Teknik Bilgiler
Stok Kodu
9786055902339
Boyut
115-185
Sayfa Sayısı
105
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2012-11
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
Hz. Nuh FassıFususu'l - Hikem 3
Yazar:
Cemalnur Sargut
Yayınevi : Nefes Yayınevi
6,50TL
Satışta değil
9786055902339
506702
https://www.kitapburada.com/kitap/hz-nuh-fassi
Hz. Nuh Fassı Fususu'l - Hikem 3
6.50
Zaman bakımından Hz. Muhammedden (s.a.s) önce gelen bütün peygamberler arasında Hz. Nûh (a.s) tenzihin temsilcisidir. Zîra inatçı bir putperestliğin egemen olduğu bir devirde yaşarken putları yerle bir edip, tek olan Allaha ibâdeti savunmuştur. Devir bunu gerektirmektedir.
Buna rağmen tek başına tenzih de edebe aykırıdır.
İbn Arabîye göre; mutlak tenzihte olan kişi yolunu kaybetmiş kişidir. Bu durumda eğer biz Allahı hâdiselerde tecellî ettiği şekliyle nitelersek, Onu hâdiseye katmış oluruz ki bu imkânsızdır. Tersini yaparsak Allahı hiçbir yerde hiçbir şeyle mukayyed kılmayız ki, yapmamız gereken şey; Allahı varlık veya vasıf ile nitelememek, varlıktaki tecellîsinden (aynadaki aksinden) bahsetmektir. Bu yüzden Kurândaki tenzih ve teşbih ile ilgili âyetlerin insân-ı kâmillerce yorumlanması gerekir.
Bu kitap bize tenzih ve teşbihi birleştiren ve sadece İslâmda tecellî eden mârifetullah ehli ile tenzih ehli arasındaki farkı anlatmaktadır.
Buna rağmen tek başına tenzih de edebe aykırıdır.
İbn Arabîye göre; mutlak tenzihte olan kişi yolunu kaybetmiş kişidir. Bu durumda eğer biz Allahı hâdiselerde tecellî ettiği şekliyle nitelersek, Onu hâdiseye katmış oluruz ki bu imkânsızdır. Tersini yaparsak Allahı hiçbir yerde hiçbir şeyle mukayyed kılmayız ki, yapmamız gereken şey; Allahı varlık veya vasıf ile nitelememek, varlıktaki tecellîsinden (aynadaki aksinden) bahsetmektir. Bu yüzden Kurândaki tenzih ve teşbih ile ilgili âyetlerin insân-ı kâmillerce yorumlanması gerekir.
Bu kitap bize tenzih ve teşbihi birleştiren ve sadece İslâmda tecellî eden mârifetullah ehli ile tenzih ehli arasındaki farkı anlatmaktadır.
- Açıklama
- Zaman bakımından Hz. Muhammedden (s.a.s) önce gelen bütün peygamberler arasında Hz. Nûh (a.s) tenzihin temsilcisidir. Zîra inatçı bir putperestliğin egemen olduğu bir devirde yaşarken putları yerle bir edip, tek olan Allaha ibâdeti savunmuştur. Devir bunu gerektirmektedir.
Buna rağmen tek başına tenzih de edebe aykırıdır.
İbn Arabîye göre; mutlak tenzihte olan kişi yolunu kaybetmiş kişidir. Bu durumda eğer biz Allahı hâdiselerde tecellî ettiği şekliyle nitelersek, Onu hâdiseye katmış oluruz ki bu imkânsızdır. Tersini yaparsak Allahı hiçbir yerde hiçbir şeyle mukayyed kılmayız ki, yapmamız gereken şey; Allahı varlık veya vasıf ile nitelememek, varlıktaki tecellîsinden (aynadaki aksinden) bahsetmektir. Bu yüzden Kurândaki tenzih ve teşbih ile ilgili âyetlerin insân-ı kâmillerce yorumlanması gerekir.
Bu kitap bize tenzih ve teşbihi birleştiren ve sadece İslâmda tecellî eden mârifetullah ehli ile tenzih ehli arasındaki farkı anlatmaktadır.
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.