İlahi Mesajları İlke Edinmek
İmam Gazali'ye ait şu tespitler Kur'an-ı Mubin'in niçin Müslümanların hayatına bir türlü hakim olmadığının açık ifadesidir.Büyük imam şöyle der:
Kur'an ?ın manasını anlamaya mani perdeler dörttür.
a)Bütün gayretini meharici hurufa sarfetmek,harfleri mahreçlerinden çıkarmaya uğraşmaktır.Bu hususu idare için kurralara, Kur'an okuyuculara musallat olmuş bir şeytan vardır.Onlarda şeytana gülünç olurlar...
b)Taklit yoluyla bir mezhebe bağlanarak, inceleme yapmadan yalnız duyduğuna inanmak suretiyle körü körüne orada donup kalmaktır.Taklit ile edindiği inancı başka bir şeyi düşünmesine mani olduğu için müşahedesi hissine bağlanmış olur...
c)Bir günaha devam etmek veya kibirli olmak veya dünyalık hususunda nefsinin herhangi bir arzusu peşinden gitmektedir. İşte bunlar kalbin kararmasına ve paslanmasına sebep olur...
d)Zahiri tefsir kitaplarını okuyarak Kur'andaki kelimelerin ancak ibn Abbas, Mühit ve benzerlerinin rivayet yolu ile yaptıkları tefsirlerden başka manaları olmadığına ve başkalarının tefsirlerinin kendi reyleri ile tefsir olduğuna ve kendi reyleri ile tefsir edenlerin cehennemdeki yerlerine hazırlandıklarına inanmak...
- Açıklama
İmam Gazali'ye ait şu tespitler Kur'an-ı Mubin'in niçin Müslümanların hayatına bir türlü hakim olmadığının açık ifadesidir.Büyük imam şöyle der:
Kur'an ?ın manasını anlamaya mani perdeler dörttür.
a)Bütün gayretini meharici hurufa sarfetmek,harfleri mahreçlerinden çıkarmaya uğraşmaktır.Bu hususu idare için kurralara, Kur'an okuyuculara musallat olmuş bir şeytan vardır.Onlarda şeytana gülünç olurlar...
b)Taklit yoluyla bir mezhebe bağlanarak, inceleme yapmadan yalnız duyduğuna inanmak suretiyle körü körüne orada donup kalmaktır.Taklit ile edindiği inancı başka bir şeyi düşünmesine mani olduğu için müşahedesi hissine bağlanmış olur...
c)Bir günaha devam etmek veya kibirli olmak veya dünyalık hususunda nefsinin herhangi bir arzusu peşinden gitmektedir. İşte bunlar kalbin kararmasına ve paslanmasına sebep olur...
d)Zahiri tefsir kitaplarını okuyarak Kur'andaki kelimelerin ancak ibn Abbas, Mühit ve benzerlerinin rivayet yolu ile yaptıkları tefsirlerden başka manaları olmadığına ve başkalarının tefsirlerinin kendi reyleri ile tefsir olduğuna ve kendi reyleri ile tefsir edenlerin cehennemdeki yerlerine hazırlandıklarına inanmak...
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitaba henüz kimse yorum yapmamıştır.