Huzur Kapısının anahtarı; Kur'anca iletişimdedir. Çünkü bu ruhla iletişime girenler; ticarette hile yapamaz, müşterisine bozuk ve hileli mal veremez, yaya kaldırımlara mal koyup yayaların geçmesine engel olamaz. Teraziyi hileli tutamaz. Faizle alışverişin haram olduğu şuuru içindedir. Borçlandığı zaman; yazılı hale getirir ve şahitlendirir.
Huzur Kapısından, Huzur şehrine girmek isteyen; ne incinir ne de incitir. Kendine yapılmasını istemediği bir şeyi başkasına yapmaz. Kur'an hayat kitabıdır. Dolayısıyla doğru, mükemmel bir hayat yaşamak isteyen; Kur'anı referans yapar. Kişilik sahibi mümin; Kâmil insandır. İnsanlar, Kur'anca iletişim içinde oldukça adam olur, olgunlaşır ve itibar kazanır. Onun için; kalpler ancak Allah'ı zikirle huzur bulur denmiştir.
Kur'anca iletişim içinde olanlar; Mümin şahsiyeti oluşturur. İnsanlara; eliyle, diliyle zarar vermemeyi bilir ve uygular. Bir kötülük gördüğü zaman; önce eliyle gidermek, buna gücü yetmiyor, hakkından gelemiyorsa diliyle gidermek, engel olmak, buna da gücü yetmiyorsa kalben gidermek için çaba gösterir. Toplumsal olaylara ilgisiz kalmamayı, aklı, dini, namusu, şeref ve haysiyeti koruma konusunda taviz vermemenin şuurundadır.
- Açıklama
Huzur Kapısının anahtarı; Kur'anca iletişimdedir. Çünkü bu ruhla iletişime girenler; ticarette hile yapamaz, müşterisine bozuk ve hileli mal veremez, yaya kaldırımlara mal koyup yayaların geçmesine engel olamaz. Teraziyi hileli tutamaz. Faizle alışverişin haram olduğu şuuru içindedir. Borçlandığı zaman; yazılı hale getirir ve şahitlendirir.
Huzur Kapısından, Huzur şehrine girmek isteyen; ne incinir ne de incitir. Kendine yapılmasını istemediği bir şeyi başkasına yapmaz. Kur'an hayat kitabıdır. Dolayısıyla doğru, mükemmel bir hayat yaşamak isteyen; Kur'anı referans yapar. Kişilik sahibi mümin; Kâmil insandır. İnsanlar, Kur'anca iletişim içinde oldukça adam olur, olgunlaşır ve itibar kazanır. Onun için; kalpler ancak Allah'ı zikirle huzur bulur denmiştir.
Kur'anca iletişim içinde olanlar; Mümin şahsiyeti oluşturur. İnsanlara; eliyle, diliyle zarar vermemeyi bilir ve uygular. Bir kötülük gördüğü zaman; önce eliyle gidermek, buna gücü yetmiyor, hakkından gelemiyorsa diliyle gidermek, engel olmak, buna da gücü yetmiyorsa kalben gidermek için çaba gösterir. Toplumsal olaylara ilgisiz kalmamayı, aklı, dini, namusu, şeref ve haysiyeti koruma konusunda taviz vermemenin şuurundadır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.