seni anlıyorum.” “Hayır, beni anlamış olamazsın...”
Peki ya, Murat onu anlayacak mı?
1996 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü'nü kazanan Hınzır Kız, Erhan Bener külliyatında birçok yönüyle farklı bir yere sahiptir. Ölümün eşiğinden dönmüş genç bir kadınla bir emekli valinin aşkı yavaş yavaş örülürken, toplumsal ve siyasi baskılarla boğulan bireyin portresi çizilir. Hınzır Kız, kadın kahraman üzerinden yapılan toplumsal cinsiyet eleştirileriyle dikkat çekerken; Sivas Katliamı, dönemin Kürt politikası ve 12 Eylül hakkındaki tespitlerle de ülke tarihine ışık tutar.
Erhan Bener, edebiyattaki özgün yerini, popüler kültüre tutsak olmadan, kendi çizgisini koruyarak oluşturduğu hikâyelerle sağlar. Okurları için kimi zaman karamsar kurgular gibi dursa da bu yapıtlar, aslında insan gerçeğine yönelik bir arayışın sonucudur.”
- Irmak Zileli
- Açıklama
– Beni anlıyorsun değil mi?
Anlamıyor ama, “Tabii, anlıyorum,” diyor. Son günlerin modası da bu. “Beni anlıyorsun, değil mi?” “Evet, seni anlıyorum.” “Hayır, beni anlamış olamazsın...”
Peki ya, Murat onu anlayacak mı?
1996 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü'nü kazanan Hınzır Kız, Erhan Bener külliyatında birçok yönüyle farklı bir yere sahiptir. Ölümün eşiğinden dönmüş genç bir kadınla bir emekli valinin aşkı yavaş yavaş örülürken, toplumsal ve siyasi baskılarla boğulan bireyin portresi çizilir. Hınzır Kız, kadın kahraman üzerinden yapılan toplumsal cinsiyet eleştirileriyle dikkat çekerken; Sivas Katliamı, dönemin Kürt politikası ve 12 Eylül hakkındaki tespitlerle de ülke tarihine ışık tutar.
Erhan Bener, edebiyattaki özgün yerini, popüler kültüre tutsak olmadan, kendi çizgisini koruyarak oluşturduğu hikâyelerle sağlar. Okurları için kimi zaman karamsar kurgular gibi dursa da bu yapıtlar, aslında insan gerçeğine yönelik bir arayışın sonucudur.”
- Irmak Zileli
- Yorumlar